راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش بیت‌کوین با افزایش ۲۰ درصدی به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسید

ارزش بیت‌کوین با جهش عجیب ۲۰ درصدی به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تحلیل‌گران دلیل این افزایش قیمت را تقاضای بالا برای خرید بیت‌کوین توسط یک مشتری ناشناس عنوان کرده‌اند. در معاملات امروز بیت‌کوین در بورس‌های آسیایی، ارزش آن با بیش از ۲۰ درصد افزایش برای نخستین بار از نوامبر سال گذشته به بالای پنج هزار دلار بازگشت.

بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ و با رسیدن به قله ۲۰ هزار دلاری در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفته بود اما حباب قیمتی آن با خروج تدریجی خریداران خرد از بازار شکست و قیمت آن حدود ۷۵ درصد کاهش یافت.

صعود قیمت بیت‌کوین پس از آن صورت گرفت که یک خریدار ناشناس سفارش خریدی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در بازارهای کوین‌بیس، کراکن و بیت‌استامپ ثبت کرد. تحلیل‌گران هنوز به پاسخی برای چرایی ثبت چنین درخواستی نرسیده‌اند.

امسال ارزش بیت‌کوین در معاملات در محدوده بین ۳۳۰۰ تا ۴۲۰۰ دلار در نوسان بوده است و سرمایه‌گذاران بزرگ بازارهای مالی هنوز در خصوص ورود به این بازار در تردید بوده‌اند.

مؤسسه کبو گلوبال مارکتس که نخستین قرارداد آتی مبتنی بر بیت‌کوین آمریکا را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد اعلام کرده است دیگر برنامه‌ای برای عرضه قراردادهای جدید مبتنی بر بیت‌کوین ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.