راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استراتژی‌های رامین بهشتی برای چابک‌سازی شرکت داو جونز

کمتر کسی پیدا می‌شود که با شرکت‌ انتشاراتی داو جونز(Dow Jones) آشنا نباشد. شرکتی که نقش گستر‌ده‌ای در شکل‌گیری و ساخت برندهای شناخته‌شده‌ای هم‌چون وال استریت جورنال(Wall Street Journal)، بارونز(Barron’s)، فکتیوا(Factiva) و مارکت‌واچ(MarketWatch) داشته است.

از آن‌جایی که از تاسیس داو جونز بیش از ۱۰۰ سال می‌گذرد، شاید فکر کنید که این سازمان یک سازمان سنتی با فعالیت‌های دست و پا گیر است، اما به نظر می‌رسد، کاملا در اشتباه هستید. در کنفرانس دریم‌فورنس سال ۲۰۱۸ این شرکت داو جونز بود که دانش خود را در زمینه‌ی چگونگی استفاده از ابزارهای بروزی هم‌چون دراپ‌باکس(Dropbox) و سلزفورس(Salesforce) به اشتراک می‌گذاشت.

در این مقاله با رامین بهشتی، مدیر ارشد فناوری داو جونز همراه خواهیم بود تا ببینیم شرکت جونز چه برنامه‌هایی برای چابکی این سازمان دارد؟

رامین بهشتی می‌گوید:

به نظر من مشکلی که بسیاری از شرکت‌ها دارند، اینست که کارکنان‌شان هم‌اکنون به صورت شخصی امکان تجربه‌ی استفاده از ابزارهای فوق‌العاده‌ای را دارند، اما شرکت‌ها آن‌ها را مجبور به استفاده از ابزارهای قدیمی می‌کنند و این آن‌ها را آزار می‌دهد. وی افزود:

کارکنان امروزی ترجیح می‌دهند به صورت مداوم فعالیت‌های جدیدی را در محل کار تجربه کنند، مانند استفاده از مسنجرهای بهتر، ابزارهای مدیریت تسک مختلف و راه‌های جدیدی برای همکاری در به اشتراک‌‌گذاری فایل‌ها.

همه‌ی کارکنان ما به چنین شرایطی نیاز دارند، چه خبرنگاران ما و چه تحلیلگر مالی. آن‌ها از حس در جا زدن فرار می‌کنند. این نوع از انعطاف‌پذیری به لطف فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند بسیار پراهمیت شده است.

شرکت داو جونز

بهشتی افزود: در حال حاضر، تلفن همراه اصلی‌ترین ابزار تیم فروش ما است. به همین دلیل کارکنان داو جونز به صورت فزاینده‌ای از برنامه‌هایی هم‌چون اسلک(Slack) برای ارتباط با سایر اعضای تیم و از دراپ‌باکس برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده می‌کنند.

اگر شما انعطاف‌پذیری لازم در انتخاب ابزارها را به کارکنان‌تان ندهید، احتمالا آن‌ها به دنبال سازمان دیگری خواهند بود که این گزینه را برای‌شان فراهم کند.

کارکنان همواره نیاز به راهنمایی در زمینه‌ی پیدا کردن ابزارهای مناسب دارند، اما هم‌چنین به داشتن اختیار برای انتخاب ابزار مناسب هم تاکید دارند.  آن‌ها می‌گویند من را در انتخاب ابزارهای مناسب برای انجام کارهایم راهنمایی کنید، اما هم‌چنان می‌خواهند که خودشان در انتخاب ابزارهای مناسب دخیل باشند. پیدا کردن توازن بخشی از کار بهشتی محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید مدنظر قرار بگیرد، امنیت است. بهشتی معتقد است ما آزادی کافی را برای انتخاب ابزارها در اختیار کارکنان قرار می‌دهیم، تا زمانی که مطمئن باشیم، اطلاعات شرکت جونز در خطر نیستند. او اذعان داشت که خبر خوب اینست که امنیت ابزارهای مبتنی بر ابر مانند اسلک، سلزفورس و دراپ‌باکس قابل‌اطمینان‌تر از سایر گزینه‌های موجود است. امنیت هسته‌ی اصلی فعالیت این شرکت‌هاست و ارزشی که به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند، بسیار بالاست.

با توجه به تجربه‌ای که رامین بهشتی در این زمینه دارد، ما از وی خواستیم تا مهم‌ترین توصیه‌اش را برای اضافه کردن چابکی به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ارائه کند. او گفت:

مهم‌ترین چالشی که شما خواهید داشت. اشتراک‌گذاری اطلاعات است. در گذشته، اطلاعات در دست یک تیم کوچک از سازمان بود، حتی اگر کل سازمان از آن اطلاعات استفاده می‌کردند، اما امروزه با استفاده از ابزارهای جدید دستیابی به این امر بسیار ساده‌تر شده است.

من از ادغام بین دراپ‌باکس و سلزفورس بسیار لذت می‌برم، چرا که سلزفورس قادر است تمام اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و نمایان کند و دراپ‌باکس به تیم کمک می‌کند تا این اطلاعات را در سراسر سازمان به اشتراک بگذارد. بنابراین اطلاعات نه تنها برای تیم فروش مفید خواهد بود، بلکه کل اعضای تیم می‌توانند از آن استفاده کنند.

همان‌طور که می‌بینید اصلی‌ترین استراتژی رامین بهشتی در پیاده‌سازی ابزارهای جدید، توجه کردن به خواسته‌های کارکنان و بررسی ابزارها و روش‌های مختلف است که باعث شکل‌گیری یک طرز فکر پایین به بالا بین کارکنان می‌شود.

او معتقد است که کارکنانش اغلب بهترین ایده‌ها را در انتخاب ابزارهای مناسب دارند. رویکرد پایین به بالا مهم‌ترین اصلی است که باعث موفقیت داو جونز در ۱۰۰ سال گذشته شده و احتمالا برای ۱۰۰ سال آینده هم پاسخگو خواهد بود.

منبع: Dropbox

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.