راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول بانک ملی ایران، بلیت یکبارمصرف صادر می‌کند

پلتفرم کیف پول بانک ملی ایران، خدمت و محصولی بانکی است که امکانی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا با استفاده از آن، مشتریان این کسب‌وکارها بتوانند پرداخت‌های خرد خود را از طریق کیف پول خود انجام دهند.

پرداخت خرد پرداخت‌هایی هستند که مبلغ آن ناچیز یا بسیار کم است و پردازش آنها بار بسیار زیادی به بانک تحمیل می‌کند مانند خریدهای روزانه از مراکز خرید، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت کرایه سرویس حمل‌ونقل عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس)، پارکومترها و پارکینگ‌های عمومی و بلیت سینما و کنسرت. کیف پول با تجمیع این پرداخت‌ها، باعث راحتی کاربر و بار کمتر بر روی منابع بانک می‌شود.

کیف پول مجازی توسط بانک یا شرکت پرداخت تولید می‌شود و بر اساس آن یک حساب مالی مجازی برای مشتری ایجاد می‌شود که می‌توان آن ر ابا حسب بانکی یا پرداخت مستقیم direct debt) شارژ کرد. مشتری می‌تواند از طریق درگاه اینترنتی، کدهای دستوری USSD یا با اپ موبایلی که در اختیار او قرار می‌گیرد پرداخت خود را انجام دهد. در این روش پذیرنده می‌تواند از طریق پنل مدیریتی حساب خود یا اپ موبایل مخصوص پذیرندگان با شیوه‌های دیگر مانند پیامک از انجام پرداخت مطمئن شود.

در کیف پول مجازی مشتری و پذیرنده هرکدام می‌توانند با شناسایی طرف مقابل به شیوه‌هایی مانند شماره موبایل کد دوبعدی (QrCode) یا شماره شناسایی اختصاصی فرآیند پرداخت را آغاز کرده و با تأیید طرف مقابل، مبلغ از کیف پول مشتری به کیف پول پذیرنده منتقل کنند.

 

ویژگی‌ها و امکانات کیف پول بانک ملی ایران

مدیریت تراکنش‌ها

مشتری‌ها و پذیرندگان می‌توانند لیست کامل تراکنش‌های خود را ببینند و آنها را با پارامترهای مختلف فیلتر کنند یا در تراکنش‌ها جستجو کنند.

اتصال به سیستم وفاداری (loyalty)

کیف پول می‌تواند به سیستم‌های وفاداری با باشگاه مشتریان موجود متصل شود و قبل از انجام هر تراکنش از سیستم وفاداری درباره مشتری و پیشنهادهای احتمالی پرس‌وجو کند. در سیستم وفاداری مالک کیف پول می‌تواند قوانینی را تعریف کند و بر اساسان امتیازاتی به مشتری‌ها و پذیرنده‌ها بدهد. این امتیازات می‌تواند در قالب اعتبار نقدی با قابلیت نقد کردن (Cash out)، اعتبار هدیه با تخفیف باشد.

انجام تراکنش از کلاینت‌های مختلف

معماری و طراحی کیف پول به شکلی است که کاربران می‌توانند از آن در بخش‌های مختلف مانند وب‌سایت کیف پول، وب‌سایت‌های فروش صندوق‌های فروشگاهی و آپ های موبایل استفاده کرده و عملیات خرید و انتقال پول را انجام دهند.

صدور بلیت (توکن) یکبارمصرف

بلیت یا توکن، پرداخت‌هایی هستند که مشتری به صورت آفلاین انجام داده و در ازای آن یک کد دریافت می‌کند و با ارائه این کد به پذیرنده خدمات خود را دریافت می‌کند نمونه‌ای از این بلیت توکن‌ها بلیت اتوبوس شهری، مترو و سینما است.

پرداخت صورتحساب (invoice)

پذیرنده می‌تواند در زمان ارسال درخواست پرداخت برای مشتری، یک صورت حساب هم برای مشتری ارسال کند تا مشتری از جزئیات خرید مطلع شده و در صورت تأیید پرداخت را انجام دهد.

قابلیت استرداد مبلغ تراکنش (refund) به مشتری

پذیرنده می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص و قابل تنظیم، پول پرداختی مشتری را به او مسترد کند.

تولید و پردازش QR – Code های استاندارد پرداخت

یکی از متداول‌ترین شیوه‌های پرداخت و انتقال وجه تولید کدهای دو بعدی OrCode از یک سو و پردازش آن از سوی دیگر است. این کدهای دو بعدی QrCode می‌تواند شامل اطلاعات شناسایی پذیرنده و مشتری، اطلاعات کالا به همراه اطلاعات پذیرنده باشد.

انتقال اعتبار بین اعضای یک کیف پول

مشتریان یک کیف پول می‌توانند با رعایت برخی از محدودیت‌های قانونی به سایر مشتریان کیف پول، اعتبار انتقال‌دهنده بدهند. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل تعداد تراکنش‌های انتقال در بازه زمانی، سقف اعتبار قابل‌انتقال در هر انتقال و سقف مجموع انتقال در هر بازهٔ زمانی باشد.

قابلیت شارژ خودکار کیف پول‌ها سرویس diron debt

کاربر می‌تواند با متصل کردن کیف پول خود به حساب بانک ملی از سرویس پرداخت مستقیم استفاده کرده و هر زمان که اعتبار کیف پولش رو به اتمام بود بانک به صورت خودکار کیف پول او را شارژ می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.