راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عربستان و امارات برای انجام پرداخت‌های بین بانکی ارز رمزنگاری‌شده راه‌اندازی می‌کنند

دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاکچین به آرامی دارد در دل بازار مالی سنتی کنونی نفوذ می‌کند و کشورهای عربی علاقه بسیاری دارند تا با استفاده از این فناوری‌ها در مقیاس بزرگ به مرجع اصلی دیگر بخش‌ها برای به‌کارگیری از این تکنولوژی‌ها تبدیل شود.

براساس مقاله منتشرشده توسط آژانس اخبار امارات، کمیته اجرای شورای هماهنگی امارات-عربستان به تازگی مسائل استراتژیک برای توسعه منطقه‌ای این فناوری در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و نظامی را مورد توجه قرار دادند.

این کمیته که متشکل از 16 عضو از هر دو کشور است، هفت اقدام مشترک را اعلام کرد که در طول سال 2019 اجرا  خواهد شد.

 

به‌کارگیری بلاکچین برای صدور ارز رمزنگاری‌شده رسمی بین بانکی

در بخش اقتصادی این کمیته تصمیم گرفته تا از فناوری بلاکچین برای تسهیل امور مالی بین دو کشور استفاده کنند. بدین منظور آنها یک پروژه آزمایشی برای ایجاد یک ارز رمزنگاری‌شده موردپذیرش برای تبادلات بین بانکی در نظر گرفتند.

ارز دیجیتال برون مرزی در مرحله آزمایشی بانک‌ها را هدف قرار داده تا به آنها در درک و فهم بهتر و موثرتر استفاده از فناوری بلاکچین برای تسهیل پرداخت‌های برون مرزی کمک کند.

این ارز مجازی مبتنی بر پایگاه داده توزیع‌شده میان بانک‌های مرکزی دو کشور و همینطور بانک‌های درگیر در فرایند است و تلاشی برای حفظ منافع مشتری، تنظیم استانداردهای تکنولوژی و ارزیابی خطرات امنیت سایبری در نظر گرفته شده است. این پروژه همچنین تاثیر ارز مرکزی برای سیاست‌های پولی کشور را هم مشخص می‌کند.

به‌عنوان یک اقدام مشترک، بسیار محتمل است که هر دو بانک مرکزی به عنوان گره‌های بلاکچینی معتبر در نظر گرفته شوند. از آنجایی که بلاکچین خصوصی خواهد بود بنابراین عموم به اطلاعات ذخیره‌شده در آن دسترسی نخواهند داشت.

تا به امروز هنوز مشخص نیست که اولین آزمایشات چه زمان شروع خواهد شد هرچند که از زمان آشنایی بانک‌های مرکزی این دو کشور با فناوری بلاکچین از طریق توسعه‌های انجام‌شده توسط ریپل، آی‌بی‌ام و کنسنسیس، پیشرفت‌های در زمینه به کارگیری از این فناوری دیده شده است.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.