راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی هشت سایت سفارش و دریافت غذا که ارزهای رمزنگاری‌شده دریافت می‌کنند

خرید انواع کالاها و سرویس‌ها به‌صورت آنلاین و با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده روزبه‌روز از محبوبیت بیشتری برخورداز می‌شود. تعداد بسیار زیادی از پلتفرم‌های Takeaway در سراسر دنیا هستند که شما می‌توانید هزینه غذایی که از آنها سفارش می‌دهید را با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت کنید.

از آنجایی که پیتزا اولین چیزی بود که با ارزهای رمزنگاری‌شده خریداری شده پس منطقی به نظر می‌رسد که از سرویس‌های ارسال پیتزا در دنیا شروع کنیم که ارزهای رمزنگاری‌شده پذیرش می‌کنند. پیتزافورکوین (Pizzaforcoin) سرویسی واقع در کالیفرنیا است که شما می‌توانید با استفاده از آن از رستوران‌هایی مانند دومینوز، پیتزا هات و پاپا جونز پیتزا سفارش دهید.

زمانی که این پلتفرم پول سفارش غذای شما را در وجه بیت‌کوین دریافت کرد، سفارش شما را به رستوران مربوطه ارجاع می‌دهد. به گفته پیتزا فورکوین، این پلتفرم به جز بیت‌کوین، 50 ارز رمزنگاری‌شده دیگر را هم پذیرش می‌کند.

دیگر سرویس‌های سفارش غذا هم هستند که به طرفداران بیت‌کوین گزینه‌ها و منوهای بیشتر، به جز پیتزا، برای انتخاب ارائه می‌دهند. یکی از این سرویس‌ها، وب‌سایت تیک‌اوی دات کام (Takeaway.com) واقع در آمستردام است که روی برخی پلتفرم‌هایش در اروپا، ارزهای رمزنگاری‌شده پذیرش می‌کند. یکی از این پلتفرم‌ها پورتال ارسال غذای آلمانی به نام لیفراندو (Lieferando) است.

لیفراندو با بیش از 11 هزار رستوران همکاری دارد و در سال 2017 امکان پرداخت با بیت‌کوین را هم به گزینه‌های پرداختی‌اش اضافه کرد. از آنجایی که این وب‌سایت برای پردازش تراکنش‌های رمزنگاری‌شده‌اش با سرویس بیت‌پی همکاری دارد، بنابراین به جز بیت‌کوین، بیت‌کوین کش را هم به سرویس‌هایش اضافه کرد.

چنین امکاناتی برای شعبه لهستانی این سرویس به نام Pyszne.pl نیز مهیا است که با بیش از 5 هزار رستوران محلی همکاری دارد. آلمان و لهستان به ترتیب دومین و سومین بازار بزرگ سرویس تیک‌اوی دات کام هستند. این سرویس در حال حاضر 14 پورتال ارسال غذای معروف را در دست دارد.

دیگر پلتفرم‌های بزرگی که در اختیار دارد، پلتفرم‌های تیک‌اوی واقع در سوئیس، و هلند به نام Thuisbezorgd.nl هستند که ارز بیت‌کوین پذیرش می‌کنند.

شاتل دلیوری (Shuttle Delivery) پلتفرم دیگری است که همین چند ماه پیش امکان پرداخت با بیت‌کوین کش را برای مشتریانش فراهم کرد. این سرویس در سئول و اطراف این شهر فعال است و به کاربران بیت‌کوین کش امکان سفارش غذا از بیش از 200 رستوران در منطقه و پرداخت به وسیله پول الکترونیکی فرد به فرد را ارائه می‌دهد.

ون هانگری (When Hungry) یک برند بین‌المللی سرویس غذای روسی است که سعی دارد تا وارد بازارهای اروپایی مانند آلمان و کشورهای حوزه دریای بالتیک را دارد. این پلتفرم به تازگی اعلام کرد که ارز اتریوم و توکن دیجیتالی خودش به نام WHY را به‌عنوان شیوه پرداختی پذیرش می‌کند.

این پلتفرم در حال حاضر در 90 شهر روسیه و 31 شهر در کشورهای مستقل همسود و همینطور 800 رستوران در منطقه فعالیت می‌کند که هیچ کدام تا قبل از تصمیم‌گیری پلتفرم مبنی بر استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده، هیچ ارز رمزنگاری‌شده‌ای را پذیرش نمی‌کردند.

برای سفارش هرکدام از گزینه‌های موجود در منو و پرداخت با کوین‌های دیجیتال، کاربران باید هنگام پرداخت گزینه ارزهای رمزنگاری‌شده را انتخاب کنند و کل مبلغ پرداختی را به آدرس رمزنگاری‌شده منتقل کنند. برای مثال یک پیتزای بزرگ قیمتی حدود 0/1 اتر دارد.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.