راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک تجارت (سهامی عام)، موافقت شد

سازمان بورس و اوراق بهادار، با انتشار اطلاعیه‌ای با تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک تجارت (سهامی عام)، موافقت کرد.

متن اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه بانک تجارت به شرح زیر است:

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک تجارت (سهامی عام)، در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی:۴۵.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال

تعداد سهام قابل انتشار:۱۷۸.۲۲۶.۱۲۷.۰۰۰ریال

ارزش اسمی هر سهم:۱.۰۰۰ریال

مبلغ افزایش سرمایه:۱۷۸.۲۲۶.۱۲۷.۰۰۰.۰۰۰ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه:۱۷۸.۲۲۶.۱۲۷.۰۰۰.۰۰۰ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت در راستای معافیت مالیاتی مقرر در بند ((ز)) تبصره ۱۰ از ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور

شایان ذکر است در صورت رفع ابهام در میزان ذخایر برآوردی گزارش کارشناسان رسمی دادگستری با میزان ذخایر درج شده در پروانه بهره‌برداری فعلی شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل (سهامی خاص)، مجوز یادشده به تناسب افزایش پیدا می‌کند.

خاطر نشان می‌سازد انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.