راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی شاکیلید شرکت آدانیک در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت / جعفری: کیلید یک امضای دیجیتال موبایلی‌ است

شرکت آدانیک، در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، محصول شاکیلید خود را در حضور فعالان بانکی و صنعت پرداخت معرفی کرد. شاکیلید پیش از این در رویداد UTInvest پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شده بود.

محمد جعفری، مدیر ارتباط با مشتری شرکت آدانیک، علت تمایز کیلید را استفاده از امضای دیجیتال دانست و گفت: «در واقع دیگر احتیاج به واردکردن هیچ رمزی از سوی کاربر نیست، و عملا کیلید یک امضای دیجیتال موبایلی است که پشتوانه آن شناخت مشتری بانک‌هاست. در کارکرد فعلی کیلید امضا موبایلی را برای جابه‌جا کردن پول روی حساب‌های چندامضا استفاده می‌کند.»

جعفری، احراز هویت را مشکلی در نوآوری دانست که بسیاری از کسب‌وکارها با آن درگیر هستند. او همچنین اهمیت شناسه در خرید را هنگامی دانست که کالایی که خریده شده از لحاظ قانونی مشکل پیدا کند.

او درباره‌ مشکل احراز هویت یادآور شد: «هنگامی‌که کاربران برای استفاده از خدمات کسب‌وکارها اقدام می‌کنند برای ارائه خدمت از سوی کسب‌وکارها لزوم احراز هویت مطرح می‌شود، اگر روی موبایل مکانیزمی تاییدشده امضای دیجیتال موبایلی وجود داشته باشد که پشتوانه آن مرجع معتبری مثل بانک باشد، درخواست احراز هویت کسب‌وکارها می‌تواند به ابزار امضای موبایلی فرستاده شود و بعد از امضا توسط مشتری خدمت به صورت الکترونیک ارائه شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.