راه پرداخت بهترین منبع شما برای دانستن هر چیزی در زمینه فناوریهای مالی است.
لوگو و نشان راه پرداخت
عناصر هویت بصری راه پرداخت
هر نقطه تماس فرصتی است برای گفتوگو و تعامل. عناصر هویت بصری نقاط تماسی هستند که به کمک آن با همدیگر تعامل میکنیم. راه پرداخت از ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و به مرور از یک وبسایت تحلیلی خبری به مجموعهای رسانهای شامل انتشارات، ماهنامه، بینش، کاریابی، اکوسیستم و … تبدیل شده است.
لوگوی راه پرداخت یک بخش شامل لوگو تایپ دارد. نشان (ساین یا آیکون) راه پرداخت بخشی از لوگوی راه پرداخت نیست و تنها زمانی استفاده میشود که از لوگو استفاده نمیکنیم. نشان راه پرداخت را نباید با سمبل در لوگو اشتباه گرفت.

لوگوها معمولا از دو بخش سمبل (نماد، علامت و …) و لوگوتایپ تشکیل شده است ولی لوگوی راه پرداخت دارای سمبل نیست. نشان راه پرداخت نیز هرگز در کنار لوگو استفاده نمیشود.
رنگ

اصلیترین حالت لوگوی راه پرداخت نارنجی بر روی زمینه سفید است. اگر قرار است لوگو بر روی رنگ استفاده شود میتوان لوگو را به رنگ سفید بر روی رنگ نارنجی استفاده کرد.
لوگو بر روی رنگ
در شرایط خاص میتوان لوگو را بر روی زمینههای رنگی استفاده کرد. در این موارد لازم است دقت کنیم که حداقل نسبت کنتراست لوگو به زمینه باید ۳:۱ باشد. نسبتهای پایینتر باعث میشوند لوگو درست دیده نشود. برای بررسی نسبت کنتراست میتوانید از اینجا کمک بگیرید.
حاشیه لوگو

لوگوی راه پرداخت مانند هر لوگوی دیگری نیاز به حاشیه دارد. این حاشیه فضای ممنوعهای است که هیچ چیزی در آن قرار نمیگیرد تا لوگو توان نفس کشیدن داشته باشد. هیچ عنصری درون این محدوده قرار نمیگیرد.
واترمارک
برای استفاده از لوگو به صورت واترمارک آن را باید به رنگ سفید استفاده کنید.
لطفا از این موارد اجتناب کنید

برخی از موارد مجاز

نشان راه پرداخت
«ر» اولین حرف راه پرداخت است؛ ۱۲امین حرف الفبای فارسی. حروف عناصر کار ما هستند؛ با کمک حروف در راه پرداخت پیامها را میسازیم و منتقل میکنیم. فرم «ر» نیز به گونهای است که یادآور راه است؛ راهی که در ۱۲ ماه سال آن را ادامه میدهیم.

آن چیزی که یک رسانه را در طول زمان میسازد اعتماد است و نشان راه پرداخت تلاش میکند همیشه به ما یادآوری کند که چه راهی را شروع کردهایم؛ ما در راه پرداخت میگویم راه دور است و بیابان در پیش.
توجه کنیم که رنگ، فضای ممنوعه، قرار گرفتن نشان روی رنگ و موارد ممنوعه نشان مشابه لوگوی راه پرداخت است.
لوگوهای راه پرداخت
برای محصولات و مجموعههای دیگر راه پرداخت لوگوهای دیگری تعریف شده است. ساختار لوگوهای دیگر راه پرداخت به این شکل است که نام آن بخش در ابتدای لوگو راه پرداخت میآید. این لوگوها قابل تبدیل به شکل مربعی هم هستند.
در این زمینه تنها دو استثنا وجود دارد: وبسایت راه پرداخت (پایگاه تحلیلی خبری راه پرداخت) که دروازه ورود تمام خدمات و محصولات دیگر راه پرداخت است و ماهنامه چاپی عصر تراکنش. لوگو وبسایت راه پرداخت شامل لوگوی راه پرداخت به همراه نوشته «رسانه فناوریهای مالی ایران» در زیر لوگو است. لوگوی ماهنامه عصر تراکنش هم مشابه لوگوی راه پرداخت لوگوتایپی شامل نام این برند است.

هر کدام از این بخشها به صورت واحدهای کسبوکاری مجزا تعریف شدهاند؛ ما به مجموع همه اینها میگوییم راه پرداخت و دقت کنیم که وقتی میگوییم راه پرداخت فقط وبسایت راه پرداخت منظورمان نیست. راهی که شروع کردهایم تازه ابتدای مسیر است و در ادامه قطعا تعداد واحدهای کسبوکاری راه پرداخت بیشتر هم میشود. ما تلاش میکنیم راه پرداخت مهمترین منبع اطلاعرسانی، آموزش، یادگیری و توسعه فعالان فناوری، نوآوری و مالی ایران باشد. همیشه هم گفتهایم که راه دور است و بیابان در پیش.
الگوی راه پرداخت در تمام این سالها سادگی و مینیمالیسم بوده؛ ما هیچگاه تلاش نکردیم خودمان را پشت پیچیدهنماییهای مرسوم پنهان کنیم و تلاش کردیم که تا حد ممکن نوآوری، فناوری و مالی را ساده کنیم. امیدواریم بتوانیم این راه را با قدرت بیشتری ادامه دهیم.
به همین خاطر لوگوی راه پرداخت مانند رسانهها و کسبوکارهای رسانهای جهان سمبل ندارد و تنها از لوگوتایپ تشکیل شده است. مهمترین چیز در لوگوتایپ هم برای ما تمایز نبوده است؛ ما میخواستیم راه پرداخت راحت خوانده شود. میخواستیم لوگوی ماهنامه عصر تراکنش شبیه راه پرداخت باشد. حتی نشان راه پرداخت هم بسیار ساده است؛ یک حرف «ر» که ابتدای راه پرداخت است در یک زمینه نارنجی. رنگ لوگو را هم که در تمام این سالها نارنجی بوده اندکی تغییر دادیم ولی هنوز هم نارنجی است.