راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دستورالعمل مربوط به توکن‌های رمزنگاری‌شده را صادر کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دستورالعمل رگولاتوری خود در رابطه با صدور توکن‌ها را صادر کرد. این رگولاتور از نوامبر سال 2018 شروع به توسعه راهنمای جدیدی برای توکن‌های رمزنگاری‌شده کرد تا بدین ترتیب بتوانند به راحتی تعیین کنند که آیا توکن‌های صادرکنندگان به عنوان یک پیشنهاد اوراق بهادار واجد شرایط است یا نه.

این دستورالعمل هم شامل نمونه‌هایی از شبکه‌ها و توکن‌هایی است که تحت قوانین اوراق بهادار قرار می‌گیرند و هم پروژه‌هایی که در این چهارچوب گنجانده نمی‌شوند.

قبل از ارزیابی توکن‌ها، صادرکنندگان آنها باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، عواملی مانند انتظارات سود، اینکه آیا یک گروه واحد یا چندین گروه و موسسه مسئولیت را برعهده دارند و اینکه آیا گروه موردنظر از بازار دارایی‌های دیجیتال حمایت یا آن را ایجاد می‌کند یا نه.

در این دستورالعمل با اشاره به تست هووی (Howey test) که در واقع تستی است که از جانب دیوان عالی کشور برای تعیین اینکه تراکنشی به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است یا نه ایجاد شده؛ بر مواردی ازجمله تکیه بر تلاش دیگران، انتظارات منطقی سود، چگونگی توسعه شبکه، موارد کاربردی احتمالی توکن، امکان وجود ارتباط میان قیمت خرید توکن و قیمت بازار آن و دیگر عوامل تاکید شده است.

در حالی که این دستورالعمل دسته‌بندی انواع اوراق بهادار را مورد بحث و بررسی قرار داده است، برخی دیگر از سوالات این حوزه هنوز بدون جواب مانده است. به طور خاص اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز موضع مشخص و دقیقی درمورد حفاظت و نگهداری کارگزاری‌هایی که ارزهای رمزنگاری‌شده در اختیار دارند ارائه نکرده است.

منبع: The paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.