راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۲۴ فروردین‌ آخرین مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض / امکان تمدید پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها وجود دارد؟

ساعت ۲۴ فردا (شنبه) آخرین مهلت برای مالکان خودروهایی است که از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا کنون عوارض الکترونیکی چهار آزادراه تعیین شده را پرداخت نکرده‌اند؛ این درحالی است که فردا احتمال تمدید این زمان وجود دارد. در عین حال خودروهای پلاک عمومی (ع) و تاکسی‌ها (ت) فعلاً مشمول جریمه نیستند و برای آن‌ها فعلاً پیامکی در این رابطه ارسال نشده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷، در صورتی که مالکان خودروهای عبوری از این مناطق تا ۲۴ فروردین‌ماه عوارض خود را پرداخت نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از ۲۴ فروردین نیز تنها مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نظر گرفته شده است. هرچند فردا در جلسه‌ای بین مسئولان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد تمدید یا عدم تمدید مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی چهار آزاد راه طی مدت مذکور تصمیم‌گیری خواهد شد.

سید حسین میرشفیع، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با اشاره به این‌که از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷ عوارض چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، کرج – قزوین، تهران – قم الکترونیکی شد، اظهار کرد: «روش پرداخت عوارض در این چهار آزادراه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته به صورت الکترونیکی درآمد تا پلاک خودرو توسط دوربین‌های مربوطه خوانده شود.»

او ادامه داد: «تا ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، به مالکان خودرو فرصت داده‌ایم که عوارض الکترونیکی این چهار آزادراه را پرداخت کنند و در صورتی که نسبت به این مساله اقدام نکنند به میزان ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.»

به گفته میرشفیع، برای افرادی که با چنین نرم‌افزارهایی آشنایی ندارند دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) در مجتمع‌های خدماتی در نظر گرفته شده تا از این طریق عوارض خود را پرداخت کنند. این در حالی است که دستگاه‌های مربوطه در محل عوارضی‌ها استقرار نیافته تا از این طریق ترافیکی در محل عوارضی‌ها ایجاد نشود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در مورد این‌که اگر شماره تلفن مالک خودرویی در سامانه پلیس ثبت و یا بروز نشده باشد چگونه از استعلام بدهی عوارض خود مطلع می‌شود، گفت: «در اپلیکیشن‌های مربوطه استعلام بدهی برای صاحبان خودرو وجود دارد و از طریق شماره پلاک خودروی خود می‌توانند بدهی‌شان را استعلام و پرداخت کنند و علاوه بر این کیف پول خود را شارژ کنند.»

او تاکید کرد که پس از تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض ۴۸ ساعته خواهد بود و مالکان خودرو از هر آزادراهی که عبور می‌کنند باید ظرف این مدت عوارض‌شان را پرداخت کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه ۳۰ هزار تومانی خواهند شد.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت aaniro.ir نسبت به چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها کسب اطلاع کنند. علاوه بر این از این پس برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها نیاز به خرید تگ از بانک مسکن نیست و با توجه به روش‌های اعلامی کلیه صاحبان خودرو می‌توانند عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت کنند.

با توجه به آغاز به کار چهار سامانه دریافت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری جهت اخذ مبالغ مربوط که شامل آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، کرج–قزوین و تهران–قم می‌شود صاحبان خودرو می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    چرا با مردم مثل بچه دبستانیها صحبت میکنید ؟ امروز بعد از 6 ماه هنوز سیستم مشکل داره نه درست میشه پرداخت کرد نه گزارش درستی از ترددها میده.من چطور باید بدونم عوارضی که دارم پرداخت میکنم واقعا درسته یا نه ؟

    1. ناشناس می‌گوید

      تازه اگه نشون هم بده مربوط به کدوم آزادراهه اگه اشتباه باشه چه فایده بازم دستمون به جایی بند نیست.این چیزا فایده ای نداره این طرح از بنیان خرابه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.