راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه باید درباره ویجای شخار شارما بنیان‌گذار سیستم پرداخت Paytm بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / پی‌تم (Paytm) سیستم پرداخت تجارت الکترونیکی و کیف پول دیجیتالی هند است که به 10 زبان هندی در دسترس کاربران این کشور است و خدماتی از جمله شارژ موبایل، پرداخت قبض، رزرو فیلم و سفر و رویداد، امکان انجام پرداخت‌های درون‌فروشگاهی در فروشگاه‌ها و خواربارفروشی‌ها، رستوران‌ها، پارکینگ‌ها، داروخانه‌ها و موسسات آموزشی با استفاده از کد کیوآر پی‌تم را برای فرد فراهم می‌کند.

این شرکت که در ژانویه 2018، ارزشی معادل 10 میلیارد دلار داشت، بیش از هفت میلیون پذیرنده در سراسر هند دارد که پرداخت‌هایشان را با استفاده از کد کیوآر این سیستم پذیرش می‌کنند و به این ترتیب پرداخت‌های انجام‌شده مستقیما به حساب بانکی‌شان می‌رود.

این شرکت موفق کنونی، استارت فعالیتش در سال 2010 و توسط ویجای شخار شارما زده شد. این شرکت در ابتدای فعالیتش یک پلتفرم شارژ DTH بود و کم‌کم قابلیت‌های پرداخت هم به آن اضافه شد و در سال 2014 کیف پول پی‌تم هم وارد بازار شد و حتی ایستگاه راه‌آهن هند و همین‌طور شرکت اوبر آن را به‌عنوان یک گزینه پرداخت برای مشتریان در نظر گرفتند.

از نکات جالب توجهی که درباره شارما وجود دارد، این است که مجله فوربس در سال 2017 او را به‌عنوان جوان‌ترین میلیاردر هندی معرفی کرد که ارزش خالص ثروتش برابر با 1/2 میلیارد دلار بوده است.

شارما در سال 2000 شرکت اینترنتی موبایلی وان97 را راه‌اندازی کرد که ارائه‌دهنده محتوای موبایلی از جمله اخبار، امتیازات کریکت، زنگ موبایل، جک و نتایج آزمون‌های برگزارشده بود. جالب است بدانید که وان97 شرکت مادر پی‌تم به حساب می‌آید. در سال 2017 اپلیکیشن پی‌تم با بیش از يكصد میلیون دانلود به اولین اپلیکیشن پرداخت هند بدل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.