راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین گردهمایی نمایندگان شرکت بازرگانی مبناکارت آریا برگزار شد

در دومین گردهمایی شرکت بازرگانی مبناکارت آریا که 26 مهرماه در تهران برگزار شد، ضمن تبیین خط مشی‌ها و سیاست‌های این شرکت در برنامه‌های آتی، گزارش پیشرفت‌های کمی و کیفی بازرگانی مبنا کارت در یک سال گذشته ارائه شد. همچنین دستورالعمل‌های جدید در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات ابلاغ و از محصولات جدید این شرکت رونمایی شد. در این رویداد، علاوه بر ارائه پنج اصل مهم در امر پشتیبانی، راهکارهای فنی در راستای افزایش بهره‌وری مورد بررسی قرار گرفت و در پایان نیز از نمایندگان برتر این شرکت تقدیر به عمل آمد.

مهرداد حیدرپور مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، در دومین گردهمایی نمایندگان این شرکت گفت: «شروع یک کسب‌وکار، کار سختی نیست ولی اینکه آن کسب‌وکار تا چه زمانی برقرار و پایدار خواهد بود بستگی به این دارد که در ابتدای آن چطور و به چه صورت نگاه ویژه داشت. به همین دلیل هم خدمات پس از فروش در راستای همین اصل به بزرگترین و مهمترین مزیت رقابتی برای برندها قرار گرفته است.»

مهرداد حیدرپور مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا
مهرداد حیدرپور مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا

او در ادامه بیان کرد: «با توجه به چرخه تولید، تقاضا و مصرف، داشتن یک واحد خدمات پس از فروش با بازدهی موثر، می‌تواند اثر عمیقی در گسترش سریع‌تر و گسترده‌تر این چرخه بگذارد. پاسخ این سوال که کدام یک از طرفین، مشتری و یا فروشنده، در این میان سود بیشتری خواهد برد نیاز به بررسی‌های مختلف دارد که ممکن است برای هر یک نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد؛ اما موضوع غیرقابل انکار، این است که هر دو طرف از این موضوع سود خواهند برد. مشتری از خرابی محصولات خود در امان خواهد بود و نتایج خدماتی که ارائه می‌شود، بهینه سازی کیفی محصولات را به همراه خواهد داشت.»

حیدرپور با بیان اینکه تا زمانی که نگاه فروشندگی به نگاه مشتری‌مداری در سیستم‌ها ارجحیت داشته باشد، نمی‌توان به کسب وکار امیداور بود، گفت: «برخی شرکت‌ها خدمات پس از فروش را به عنوان هزینه سربار می‌بینند؛ درحالی که داشتن سازوکار خدمات پس از فروش موجب ماندگاری در بازار می‌شود. نتیجه همه این عوامل، علاوه بر بالا بردن سطح رضایت مشتریان، افزایش تقاضا و عرضه را در پی خواهد داشت. اصولا نیاز یک مشتری به برندی است که اعتماد سازی و روش‌های حصول آن قبل از آغاز یک کسب و کار پیش بینی شده باشد. لزوما هدف هر کسب و کار جلب نظر مشتریان و نگه‌داری و حفظ آنان است. برندهای موفق با داشتن خدمات پس از فروش پویا، موفق و مدیریت شده به موفقیت می‌رسند.»

او تصریح کرد: «دیگر اینگونه نیست که مشتریان خریدهای خود را بدون وجود امکان انتخاب انجام دهند. با بالا رفتن سطح دانش مشتریان، انتخاب کورکورانه به‌ندرت اتفاق می‌افتد. مشتری امروز به حق و حقوق خود واقف است و می‌داند بعد از خرید چه انتظاری باید داشته باشد. امروزه انتخاب محصول و خدمات پس از فروش، پیش از کیفیت آن مورد سوال قرار می‌گیرد. برای تاثیرگذاری باید تلاش کرد و همواره یک گام جلوتر از نیاز مشتری بود.»

مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا با تاکید بر اینکه داشتن سازوکار خدمات پس از فروش، دیگر از حالت انشعاب خارج شده است، گفت: «این موضوع به اجباری برای ماندگاری در بازار تبدیل شده است اما آیا با داشتن واحد خدمات پس از فروش که به صورت سنتی اداره می‌شود، می‌توان در بازار امروز پاسخگو بود؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است اما اگر بخواهیم در این بازار رقابتی موفق باشیم باید ویژگی‌هایی داشته باشیم. زیرساخت، آموزش و تجهیزات از عواملی است که برای موفقیت در بازار رقابتی خدمات پس از فروش باید به آن‌ها توجه داشت. خوشبختانه در بخش زیرساخت در شرکت بازرگانی مبناکارت آریا ما نرم افزار CRM را راه‌اندازی کرده‌ایم که کلیه فرآیندهای پشتیبانی را می‌توانیم رصد کنیم. موضوع مهم دیگر آموزش است که ما با توجه به نمایندگی‌های خارجی که داریم سعی کرده‌ایم در این بخش بسیار فعالیت داشته باشیم و انتقال آموزش را برای نمایندگان خود فراهم کنیم. سومین مورد امکانات و تجهیزات است که سعی کردیم در واحد خدمات پس از فروش این بخش را ایجاد کنیم. شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در کلیه استان‌ها دارای نماینده است و مدت زمان پاسخگویی به مشتریان کمتر از سه ساعت است که به عقیده من آمار مطلوبی است. ما در این شرکت به خدمات پس از فروش توجه ویژه داریم و با ارائه محصولات ویژه سعی در افزایش توان این واحد را داریم.»

در ادامه بعد از صحبت های حیدرپور، محمدرضا تهرانی مدیر انفورماتیک بانک قوامین نیز در دومین گردهمایی نمایندگان بازرگانی مبنا کارت آریا برای حاضرین صحبت کرد. او با بیان اینکه پشتیبانی از محصول به اندازه خود محصول ارائه‌شده برای بانک ها اهمیت دارد، گفت: «هیچ بانک و شرکتی حاضر نیست بهترین محصول را هم بدون خدمات پشتیبانی خوب و مناسب خریداری کند. دنیا، دنیای رقابتی است و تمامی بانک‌ها از خدمات یکسانی استفاده می‌کنند اما در این دنیای رقابتی سرعت و دقت بسیار تعیین کننده است. خدمات بانکداری نیز به سوی خدمات بانکداری نوین پیش می‌رود و از بانکداری سنتی خارج شده است.  تمامی این خدمات بانکداری نوین احتیاج به تداوم دارد.»

محمدرضا تهرانی مدیر انفورماتیک بانک قوامین
محمدرضا تهرانی مدیر انفورماتیک بانک قوامین

تهرانی یادآور شد: «ما چند نوع پشتیبانی داریم که در بخش خدمات، متخصصان به صورت دوره‌ای ضمن حضور در شعبات به ارائه خدمات می‌پردازند. برخی خدمات آنی هم نیاز است که در استان‌های پهناور این ارائه خدمات مشهودتر است. برای بالا بردن خدمات مطلوب شرکت لازم است در استان‌های پهناور منطقه بندی انجام شود تا خدمات بسیار بهتری به بانک‌ها ارائه شود. برای ما همان طور که در یک مناقصه به خرید یک کالا امتیاز تعلق می‌گیرد به خدمات و پشتیبانی هم امتیاز تعلق می‌گیرد.»

در ادامه محمدرضا طالبی مدیر خدمات پس از فروش شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا رئوس برنامه‌های این واحد را در بازار رقابتی فعلی، توسعه خدمات پس از فروش و مشتری مداری برشمرد و گفت: «استراتژی تمایز شرکت بارزگانی مبنا کارت آریا در بازار رقابتی فعلی ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای مشتریان با استفاده از ارائه خدمات پس از فروش متمایز به نحوی که باعث جلب هرچه بیشتر مشتریان بازار گردد، است.»

محمدرضا طالبی مدیر خدمات پس از فروش شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا
محمدرضا طالبی مدیر خدمات پس از فروش شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا

در ادامه فرزین شاه صفی معاون اقتصادی و مالی، کوروش ملاکی مدیر دپارتمان فنی و امیر امیدوار، کارشناس ارشد امور نمایندگان شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا به سخنرانی پرداختند و برخی از نمایندگان استانی این شرکت نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در پایان نیز از نمایندگان برتر تقدیر و قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.