راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم رونمایی شد

فاز یک سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری کلانشهر قم با حضور مسئولان استانی و شهری رونمایی شد.

به گزارش راه پرداخت به نقل از مهر، معاون شهرسازی شهرداری قم عصر یکشنبه در این مراسم، به تشریح ویژگی‌های این سیستم پرداخت و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این فاز و برنامه‌هایی که برای فاز دوم و سوم داریم ما را به صورت کامل به یک شهرداری الکترونیک تبدیل می‌کند و این نوید بخش حرکت شتابانی به سوی رسیدن به نقطه ایده‌آل است.

وی گفت: در جهان امروز گسترش سیستم‌های اطلاع رسانی و پاسخگویی غیرحضوری سبب شده در جهان با واژه‌های جدیدی همچون «تجارت الکترونیک»، «بانکداری الکترونیک»، «شهر، شهروند و شهرداری االکترونیک» و «دولت الکترونیک» مواجه شویم. بهشتی گفت: تمام کشور‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی سعی می‌کنند خودشان را با فناوری‌های روز آشنا کنند و از دیگر کشور‌ها عقب نمانند تا بتوانند خدمات بهتر، به‌روز‌تر و با صرفه اقتصادی در همه ابعاد به شهروندان ارائه کنند.

وی ادامه داد: بدون شک این سیستم در کشور ما در همه ابعاد مورد توجه واقع شده ولی در مجموعه شهرداری‌ها به دلیل گستردگی و پیچیدگی فعالیت‌ها پیاده کردن این علم و فناوری سخت است ولی کار غیرممکنی نیست.

وی با اشاره به روند طراحی این سیستم اظهار کرد: شهرداری قم از سال ۱۳۸۲ در این راه گام نهاد و حاصل تلاش حدود ۱۰ ساله همکاران ما به ثمر نشست و امیدواریم فازهای دوم و سوم در یک سال آینده به اتمام برسد و به شهرداری الکترونیک برسیم و با ایجاد ارتباطی که با سایر دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود شهرداری به سیستم دولت الکترونیک متصل می‌شود و تمامی درخواست‌های مردم به دستگاه‌های مختلف دارند بدون حضور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

معاون شهردار قم تاکید کرد: این سیستم کمک می‌کند که تمام اطلاعات در یک جا ثبت و ضبط شود. در شروع این کار برای هر قسمت چندین پرونده وجود داشت و اولین گام این بود که تمام پرونده جمع‌آوری و تبدیل به یک پرونده شود و این روند چند سال به طول انجامید و ما به نقطه‌ای رسیده بودیم که شهرداری بر اساس نیاز شهر و تکریم ارباب رجوع از ۴ منطقه به ۸ منطقه افزایش یافت، ولی سیستمی که در نظر گرفته شده بود پاسخگوی نیاز ۸ منطقه نبود بنابراین در بسیاری از مناطق جدید الاحداث دوباره پرونده‌ها را اسکن کردیم و امیدواریم خدمات مناسب‌تری درشان مردم انقلابی قم ارائه دهیم.

 

حذف رانت‌های احتمالی

بهشتی تکریم ارباب رجوع را یکی از قابلیت‌های این سیستم عنوان کرد و گفت: با این سیستم، مردم از طریق اینترنت می‌توانند شماره پلاک خود را با شفافیت بگیرند و دیگر اطلاعات شهری خدای ناکرده در مجموعه شهرداری رانت نیست.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.