راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رایانه خدمات امید

شرکت رایانه خدمات امید (سهامی خاص) به‌منظور ایجاد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتر در جهت تأمین نیازهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک سپه در تاریخ اول تیر 1384 و با شماره 248987 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید.

از سال 1388 شرکت در محل ساختمان جدید خود در بزرگراه حقانی مستقر شد و فعالیت جدی شرکت در راستای ارائه خدمات حوزه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطات به بانک سپه و خصوصـا توسعه و راه‌اندازی سامانه جامع بانکی امید (core banking) معطوف شد.

شرکت رایانه خدمات امید، از سال گذشته و همزمان با عملیات مهاجرت سامانه بانک‌های ادغامی به بانک سپه، مسئولیت ارائه خدمات پشتیبانی سرویس‌های بانکی برای بانک سپه را بر عهده گرفت و درحال حاضر این افتخار را دارد با تکیه‌بر مدیریت مناسب، دانش و همچنین کادر تخصصی و مجرب، خدمات خود را در اختیار مشتریان و مخاطبان بانک سپه قرار دهد.

مأموریت ما تدارک خدمات و ارائه‌ راه‌حل‌های جامع در حوزه‌های بانکداری، متناسب با نیازمندی‌های فعلی و آتی بازارهای هدف است. قابلیت‌های ویژه ما در توسعه‌ به‌هنگام و پشتیبانی خدمات در ابعاد ملی از یکسو، همراه با مدیریت پایداری خدمات در سطوح تعهد شده، متضمن تحقق اهداف کسب‌وکار مشتریان‌مان است که البته موقعیت و جایگاه فعلی شرکت مرهون فعالیت‌های هماهنگ و نزدیک مدیریت و بدنه سازمان با یکدیگر است.

سال تأسیس: 1384

مدیرعامل:

تحصیلات:
کارشناسی ارشد معماری سیستم‌های کامپیوتری

سمت: مدیرعامل

سمت: رئیس هیئت‌مدیره

سمت: نایب رئیس هیئت مدیره

سمت: عضو هیئت ‌مدیره

  • سید‌مصطفی موسوی بلده/ از تیر 1384 تا بهمن 1385
  • علی اصغر رشیدی / از بهمن 1385 تا پایان آذر 1386
  • بهمن سعیدی‌نیا / از دی 1386 تا پایان آذر 1389
  • محمود رضاقلی/ از دی 1389 تا پایان اسفند 1390
  • بهمن سعیدی‌نیا /  از فروردین 1391 تا پایان مرداد 1395
  • داود کریم‌زادگان‌مقدم/ از شهریور 1395 تا پایان شهریور 1398
  • احمد سلمانی آرانی/ از مهر 1398 تا پایان اردیبهشت 1401
  • کامران خلت آبادی / از اردیبهشت 1402 تا کنون

تعداد کارکنان: 350 نفر

حوزه فعالیت:

  • فعالیت شرکت در تمامی حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از تولید نرم‌افزار، نصب و راه‌اندازی و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری و بنیادی و ….، خریدوفروش سخت‌افزار و تجهیزات شبکه و مخابرات، طراحی و اجرای شبکه و خدمات مشاوره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و تأمین ملزومات IT و… امکان‌پذیر است، لکن در حال حاضر ارتقاء سطح کلیه خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک سپه در اولویت است.

مدیرعامل‌ها از ابتدا تاکنون:

فرصت‌های شغلی و استخدام در شرکت رایانه خدمات امید: اینجا را ببینید

محصولات کلیدی:

  • سامانه بانکداری متمرکز (Core)
  • سامانه تجمیع اطلاعات بانکی (DGS)
  • پیامک

محصولات و راهکارها:

  • احداث و راه‌اندازی مرکز تماس (Contact Center)
  • طراحی و احداث و تجهیز مرکز داده امید در محل شرکت
  • جایگزینی سوییچ جدید خدمات کارت با سوییچ قبلی بانک سپه
  • تولید نرم‌افزار مدیریت ارتباط بین شعب (Branch Manager)
  • تهیه کلیه تجهیزات و ملزومات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات بانک
  • ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های فنی و بانکداری الکترونیک
  • فراهم کردن بستر مخابراتی بین سایت اصلی (بانک سپه) و سایت پشتیبان (شرکت امید)
  • سنکرون کردن سامانه‌های دو سایت اصلی (بانک سپه) و سایت پشتیبان (شرکت امید)
  • انتقال سامانه‌های بانک سپه به محیط مجازی (Virtualization)
  • انتقال سامانه‌های بانک سپه به مین فریم Z990/IBM و سیستم‌عامل Z/OS1.8
  • ارائه خدمات سایت پشتیبان به بانک سپه
  • سامانه بانکداری متمرکز امید (Omid Core Banking System)
  • توسعه خودپردازهای بانک
  • سامانه مدیریت عملکرد (سامع)
  • سامانه مدیریت حساب‌های بانکی (سامح)
  • ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (Payment Service Provider-PSP)
  • پشتیبانی تجهیزات کامپیوتری و دستگاه‌های جانبی کلیه واحدهای بانک سپه در سراسر کشور
  • تولید، توسعه و پشتیبانی نرم‌افزار
  • سامانه تخصیص ابزارهای کارتی (ستاک)
  • سامانه جمع‌آوری اطلاعات شعب بانک (DGS)
  • پشتیبانی سامانه بانکداری متمرکز امید (Omid Core Banking System)
  • طراحی و راه‌اندازی باشگاه پذیرندگان
  • احداث سایت بحران (Disaster Recovery)
  • بانکداری شرکتی
  • سامانه برکت
  • تأمین تجهیزات رایانه‌ای ادارات و شعب بانک‌ها
  • سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه

مشتریان:

  • بانک سپه

شرکای تجاری:

  • بانک سپه
  • سرمایه‌گذاری امید

افتخارات:

  • کسب رتبه اول درزمینهٔ خدمات پشتیبانی
  • کسب رتبه دوم درزمینهٔ تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری
  • کسب رتبه سوم درزمینهٔ شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی
  • 4. کسب رتبه سوم درزمینهٔ ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری یا بسته‌های نرم‌افزاری حامل محتوا
  • کسب رتبه سوم درزمینهٔ امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
  • کسب رتبه چهارم درزمینهٔ ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها
  • کسب رتبه چهارم درزمینهٔ مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • کسب رتبه چهارم درزمینهٔ خدمات شبکه‌های اطلاع‌رسانی
  • Providers کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه قطعات و ملزومات
  • کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه دستگاه‌ها 11. کسب رتبه چهارم درزمینهٔ تولید و ارائه رایانه‌های غیر Main Frame
  • رتبه نخست مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات از شورای عالی انفورماتیک
  • رتبه نخست تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری از شورای عالی انفورماتیک
  • رتبه نخست خدمات پشتیبانی از شورای عالی انفورماتیک
  • رتبه نخست ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها از شورای عالی انفورماتیک
  • رتبه نخست ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری یا بسته‌های نرم‌افزاری حامل محتوا از شورای عالی انفورماتیک
  • رتبه  شانزدهم شرکت‌های رایانه‌ای و خدمات وابسته کشور به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی
  • رتبه 245 شرکت‌های برتر ایران در سال مالی 1402 به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی
  • اخذ گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) ISO 27001-

دانلود لوگو با کیفیت شرکت رایانه خدمات امید {PNG, JPG}

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.ocs.co.ir

تلفن: ۴۲۳۷۵۰۰۰ – ۰۲۱

دورنگار: ۴۲۳۷۵۵۶۶ – ۰۲۱

پست الکترونیک:

نشانی: تهران، بزرگراه شهید حقانی، بین مدرس و دیدار شمالی، پلاک ۱۵

شرکت رایانه خدمات امید در شبکه‌های اجتماعی: