راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تکلیف موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان چه می‌شود؟

مدتی است که بحث ادغام موسسات مالی و اعتباری بالا گرفته و برخی از این موسسات و با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مواجه شده‌اند. تا جایی که یک ماه پیش بانک مرکزی به بانک‌های دولتی ابلاغ کرد که به موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان هیچ گونه خدمات بانکی ارائه ندهند. این بلوکه کردن موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان از سوی بانک مرکزی به معنای تعطیلی این موسسه مالی و اعتباری است. این کار بانک مرکزی باعث شد که تعدادی از مشتریان این موسسه از روی ترس به برخی از شعبه‌های این موسسه سرازیر شدند تا پول‌های خود را بیرون بکشند.

بانک مرکزی دلیل این کارش را تخلف و تحدی موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان از بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی بیان کرده است و معتقد است موسسه نامبرده برخی از قوانین را زیر پا گذاشته است. از سوی دیگر، احمد حاجی زادگان، عضو هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان، این تخلفات را رد کرده است. اولین تخلفی که از سوی بانک مرکزی به این بانک نسبت داده می شود دادن سود بانکی بالای 24 درصد به سپرده‌های کوتاه مدت است که در جواب احمد حاجی زادگان می‌گوید برای اثبات این حرف باید استدلال و سند ارائه شود و برای اطمینان سازی بازرسان بانک مرکزی کل سیستم این موسسه را بازرسی کرده‌اند. تخلف دیگری که بانک مرکزی به این موسسه نسبت داده است داشتن تبلیغات در رسانه‌ها است که حاجی زادگان آن را هم رد می‌کند و می‌گوید ما در صدا و سیما هیچ تبلغی نداشته‌ایم و بانک مرکزی خبرهای آمد و رفت‌ها و تبریک و تهنیت‌هایی که این موسسه در روزنامه‌ها داشته است را تبلیغ محسوب کرده است.

حاجی زادگان در ادامه گفته است از آنجایی که بانک مرکزی از ورود هیئت مدیره این موسسه به ساختمان بانک مرکزی جلوگیری شده، ناچارا متوسل به دستگاه قضائی شده‌ایم تا 2 ماه دیگر فرصت به موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان بدهند و حساب‌های بانکی این موسسه را نزد بانک‌های دولتی آزاد کنند تا بتوانند به تعهداتشان به مردم عمل کنند و در حال حاضر منتظر جواب دستگاه قضائی هستند.

حاجی زادگان همچنین گفته است: به ما اعلام شده که با یک موسسه مالی و اعتباری دیگر باید ادغام شویم. این دستورالعمل دستورالعملی است که برای کلیه موسسات مالی و اعتباری توسط شورای محترم پول و اعتبار تعیین و ابلاغ شده است.

***برای مشاهده آخرین اخبار درباره موسسه اعتماد ایرانیان اینجا را کلیک کنید***

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.