راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره شرمین وشمگیر بنیان‌گذار بلاک‌چین هاب چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / شرمین وشمگیر مدیر موسسه تحقیقات اقتصاد رمزنگاری‌شده در دانشگاه اقتصاد وین و همین‌طور بنیان‌گذار مرکز بلاک‌چین هاب است که در واقع یک شبکه بین‌المللی در راستای ارتقای ایده زنجیره بلوک، اقتصاد ارزهای رمزنگاری‌شده و وب‌سایت‌های غیرمتمرکز است.

بلاک‌چین هاب یک شبکه مستقل از هاب‌هایی است که جداگانه فعالیت می‌کنند، اما دیدگاه‌ها و اهداف مشابه را با هم به اشتراک می‌گذارند. در واقع این مرکز، از زنجیره بلوک، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌های غیرمتمرکز برای تمامی سهامداران در جامعه حمایت و پشتیبانی می‌کند. بلاک‌چین هاب در سال 2015 در شهر برلین شروع به کار کرد و کم‌کم به دیگر هاب‌های محلی در سراسر جهان متصل شد.

وشمگیر همچنین به‌عنوان مشاور در جولوکام (Jolocom) فعالیت می‌کند که یک پروتکل هویت مستقل مبتنی بر زنجیره بلوک است. شرمین معمولا در کنفرانس‌های مربوط به زنجیره بلوک و تاثیرات اجتماعی این فناوری صحبت می‌کند. شرمین دکترایش را در رشته مدیریت فناوری اطلاعات و در دانشگاه اقتصاد وین دریافت کرد؛ دانشگاهی که قبلا به‌عنوان استادیار در آن تدریس می‌کرد.

وشمگیر از جمله افرادی است که در پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین مدیوم بسیار فعال است و در صفحه خودش مطالب جالبی درباره موضوعات مختلفی مانند هویت و داده، ارزهای رمزنگاری‌شده، بیت‌کوین و زنجیره بلوک و غیره نوشته است که علاوه بر خود سایت مدیوم، می‌توانید از طریق توئیتر شرمین وشمگیر هم به مطالب او دسترسی داشته باشید.

آخرین پستی که وشمگیر روی توئیترش قرار داده است، مطلبی است از سایت مدیوم که در آن درباره موضوعات جالبی مانند نقش‌ها و کاربردهای پول، ذات بیت‌کوین و توکن‌ها و اینکه آیا چیزی مانند بیت‌کوین می‌تواند انحصار دولت‌ها برای انتشار پول را از بین ببرد یا نه، صحبت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.