راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنفرانسی درباره ارزهای رمزنگاری‌شده که برای پرداخت بلیت، بیت‌کوین پذیرش نمی‌کند

شاید هیچ چیزی به این اندازه خنده‌دار نباشد که کنفرانسی که تمام و کمال به موضوع ارزهای رمزنگاری‌شده اختصاص دارد نتواند قادر به پذیرش بیت‌کوین برای پرداخت بلیت خود آن کنفرانس باشد. روی صفحه خرید بلیت کنفرانس بیت‌کوین در میامی، که قیمت بلیت‌های لحظه آخر آن تا هزار دلار برای تاریخ 18 تا 19 ژانویه هم رسید، نوشته شده است که هیچ ارز رمزنگاری‌شده‌ای پذیرفته نمی‌شود و دلیل آن را هم تراکم شبکه و پردازش دستی عنوان کرده است.

منصفانه برخورد کنیم می‌بینیم کارمزدی که برای تراکنش‌های بیت‌کوینی دریافت می‌شود، کارمزد بالایی است. هرچند که این قیمت نوسان دارد و در ماه‌ها اخیر هم افزایش داشته و قیمت متوسط آن به 55 دلار می‌رسد. گزارشی که Bitcoin.com منتشر کرده است نشان می‌دهد که پذیرندگانی که قبلا بیت‌کوین پذیرش می‌کردند کم‌کم خودشان را کنار می‌کشند و باید قبول کرد که هرچقدر هم سفت و سخت تلاش کنیم باز هم بیت‌کوین را نمی‌شود به چشم یک کوین تراکنشی نگاه کرد.

چیزی که درباره بیت‌کوین خیلی به چشم می‌آید، ارزش ذخیره‌شده آن است. به جای اینکه با آن مانند پول فیات در یک کیف پول مجازی برخورد کرد، باید آن را بیشتر به چشم یک دارایی دید.

در حال حاضر هم دیدگاه‌ها و نظرات درباره این عدم پذیرش، اصلا دیدگاه‌های خوبی نیست.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.