راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حیدرپور در نمایشگاه کارت و پرداخت دبی: بازرگانی مبنا کارت نماینده رسمی GRG در ایران

در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه دبی امسال 5 شرکت ایرانی به‌طور مستقل غرفه داشتند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا بود. خبرنگار راه پرداخت در این نمایشگاه، سری هم به غرفه این شرکت زد تا از نزدیک فعالیت آن‌ها را رصد کند و گفت‌وگوی کوتاهی داشت با مهرداد حیدرپور مدیرعامل شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا که در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو آمده است.

Middl-eas-Duba-Index-way2pay-94-02-26f

حیدرپور درباره تاریخچه فعالیت این شرکت می‌گوید: «شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در زمینه تجهیزات بانکی کشور شامل کارت‌های بانکی، دستگاه اسکنر چک، دستگاه صدور آنی کارت و … مدت هشت سال است که در ایران مشغول به فعالیت است. از مشتریان عمده این تجهیزات می‌توان به بانک‌های تجارت، قوامین، سپه و ملی اشاره کرد. این شرکت هم‌چنین در حوزه پرداخت و PSP هم فعال است و بانک‌های تجارت و شهر مشتریان شرکت در این حوزه هستند.»

Mabna-Index-way2pay-94-02-31

این شرکت سه سال است که در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه حضور فعال دارد و طبق گفته مدیرعامل این شرکت جذب مشتریان بانکی ایرانی در زمره اهداف آن‌ها برای این حضور فعال است. حیدرپور نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه را این‌طور توصیف می‌کند. «نمایشگاهی که هرساله به وسعت کمی و کیفی آن افزوده‌شده و تعاملات شرکت‌های مختلف در این زمینه را وسعت می‌بخشد.»

او معتقد است که با باز شدن فضای تجاری ایران با دنیا شرکت‌های بزرگ دنیا به دنبال نمایندگی محصولات خود در ایران خواهند گشت و به این منظور به دنبال شرکت‌هایی خواهند بود که نمایندگی معتبر و مطمئنی برای آن‌ها در ایران باشد و شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

Mabna-Index-way2pay-94-02-31a

شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا هم‌اکنون نماینده شرکت جی‌آرجی در ایران نیز هست و این شرکت به‌عنوان شریک تجاری در غرفه مبنا کارت در نمایشگاه امسال حضور داشت. از همین رو با عادل هژبرالسادات مدیر شرکت جی‌آر‌جی در ایران هم در محل غرفه بازرگانی مبنا کارت گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

هژبرالسادات درباره جی‌آر‌جی می‌گوید: «هلدینگ جی‌آرجی در سال 1956 در گوانژوی چین و وابسته به ارتش این کشور پایه‌گذاری شد. این هلدینگ فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد. در سال 1999 شرکت GRG Banking تأسیس و به‌طور خاص در زمینه تجهیزات پردازش و شناسایی اسکناس وارد بازار شد. این شرکت در سال 2007 وارد بورس چین شده و در همین سال هم اولین محصولات خود را به ایران با همکاری تجاری شرکت ایران ارقام صادر نمود. جی‌آرجی توانسته است از سال 2008 تاکنون به مدت 7 سال پیاپی مارکت شیر شماره یک چین باقی بماند. این شرکت خود صاحب تکنولوژی مرتبط ازجمله دیسپنسر است و ساخت دستگاه‌های VTM نقطه قوت آن است.

این دستگاه تاکنون به بانک‎های ایرانی زیادی فروخته شده است. ازجمله این‌ها تاکنون همکاری با بانک سینا قطعی شده است. در سال 2013 این شرکت، بازرگانی مبنا کارت آریا را به‌عنوان شریک تجاری خود در ایران انتخاب کرد و امسال سال دومی است که با این شرکت در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه شرکت می‌کند.»

محصول استراتژیک این شرکت CRM است. هژبرالسادات اعتقاد دارد که درخواست ATM در بازار دنیا و ایران رو به نزول است و دستگاه‌های Recycler روند افزایش تقاضا را در دست گرفته‌اند. این شرکت برای دستگاه VTM خود سمیناری در دی‌ماه 1393 در تهران برگزار کرده و طی آن این دستگاه را به بانک‌ها معرفی کرده است. جی‌آرجی در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه به کمک مبنا کارت آریا به دنبال بازار ایران و همچنین خاورمیانه ازجمله دبی است.

محمد امین جعفری؛خبرنگار راه پرداخت در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه ۲۰۱۵

+گزارش تصویری راه پرداخت از این رویداد را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.