راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین تصاویر از محیط کاربری هم‌بانک سینا / امروز هم‌بانک سینا عملیاتی شد

پیش از اطلاع‌رسانی شده بود که همبانک سینا  از امروز دوشنبه 29 خرداد ماه و همزمان با عید مبعث حضرت ختمی مرتبت (ص) به مشتریان این بانک عرضه می‌شود.

همبانک سینا که بانکداری همراه مبتنی بر بستر USSD است و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار بر روی تمامی گوشی های تلفن همراه و فقط با گرفتن کد # 727 * قابل استفاده است و مشتریان می‌توانند با استفاده از این خدمت در هر زمان و مکان، حتی در خارج از ایران بدون هزینه رومینگ از خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، دسترسی به اطلاعات حساب‌ها، مانده‌گیری، عملیات بین بانکی ساتنا و پایا، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک و غیره بهره‌‌مند شوند.

نویسندگان راه پرداخت در اولین روز فعالیت این سرویس با کارت بانک سامان و بدون استفاده از حساب بانک سینا اقدام به استفاده از خدمات مختلف این سرویس کردند که در ادامه تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید:

اولین برخورد از نوع نزدیک

با گرفتن شماره # 727 * سه امکان برای ورود به سیستم وجود دارد: در دو شیوه اول که مختص کسانی است که در بانک سینا حساب دارند و با استفاده از رمز عبوری که از بانک گرفته‌اند می‌توانند وارد شوند. اما در شیوه سوم تمامی دارندگان کارت‌های بانکی شتابی می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

ما روش سوم یعنی عملیات کارت را انتخاب می‌کنیم. برای ورود به کارت به ترتیب اطلاعات کارت پرسیده می‌شود و ما باید آنها را وارد کنید. این مراحل در ادامه و به ترتیب آمده است: ابتدا باید شماره ۱۶ رقمی کارت را وارد کنیم.

حال رمز دوم کارت از ما خواسته می‌شود. رمز دوم کارت هر بانکی را می‌توان از طریق دستگاه خودپرداز همان بانک گرفت. این رمز بسیار مهم و برای استفاده از خدمات نوین بانکداری مورد نیاز است.

در ادامه CVV2 درخواست می‌شود. این شماره ۳ یا ۴ رقمی معمولا بر روی کارت حک شده است.

سال انقضا و ماه انقضا بر روی کارت حک شده است که آنها را باید در دو مرحله وارد کرد.

اکنون ۴ سرویس کارتی پیش روی ما قرار دارد: اعلام موجودی شتابی، گرفتن صورتحساب، پرداخت قبوض و انتقال وجه. با توجه به این که این سامانه در روزهای اول راه‌اندازی خود قرار دارد هنوز برخی سرویس‌ها به طور کامل راه‌اندازی نشده است.

انتقال وجه

برای انتقال وجه شماره کارت فرد دیگری را که در بانک ما حساب دارد را انتخاب می‌کنیم.

مبلغ را به ریال وارد می‌کنیم.

عملیات انتقال وجه را تایید می‌کنیم و وجه منتقل می‌شود.

حال سرویس پرداخت قبوض را امتحان می‌کنیم.

ابتدا باید شناسه قبض را وارد کنیم.

در ادامه باید شناسه پرداخت را وارد کنیم.

در نهایت باید پرداخت قبض را تایید کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های همبانک سینا این است که فارغ از دستگاه گوشی همراه عمل می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.