راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیک‌استارتر فاز کمپین کراودفاندینگ استانی خود را آغاز کرد

سامانه تأمین مالی جمعی نیک‌استارتر فاز کمپین کراودفاندینگ استانی خود را با نام «طرح رویش» در استان خوزستان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی تأمین مالی جمعی نیک‌استارتر، طرح رویش، کمپینی ملی است که در آن از استارت‌آپ‌ها و گروه‌های فعال در حوزه کسب‌وکار در یک استان خاص دعوت می‌شود تا در این کمپین شرکت کنند.

در این طرح پس از ثبت‌نام اولیه و دریافت مدارک و اطلاعات لازم از پروژه‌های ارسالی، محصولات و سرویس‌های تولیدی گروه‌ها مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرد. پس از این ارزیابی، پروژه‌های برگزیده به رویداد اصلی راه پیدا می‌کنند و می‌توانند در Demo Day کمپین، ایده و پروژه خود را مقابل داوران و شرکت‌کنندگان حاضر در رویداد، معرفی و ارائه کنند.

در نهایت برندگان کمپین از میان پروژه‌های حاضر انتخاب می‌شوند و می‌توانند فرآیند شتابدهی و تأمین مالی جمعی خود را در وب‌سایت نیک‌استارتر آغاز کنند.

محمد اسماعیل‌خانیان، مدیر نیک‌استارتر درباره هدف اصلی این رویداد توضیح داد: «اولویت نیک‌استارتر برای جذب پروژه‌ها، گروه‌های محصول‌محوری است که خلاقیت و نوآوری در محصولات خود را در اولویت قرار می‌دهند و برای تولید انبوه آنها به سرمایه نیاز دارند. از بین تیم‌هایی که از سراسر کشور طرح ارسالی خود را برای ما می‌فرستادند، تعداد زیاد پروژه‌های غیرتهرانی نظر ما را به خود جلب کرد.»

به گفته اسماعیل‌خانیان، ویژگی مشترک این تیم‌ها، ایده خوب و اجرایی و اعضای تیم باانگیزه و پرشوق بود؛ با این همه اکثریت گروه‌ها بلوغ و شرایط کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و حضور در کراودفاندینگ را نداشتند.

مدیر نیک‌استارتر در این باره گفت: «در همفکری که با موسسه دانش‌بنیان برکت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است با تمرکز دقیق، استان به استان در کشور پیش برویم، گروه‌های مستعد را پیدا کنیم و با آموزش آنها شرایط رشد اکوسیستم کسب‌وکار در یک منطقه را فراهم کنیم.»

به عقیده او با این کار هم مردم یک منطقه با مفهوم کراودفاندینگ آشنایی پیدا می‌کنند و فرهنگ پیش‌خرید و حمایت از ایده‌ها به مرور رواج می‌یابد، هم ایده‌هایی خوبی که شاید به علت امکانات کم و آموزش ناکافی احتمال شکست بالایی داشتند، این فرصت را به دست می‌آورند که خود را در فضای ملی کسب‌وکار محک بزنند.

اسماعیل‌خانیان در ادامه خبر داد نیک‌استارتر در نظر دارد طرح رویش را پس از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال بختیاری، در آینده در سایر استان‌های کشور نیز به اجرا دربیاورد.

فاز نخست این طرح در استان خوزستان از روز سه‌شنبه 25 دی ماه 97 آغاز شده و گروه‌ها و علاقمندان به این طرح به مدت یک ماه مهلت دارند تا پروژه خود را در وب‌سایت طرح رویش خوزستان ثبت‌نام کنند.

بیستم بهمن ماه 97 پس از ارزیابی پروژه‌های ارسالی با معیارهای موجود، پنج پروژه برتر انتخاب می‌شوند که آنها می‌توانند بیست‌وپنجم همان ماه در Demo Day این کمپین، پروژه خود را عرضه کنند.

به گفته اسماعیل‌خانیان، فاز دوم این طرح در استان سیستان و بلوچستان از یکم بهمن ماه شروع می‌شود و گروه‌های علاقمند می‌توانند اطلاعات پروژه را در وب‌سایت طرح رویش سیستان و بلوچستان ثبت نام کنند.

سامانه تأمین مالی جمعی نیک‌استارتر و پارک علم و فناوری خوزستان از حامیان طرح رویش خوزستان هستند.

نیک‌استارتر فعالیت خود را به عنوان یک کراودفاندینگ از ابتدای سال 96 آغاز کرد و تاکنون توانسته است با جذب نزدیک به 30 پروژه استارت‌آپی، در مجموع مبلغ یک میلیارد تومان جمع‌آوری کند. نیک‌استارتر از معدود کراودفاندینگ‌های ایرانی است که بدون جذب پروژه‌های خیریه، تلاش داشته تا با تمرکز روی حمایت از ایده‌ها و محصولات داخلی، به رشد اکوسیستم کسب‌وکار کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.