راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آرمانی، اولین صرافی رمزارزی مطابق با قوانین جدید بانک مرکزی

بانک مرکزی، بعد از چندین ماه تحقیق و بررسی، پیش‌نویس ضوابط فعالیت در حوزه رمزارزها را منتشر کرد. طبق این ضوابط صرافی آرمانی، امکان تبادل رمزارزها را فراهم کرده است.

در اواسط تابستان امسال و در بحران ارزی اخیر، به منظور بررسی و اظهار نظر درباره فناوری بلاکچین و قابلیت‌های آن، کارگروهی در کمیسون اقتصادی مجلس متشکل از معاونین وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی (رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار)، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، رئیس شورای عالی فضای مجازی، دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک و دو نفر از اساتید دانشگاه ایجاد شد و در پنج جلسه به پیش‌نویس مصوبه مورخ نهم مهرماه 97 منتج شد.

اما به دلیل برخی از مشکلات موجود و پیچیدگی مساله، اصلاحاتی اضافه شد و پیش‌نویس نهایی در تاریخ 23 دی ماه 97 توسط هیات دولت منتشر شد. دولت در این مصوبه، نهادها و سازمان‌های مختلف را ملزم می‌کند تصمیمات مربوط به حوزه خود را در مدت مشخصی اعلام کنند. در همین راستا بانک مرکزی ملزم شد ظرف مدت یک ماه در خصوص پذیرش فناوری بلاكچین و رمزارزها اظهار نظر کند و نیز پیشنهادهای تکمیلی خود پیرامون موضوع یادشده را ارائه کند.

یک روز قبل از شروع هشتمین همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت، معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی، پیش‌نویس ضوابط فعالیت در حوزه رمزارزها را با عنوان «الزامات و ضوابط فعالیت در حوزه رمزارزها در کشور» منتشر کرد.

این پیش‌نویس به تمام موضوعات مرتبط به بانک مرکزی در حوزه رمزارزها در هفت بخش مجزا پرداخته است. رمزارزهای جهان روا، عرضه اولیه سکه، رمزارز ملی، رمزارز منطقه ای، ضوابط فعالیت صرافی های رمزارزی، الزامات کیف پول ها و موضوع استخراج از سرفصل های مورد بررسی است.

در بخش ابتدایی پیش‌نویس، به صراحت خرید‌وفروش رمزارزها مجاز اعلام شده و مبادله آنها فقط در صرافی‌های رمزارزی قانونی شمرده‌شده است. بخش پنجم پیش‌نویس، ضوابط و الزامات صرافی‌های رمزارزی را تشریح می‌کند که اولین شرط آن داشتن مجوز صرافی از بانک مرکزی است.

صرافی آرمانی اولین صرافی با مجوز قانونی از بانک مرکزی است که در زمینه رمزارزها بیش از یک سال اقدامات زیرساختی انجام داده و اکنون دارای مجهزترین پلتفرم تبادل رمزارز در کشور است.

همچنین لازم به ذکر است که تمام الزامات قانونی صرافی‌های رمزارزی اعلام شده در این پیش‌نویس در پلتفرم آرمانی رعایت شده که می‌توان به تامین امنیت با آخرین تکنولوژی‌ها، رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و شناسایی مشتریان (KYC) اشاره کرد.

منبع: روابط عمومی صرافی آرمانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.