راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره پائولو سیرونی، نویسنده کتاب نوآوری فین‌تک بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / پائولو سیرونی نویسنده همکار «کتاب فین‌تک» است. یک کتاب هم خودش نوشته با عنوان «نوآوری فین‌تک» که سال پیش وایلی آن را منتشر کرد. او همچنین در بخش خدمات مالی واتسون در IBM کار می‌کند.

سیرونی درباره خودش می‌گوید که من به مشتریانم می‌گویم چگونه مدل‌های کسب‌وکارشان را با هماهنگی بین امور مالی، رگولاتوری و فناوری بهینه کنند که بتوانند بیشترین اثربخشی را از راهبردهای دیجیتالی شدن کسب کنند. تخصص‌های او که در آکادمی فنی IBM هم حضور دارد فین‌تک، مدیریت سرمایه‌گذاری، بازارهای سرمایه و مدیریت ریسک است.

بااینکه یکی از نویسندگان همکار در «کتاب فین‌تک» بوده منتها کتاب «نوآوری فین‌تک» او اندکی فنی‌تر است. هر دو کتاب را انتشارات وایلی چاپ کرده. او در کتابش سعی کرده همه چیز درباره فین‌تک‌ها را روشن کند و البته درباره بحث رگولاتوری هم‌صحبت کرده است. پائولو سیرونی در این کتاب تأثیر ظهور فین‌تک بر صنعت بانکداری را بررسی می‌کند. مدیران سرمایه‌گذاری در میانه یک تغییر بزرگ ایستاده‌اند و تعادل عرضه و تقاضا در حال به هم خوردن است. رگولاتورها به شرایط ثابت و بدون تغییر عادت کرده‌اند و بخش خصوصی و مستقل حضور پیش‌دستانه رگولاتور را طلب می‌کنند.

فعالان باید جزئیات تحول بانکی را ببینند تا بتوانند مکانیسم تغییر را درک کنند. این‌ها بخشی از مواردی است که سیرونی در کتابش به آن‌ها پرداخته است. او این روزها همچنین از نیویورک ویدیوهای کوتاهی درباره فین‌تک تولید و در یوتیوب منتشر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.