پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رایانه خدمات امید
شرکت رایانه خدمات امید (سهامی خاص) بهمنظور ایجاد ظرفیتها و پتانسیلهای بیشتر در جهت تأمین نیازهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک سپه در تاریخ اول تیر 1384 و با شماره 248987 در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسید.
از سال 1388 شرکت در محل ساختمان جدید خود در بزرگراه حقانی مستقر شد و فعالیت جدی شرکت در راستای ارائه خدمات حوزه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطات به بانک سپه و خصوصـا توسعه و راهاندازی سامانه جامع بانکی امید (core banking) معطوف شد.
شرکت رایانه خدمات امید، از سال گذشته و همزمان با عملیات مهاجرت سامانه بانکهای ادغامی به بانک سپه، مسئولیت ارائه خدمات پشتیبانی سرویسهای بانکی برای بانک سپه را بر عهده گرفت و درحال حاضر این افتخار را دارد با تکیهبر مدیریت مناسب، دانش و همچنین کادر تخصصی و مجرب، خدمات خود را در اختیار مشتریان و مخاطبان بانک سپه قرار دهد.
مأموریت ما تدارک خدمات و ارائه راهحلهای جامع در حوزههای بانکداری، متناسب با نیازمندیهای فعلی و آتی بازارهای هدف است. قابلیتهای ویژه ما در توسعه بههنگام و پشتیبانی خدمات در ابعاد ملی از یکسو، همراه با مدیریت پایداری خدمات در سطوح تعهد شده، متضمن تحقق اهداف کسبوکار مشتریانمان است که البته موقعیت و جایگاه فعلی شرکت مرهون فعالیتهای هماهنگ و نزدیک مدیریت و بدنه سازمان با یکدیگر است.
سال تأسیس: 1384
مدیرعامل:
تحصیلات:
کارشناسی ارشد معماری سیستمهای کامپیوتری
اعضای هیئت مدیره
سمت: مدیرعامل
سمت: رئیس هیئتمدیره
سمت: نایب رئیس هیئت مدیره
سمت: عضو هیئت مدیره
مدیرعاملها از ابتدا تاکنون:
- سیدمصطفی موسوی بلده/ از تیر 1384 تا بهمن 1385
- علی اصغر رشیدی / از بهمن 1385 تا پایان آذر 1386
- بهمن سعیدینیا / از دی 1386 تا پایان آذر 1389
- محمود رضاقلی/ از دی 1389 تا پایان اسفند 1390
- بهمن سعیدینیا / از فروردین 1391 تا پایان مرداد 1395
- داود کریمزادگانمقدم/ از شهریور 1395 تا پایان شهریور 1398
- احمد سلمانی آرانی/ از مهر 1398 تا پایان اردیبهشت 1401
- کامران خلت آبادی / از اردیبهشت 1402 تا کنون
تعداد کارکنان: 350 نفر
حوزه فعالیت:
- فعالیت شرکت در تمامی حوزههای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از تولید نرمافزار، نصب و راهاندازی و پشتیبانی نرمافزارهای سفارش مشتری و بنیادی و ….، خریدوفروش سختافزار و تجهیزات شبکه و مخابرات، طراحی و اجرای شبکه و خدمات مشاوره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و تأمین ملزومات IT و… امکانپذیر است، لکن در حال حاضر ارتقاء سطح کلیه خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک سپه در اولویت است.
مدیرعاملها از ابتدا تاکنون:
فرصتهای شغلی و استخدام در شرکت رایانه خدمات امید: اینجا را ببینید
محصولات کلیدی:
- سامانه بانکداری متمرکز (Core)
- سامانه تجمیع اطلاعات بانکی (DGS)
- پیامک
محصولات و راهکارها:
- احداث و راهاندازی مرکز تماس (Contact Center)
- طراحی و احداث و تجهیز مرکز داده امید در محل شرکت
- جایگزینی سوییچ جدید خدمات کارت با سوییچ قبلی بانک سپه
- تولید نرمافزار مدیریت ارتباط بین شعب (Branch Manager)
- تهیه کلیه تجهیزات و ملزومات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات بانک
- ارائه خدمات مشاوره در حوزههای فنی و بانکداری الکترونیک
- فراهم کردن بستر مخابراتی بین سایت اصلی (بانک سپه) و سایت پشتیبان (شرکت امید)
- سنکرون کردن سامانههای دو سایت اصلی (بانک سپه) و سایت پشتیبان (شرکت امید)
- انتقال سامانههای بانک سپه به محیط مجازی (Virtualization)
- انتقال سامانههای بانک سپه به مین فریم Z990/IBM و سیستمعامل Z/OS1.8
- ارائه خدمات سایت پشتیبان به بانک سپه
- سامانه بانکداری متمرکز امید (Omid Core Banking System)
- توسعه خودپردازهای بانک
- سامانه مدیریت عملکرد (سامع)
- سامانه مدیریت حسابهای بانکی (سامح)
- ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (Payment Service Provider-PSP)
- پشتیبانی تجهیزات کامپیوتری و دستگاههای جانبی کلیه واحدهای بانک سپه در سراسر کشور
- تولید، توسعه و پشتیبانی نرمافزار
- سامانه تخصیص ابزارهای کارتی (ستاک)
- سامانه جمعآوری اطلاعات شعب بانک (DGS)
- پشتیبانی سامانه بانکداری متمرکز امید (Omid Core Banking System)
- طراحی و راهاندازی باشگاه پذیرندگان
- احداث سایت بحران (Disaster Recovery)
- بانکداری شرکتی
- سامانه برکت
- تأمین تجهیزات رایانهای ادارات و شعب بانکها
- سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه
مشتریان:
- بانک سپه
شرکای تجاری:
- بانک سپه
- سرمایهگذاری امید
افتخارات:
- کسب رتبه اول درزمینهٔ خدمات پشتیبانی
- کسب رتبه دوم درزمینهٔ تولید و پشتیبانی نرمافزارهای سفارش مشتری
- کسب رتبه سوم درزمینهٔ شبکه دادههای رایانهای و مخابراتی
- 4. کسب رتبه سوم درزمینهٔ ارائه و پشتیبانی بستههای نرمافزاری یا بستههای نرمافزاری حامل محتوا
- کسب رتبه سوم درزمینهٔ امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
- کسب رتبه چهارم درزمینهٔ ارائه و پشتیبانی نرمافزارهای پایه، سیستم و ابزارها
- کسب رتبه چهارم درزمینهٔ مشاوره و نظارت بر اجرای طرحهای انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات
- کسب رتبه چهارم درزمینهٔ خدمات شبکههای اطلاعرسانی
- Providers کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه قطعات و ملزومات
- کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه دستگاهها 11. کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه رایانههای غیر Main Frame
- رتبه نخست مشاوره و نظارت بر اجرای طرحهای انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات از شورای عالی انفورماتیک
- رتبه نخست تولید و پشتیبانی نرمافزارهای سفارش مشتری از شورای عالی انفورماتیک
- رتبه نخست خدمات پشتیبانی از شورای عالی انفورماتیک
- رتبه نخست ارائه و پشتیبانی نرمافزارهای پایه، سیستم و ابزارها از شورای عالی انفورماتیک
- رتبه نخست ارائه و پشتیبانی بستههای نرمافزاری یا بستههای نرمافزاری حامل محتوا از شورای عالی انفورماتیک
- رتبه شانزدهم شرکتهای رایانهای و خدمات وابسته کشور به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی
- رتبه 245 شرکتهای برتر ایران در سال مالی 1402 به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی
- اخذ گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) ISO 27001-
دانلود لوگو با کیفیت شرکت رایانه خدمات امید {PNG, JPG}
راههای ارتباطی:
وبسایت: www.ocs.co.ir
تلفن: ۴۲۳۷۵۰۰۰ – ۰۲۱
دورنگار: ۴۲۳۷۵۵۶۶ – ۰۲۱
پست الکترونیک:
نشانی: تهران، بزرگراه شهید حقانی، بین مدرس و دیدار شمالی، پلاک ۱۵
شرکت رایانه خدمات امید در شبکههای اجتماعی: