راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرآیند امتیازدهی کسب‌و‌کارهای اینترنتی بر اساس شکایات دریافتی آغاز شد

نتایج مرحله اول امتیازدهی کسب‌وکارهای اینترنتی بر اساس شکایات دریافتی، در سامانه ای‌نماد به صاحبان کسب‌وکارها ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام ماموریت‌های خود در حوزه ساماندهی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی با هدف فرهنگ‌سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و نیز حمایت از حقوق فعالان این حوزه به‌ویژه مصرف‌کنندگان و خریداران، ضمن تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی کسب‌وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نخستین گام اجرایی در نظر دارد نظارت بر نحوه پاسخگویی کسب‌وکارها به شکایت‌های دریافتی از خریداران را مدنظر قرار دهد.

در این زمینه، با توجه به بررسی نحوه تعاملات و چگونگی پاسخگویی صاحبان امتیاز کسب‌وکارهای اینترنتی در رسیدگی به شکایت‌های دریافتی در طول مدت سه ماه اخیر، امتیازدهی اولیه بر مبنای شاخص‌های تعریف‌شده صورت پذیرفته است و لذا امتیازات دریافتی، در پنل کسب‌وکارها قابل‌مشاهده است.

در این مرحله، امتیازات از طریق پنل کسب‌وکار (در سامانه ای‌نماد بخش مدیریت کسب‌وکار) صرفا برای صاحبان کسب‌وکارها نمایش داده خواهد شد. صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق پنل کاربری خود در سامانه ای‌نماد بخش مدیریت کسب‌وکار و با کلیک بر روی دکمه «تغییرات امتیاز»، میزان امتیاز دریافتی حاصل از ارزیابی عملکرد خود در پاسخگویی به شکایات و سایر جزئیات مربوطه را مشاهده کنند.

همچنین کسب‌وکارها می‌توانند هرگونه نظر یا پیشنهاد‌های خود را از طریق درج تیکت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با محوریت رتبه‌بندی منعکس کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.