راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۴۳/۳ میلیون دستگاه پایانه فروش با قابلیت NFC در سال 2017

بازار جهانی پایانه‌های فروش با قابلیت NFC در سال ۲۰۱۱ با فروش ۲/۵ میلیون واحد در جهان، رشدی صد درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۰ تجربه کرد. این رشد سریع به‌واسطه تحولات جدید در اکوسیستم پرداخت NFC، از عرضه طرح‌های آزمایشی گرفته تا معرفی ساختارهای پرداخت با قابلیت NFC و در راستای آماده‌سازی برای ورود سرویس‌های پرداخت موبایلی بر پایه NFC محقق شده است.

طبق گزارش منتشر شده به‌وسیله شرکت تحلیل‌گر سوئدی Berg Insight، تعداد پایانه‌های فروش با قابلیت NFC در جهان، با نرخ رشد سالیانه ۴۹/۴ درصد، از ۳/۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۱ به ۴۳/۴ میلیون واحد در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. این امر به افزایش سهم بازار از هشت درصد در سال ۲۰۱۱ به ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۷ خواهد انجامید. بالا‌ترین نرخ نفوذ در آمریکای شمالی پیش‌بینی شده‌است، که به ۸۶ درصد در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. این نرخ نفوذ در اروپا و بقیه جهان به ترتیب ۷۸ و ۳۸ درصد پیش‌بینی شده‌است.

این گزارش همچنین حاکی است که «کیف پول» قابل توجه‌ترین تحول صنعت پرداخت در چند سال آینده خواهد بود. به‌علاوه، ارایه خدمات ارزش افزوده نظیر بن‌های تخفیف، کارت‌های وفاداری و معاملات روزانه روی پایانه‌های فروش نیز تجربه خرید جدیدی برای مشتریان خواهد بود.

سرانجام، این مطالعه استفاده از پرداخت‌های موبایلی در بخش‌هایی از بازار نظیر ماشین‌های خودکار تحویل‌کالا و پارکینگ را تحلیل کرده است. به نظر می‌رسد که در بازار پارکینگ رشد پرداخت‌های موبایلی به جای پارکوم‌تر آغاز شده ‌است. این توسعه اکثر فروشندگان پارکوم‌تر را به فروش دستگاه‌های پرداخت با تلفن همراه سوق می‌دهد.

منبع: ایران‌کیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.