راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی وزارت بهداشت: شرمنده‌ام که بعضی از پزشکان کارتخوان ندارند

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت در مورد عدم استفاده پزشکان از کارتخوان گفت: «عدم استفاده از کارتخوان غیرقانونی نیست و ما هم توصیه می‌کنیم که تمام دکترها از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند. شرمنده‌ام که بعضی پزشکان کارتخوان ندارند.»

ایرج حریرچی امروز 22 مردادماه در نشست خبری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: «به عنوان یک پزشک خجالت می‌کشم از اینکه بعضی از همکاران ما از کارتخوان استفاده نمی‌کنند. تهیه کارتخوان بسیار آسان است و واقعا مورد نیاز است. تقاضای مردم در بعضی از مردم این تسهیلات فراهم نشده است. توصیه ما به همه پزشکان این است که کارتخوان داشته باشند.»

به گفته حریرچی، برای الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان باید قانون مصوب مجلس وجود داشته باشد یا بر اساس اختیارات قانونی بتوان قانونی وضع کرد که استفاده از این دستگاه‌ها الزامی شود. او ادامه داد: «وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه باید توصیه کنیم تا پزشکان از کارتخوان استفاده کنند.»

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از لحاظ اخلاقی و عرف این الزام وجود دارد ولی از نظر قانونی سازمان امور مالیاتی برای صنف بهداشت، درمانی و پزشکان الزامی به وجود نیاورده است، گفت: «از لحاظ قانونی حتماً تصمیم‌گیری اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. درخواست اخلاقی و توصیه‌ای ما این است که همکاران معدود ما داشته باشند. گله‌ای هم داریم این است که تعداد زیر ۲۰ درصد از پزشکان ما رفتارهایی که می‌کنند باعث واکنش‌های اجتماعی و سیاسی و قانون‌گذار می‌شود که شرایط را برای خود این عده و خصوصاً برای افرادی که کار را درست انجام می‌دهند، سخت می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.