راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراخوان مشارکت و سرمایه‌گذاری در ICO کارچین / پیش‌فروش توکن‌های استارت‌آپ بلاکچینی کارچین آغاز شد

پیش‌فروش توکن‌های استارت‌آپ کارچین به‌عنوان سامانه درخواست خودرو آنلاین مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کارچین، امیرعباس امامی بنیان‌گذار این استارت‌آپ، با اشاره به اینکه پیش‌فروش خصوصی توکن‌ها به سرمایه‌گذاران پیشرو، یکی از مراحل اولیه برگزاری عرضه عمومی توکن (ICO) استارت‌آپ‌های بلاکچینی است، اعلام کرد: «در این مرحله حداکثر سه درصد از توکن‌های کارچین، معادل 30 میلیون توکن طی یک دوره زمانی ۹۰ روزه صرفا به نهادها و اشخاص حقوقی علاقه‌مند به مشارکت و حضور در این پروژه واگذار خواهد شد.»

بنیان‌گذار کارچین درباره ماهیت این توکن‌ها گفت: «توکن کارچین (CarNC) در مراحل اولیه، یک توکن کاربردی یا یوتیلیتی‌توکن است. به این معنی که این توکن به‌عنوان ابزار پرداخت – درون شبکه‌ای – در کنار سایر روش‌های پرداخت، مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در مراحل بعد، این توکن برای اعمال حاکمیت بر پلتفرم نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت».

امامی با بیان اینکه قیمت هر توکن ده سنت تعیین شده، اضافه کرد: «سرمایه‌گذاران در قالب چهار طرح مشارکت متناسب با حجم سرمایه‌گذاری مستحق دریافت پاداش توکن‌های مازاد بر خرید، از 100درصد تا 300درصد میزان خرید خود خواهند شد. در این مرحله حداقل میزان مشارکت ۲۰ هزار دلار تعیین شده است».

امامی تاکید کرد به‌منظور قدردانی از مشارکت سرمایه‌گذاران پیشرو، علاوه بر توکن‌های خریداری‌شده و پاداش‌ها، به میزان یک درصد کل توکن‌های کارچین (۱۰ میلیون توکن) به نسبت حجم سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذارانی که در این ۹۰ روز مشارکتشان را قطعی کنند، تخصیص خواهد یافت.

بنیان‌گذار کارچین اشاره داشت که علیرغم پیچیدگی‌های فنی این تکنولوژی، خوشبختانه پیشرفت‌های تیم فنی مناسب بوده و طبق برنامه در فاز بعدی، جذب سرمایه خارجی هدف‌گذاری شده است.

امامی اضافه کرد: «با تکمیل دو مرحله سرمایه‌گذاری خصوصی و ادامه پیشرفت در حوزه فنی، برگزاری ICO بین‌المللی در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

امامی در پایان ابراز امیدواری کرد که استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها، امکان جذب منابع مالی بین‌المللی برای استارت‌آپ‌های کشور را علیرغم تحریم‌های بین‌المللی فراهم آورد.

2 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی می‌گوید

    با تشکر از فعالان در عرصه بلاکچین که با تلاش شبانه روزی خود، راه ورود این تکنولوژی را به کشور هموار می سازند، سوالاتی برایم پیش آمد که با مراجعه به سایت کارچین، برطرف نشد.
    1- آیا کارچین از ظرفیت بلاکچین در راستای کار و کسب خویش بهره برده است؟
    2- آیا کارچین می تواند امنیت مبدا و مقصد کاربران خود را با استفاده از بلاکچین تامین نماید؟ کاری که تپ سی و اسنپ از آن عاجز هستند و به همین جهت مدتهاست که از این برنامکها استفاده نمی نمایم.

    1. روابط عمومی کارچین می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      ضمن تشکر از سوالات خوب شما پاسخ هایی اجمالا به عرض میرسد:
      1- در پلتفرم کارچین از بلاکچین عمومی اتریوم به عنوان بستر پرداخت بین اجزاء درون شبکه و همچنین اجرای قرارداد هوشمند استفاده شده است. استفاده از اتریوم به عنوان یک بلاکچین عمومی ویژگی های سودمندی مانند شفافیت، تغییرناپذیری، مقاومت در برابر سانسور و غیرمتمرکز بودن حاکمیت پلتفرم را برای کارچین فراهم می‏کند.
      2- مسئله امنیت به عنوان یک موضوع واقعی و بیرونی با استفاده از یک پدیده مفهومی-تکنولوژیک نظیر بلاکچین قابل تضمین نیست. با این حال در معماری کارچین به موضوع احراز هویت رانندگان و مسافران به منظور تامین امنیت افراد توجه ویژه ای شده است. به علاوه ثبت اطلاعات سفر به صورت شفاف در بلاکچین عمومی در کنار ثبت اطلاعات کامل افراد در پلتفرم های فایل توزیع شده و امکان دسترسی طبقه بندی شده به این اطلاعات توسط نهادهای ذیربط، همزمان با حفظ حریم خصوصی افراد، به افزایش سطح امنیت سفر افراد کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.