راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسترکارت داده‌های دارندگان کارت در کشور هند را از روی سرورهایش حذف می‌کند

شرکت مسترکارت به بانک مرکزی هند گفت که از یک بازه زمانی به بعد، داده‌های مربوط به دارندگان کارت‌ را از روی سرورهای جهانی خودش حذف می‌کند و البته این هشدار را هم داد که اقدام به چنین کاری مساوی است با بروز مشکلات امنیتی در گذر زمان.

پروش سینگ، رئیس بخش هند و آسیای جنوبی مسترکارت می‌گوید که این شرکت در بیش از 200 کشور دنیا در حال اجرای عملیات است و به جز هند، هیچ کشور دیگری خواستار حذف داده ازروی سرورهای جهانی این شرکت نشده است.

بانک مرکزی هند مقررات جدیدی را تصویب کرده که طی آن از 16 اکتبر امسال، تمام شرکت‌های پرداخت بایستی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مربوط به هند را در کامپیوترهایی در داخل کشور ذخیره کنند.

مسترکارت می‌گوید که براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی هند در راستای بومی‌سازی داده‌ها، داده‌های جدید تراکنش‌های هند حتی زودتر از موعد تعیین‌شده توسط بانک و از ششم اکتبر، در مرکز فناوری شرکت در پونه، شهری در هند، نگهداری می‌کند. اما به بانک هم درمورد پیامدهای چنین حرکتی، ازجمله بروز اختلافات در مورد تراکنش‌ها هشدار داده است.

همانطور که گفته شد، هیچ کشور دیگری از مسترکارت خواستار چنین اقدامی نشده است که بخواهد داده‌هایش را از روی سرور جهانی این شرکت حذف کند همین موضوع هم موجب بروز نگرانی در مورد حفظ امنیت داده‌ها در طول یک دوره می‌شود.

منبع: The Wire

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.