راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا مدیران جدید NCR آینده‌ی درخشانی را برای آن رقم می‌زنند؟ / چند آمار درباره عملکرد این شرکت

شرکت اِن‌سی‌آر (NCR) یکی از شرکت‌های مشهور آمریکایی است که در حوزه‌ی ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار مالی فعالیت می‌کند.  آن‌ها به ساخت دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروش، ماشین‌های تلگراف، سیستم‌های پردازش و موارد مشابه می‌پردازند. 

یوگی بیرا هفته‌ی گذشته گزارشی از سیر درآمدی ان سی آر در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد:

  • ۳ درصد رشد درآمد کل 
  • ۲ درصد رشد درآمدی نرم‌افزار 
  • ۸ درصد رشد درآمد خدمات و پشتیبانی 
  • ۳ درصد کاهش درآمد سخت‌افزاری 

مدیرعامل ان‌سی‌آر شخصی به نام پائول لنگنبورن براساس نتایج سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، آن را «یک شروع خوب» معرفی کرد که فراتر از انتظارات بوده و فرصت مناسبی برای آن‌ها ایجاد کرده تا بتوانند به تمام اهداف مالی و عملیاتی خود برسند.

نگاهی به وضعیت فروش اِن‌سی‌آر در 3 ماه اول 2018
نگاهی به وضعیت فروش اِن‌سی‌آر در 3 ماه اول 2018

اگرچه درآمد سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نسبت به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ از ۱.۴۸ میلیارد دلار به ۱.۵۱ میلیارد دلار رسیده است و اندکی رشد را شاهد بوده است، اما تغییر فعالیت‌های شرکت از فروش لایسنس‌های نرم‌افزاری به یک مدل درآمدی مبتنی بر ابر یا کلود، توانست ۹ درصد بهبود را شامل شود. اما قراردادهای SaaS هنوز به طور کامل ضررهای ناشی از عدم فروش لایسنس‌های نرم‌افزاری را جبران نکرده است.

بخش خدمات این شرکت هم‌چنین شاهد بهبود و پیشرفت‌هایی بوده است که لنگنبورت می‌گوید:

«ادامه ابتکارات ما و حرکت به سمت مدرنیزه‌سازی منجر به افزایش چابکی، بهره‌وری و کارایی در این بخش شده است. این موضوع باعث رشد ۲۳۰ واحدی حاشیه‌ی سود در بخش ارائه‌ی خدمات شده است.»

از طرف دیگر، در بخش سخت‌افزاری نگرانی‌هایی در ارتباط با سخت‌افزارهای خودپرداز شکل گرفته که با افزایش درآمد ۷ تا ۱۱ درصدی خودپردازها جبران شده است. فیشمن می‌گوید که این موضوع می‌تواند فرصتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری در طی چند سال آینده ایجاد کند.

فیشمن اشاره کرد: «براساس اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده، درآمدها در نیمه‌ی اول سال نسبتا بیشتر بوده است. با این‌حال، مطمئن نیستیم که درآمد امسال از الگوی سال‌های قبل پیروی کند. همان‌طور که سال گذشته هم نتوانستیم انتظاراتی که داشتیم را برآورد کنیم.»

پولس‌کستر از جی‌پی مورگان می‌گوید: «درآمدها و میزان سفارشات ثابت مانده‌اند، جریان نقدی نسبت به سال گذشته پایین آمده است و یک سال دیگر با این وضعیت ادامه می‌دهیم.»

 

سال ۲۰۱۸ تغییرات اساسی در رهبری شرکت‌ها رخ خواهد داد

درست چند روز قبل از ارائه‌ی گزارشات درآمدی شرکت NCR، این شرکت اعلام کرد که مایکل جی.هافورد را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده است. هافورد به بسیاری از بخش‌های نرم‌افزاری ان‌سی‌آر نظارت می‌کرد که امروزه بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر استخدام هافورد، شرکت NCR اعلام کرد که فرانک ماتیور را به عنوان رئیس هیئت اجرایی شرکت انتخاب کرده است.  ماتیور رئیس اجرایی شرکت FIS بو و به مدت ۶ سال در آن‌جا فعالیت کرده است.

چین چو، مدیر اجرایی NCR در نشست هیئت مدیره ماتیور را عامل تغییر NCR معرفی کرد و او را فردی متخصص نامید که  نظیر ندارد. مطمئنا تجارب مشترک این دو نفر در کنار یکدیگر شرکت را در بخش نرم‌افزاری و خدمات مالی بسیار جلوتر خواهد برد.

هافورد و مارتین اخیرا به ان‌سی‌آر اضافه شده‌اند، در حال حاضر آینده‌ی ان‌سی‌آر نامشخص است، اما همه نسبت به این اتفاق خوشبین هستند. همان‌طور که چو در بیانیه‌ی خود گفت:

فرانک و مایک در رشد و هدایت کسب وکار ما بسیار موثر خواهند بود، همان‌طور که قبلا در رشد کسب وکارهای دیگری موثر بودند. ما مطمئن هستیم که آینده‌ی NCR روشن است.

منبع: ATM Marketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.