راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران
-

عصر تراکنش

راه پرداخت پس از 7 سال فعالیت جدی مطبوعاتی در فضای وب، انتشار نشریه چاپی خود را با نام «عصر تراکنش» از تیرماه 96 شروع کرد؛ این نشریه به طور مرتب ابتدای هر ماه منتشر می‌کند. برای اشتراک و دریافت نسخه چاپی ماهنامه اینجا را ببینید. در حال حاضر یک ماه پس از انتشار چاپی هر شماره، می‌توانید مطالب منتشر شده در ماهنامه عصر تراکنش را در وب‌سایت راه پرداخت مشاهده کنید؛ به زودی مشاهده برخی از مطالب راه پرداخت و ماهنامه عصر تراکنش با خرید اشتراک خواهد بود.

گفت‌وگو با چهار تن از مدیران هلدینگ نیک‌اندیش درباره کسب‌وکارهای اصلی این هلدینگ / متمرکز بر حوزه‌هایی با توان خلق ارزش بالا

«نیک‌پرداخت»، «کوین‌نیک»، «کوین‌نیک‌مارکت» و «نیک‌بوم» کسب‌وکارهای اصلی هلدینگ نیک‌اندیش هستند؛ هلدینگی که اکنون در حال تحقیق و توسعه در حوزه‌های هوش مصنوعی، روباتیک و تلکام است تا بتواند با خلق ارزش در این حوزه‌ها، دنیا را به سمت یک تغییر…

در حوزه لندتک اقدامات مثبتی از سوی دولت دوازدهم صورت نگرفت

شماره ۴۷ ماهنامه عصر تراکنشامیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو / در طول هشت ‌سال گذشته، با وجود پیشرفت صنعت فین‌تک و استارتاپ‌ها، نه‌تنها از سمت دولت روحانی اقداماتی صورت نگرفت؛ بلکه دولت و به‌خصوص بانک مرکزی مانعی در برابر آن نیز بوده‌اند. در

مروری بر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صندوق فروشگاهی ویرا سیستم پویا / متمرکز بر تولید نرم‌افزار و واردات سخت‌افزار

ماهنامه عصر تراکنش ۴۸ / ویرا سیستم پویا، شرکتی فعال در حوزه واردات سخت‌افزار و تولید نرم‌افزارهای مرتبط با صندوق‌های فروشگاهی در کشور است که به کسب‌وکارها، امکاناتی از قبیل حسابداری، انبارداری، فروش، ثبت و صدور فاکتور ارائه می‌دهد. عمده

احمد سلمانی‌آرانی در گفت‌وگو با عصر تراکنش درباره مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ جدید عنوان کرد / سامانه جامع بانکی امید؛ کامل‌ترین سامانه بانکداری متمرکز داخلی

یک سال از آغاز مهاجرت بانک سپه به سامانه جامع بانکی امید می‌گذرد؛ مهاجرتی که با موفقیت به سرانجام رسیده و حالا تمام اطلاعات بانکی بانک سپه و پنج بانک ادغام‌شده دیگر روی این سامانه مستقر است. در گفت‌وگویی با مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید…

سیدمرتضی بکاء، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه اعتباری ملل در گفت‌وگو با عصر تراکنش درباره تحول دیجیتال در بانک‌ها می‌گوید / ضرورتِ تغییر نگرش مدیران صف و ستاد

تحول دیجیتال در بانک‌ها اتفاق نمی‌افتد، مگر با قبول فناوری‌های جدید و تغییر نگرش سنتی. به عقیده رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه اعتباری ملل، از بعد فناوری در کشور اتفاق‌های خوبی افتاده است، ولی در بعد نگرش، مدیران صف و ستاد بانک باید به‌سرعت تغییر را…

دولت دوازدهم در حوزه رگولاتوری موفق نبود

شماره ۴۷ ماهنامه عصر تراکنش، حسین اسلامی، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران / برخی مجموعه‌ها برای قانون‌گذاری حوزه رگولاتوری فین‌تک در بخش‌های مختلف تلاش کرده‌اند. به‌طور مثال وزارت اقتصاد در حوزه سندباکس با محوریت بانک مرکزی و شاپرک،

نگاهی به پکیج سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صندوق فروشگاهی شرکت تراکنش همراه ایمن (شاپ) / متمرکز بر هوشمندسازی کسب‌وکارها

ماهنامه عصر تراکنش ۴۸/ شرکت شاپ از سال ۱۳۹۴ به‌صورت تخصصی به‌عنوان اپراتور صندوق‌های فروشگاهی و دستگاه‌های کارت‌خوان برند پکس در کشور فعالیت می‌کند و در این راستا اقدام به طراحی نرم‌افزارهایی در حوزه پرداخت و تجارت الکترونیکی کرده است.

آیا می‌توانیم بازار رمزارزها را در زمره بازارهای مالی قرار دهیم؟

احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل اکسیر / به نظر اینجانب، پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم بازار رمزارزهارا در زمره بازارهای مالی قرار دهیم یا خیر، شاه‌کلید ورود به سایر سؤالات و حتی ابهامات دیگر در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهاست؛ چراکه

همیشه مشکل از اسب و سوارکار نیست / چرا استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؟

بسیاری از کسب‌وکارها با نادیده‌گرفتن پژوهش در مورد نیازهای مشتری پیش از آغاز کارشان برای مهندسی و طراحی، عملاً پول و زمان را در تولید محصولات اولیه شکست‌خورده هدر می‌دهند. این کسب‌وکارها را من استارت اشتباهی توصیف می‌کنم. بنیان‌گذاران…

نگاهی به بطن یک فرایند مبهم / سرمایه‌گذاران خطرپذیر چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۶ / در 30 سال اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر منبعی حیاتی برای تأمین مالی استارت‌آپ‌های با رشد بالا بوده است. آمازون، اپل، فیس‌بوک، گیلیاد ساینسز (Gilead Sciences)، گوگل، اینتل، مایکروسافت، هول‌فودز و تعداد بی‌شماری از

ارتقای روابط فین‌تک‌ها با بانک مرکزی در دولت یازدهم و دوازدهم

دولت روحانی سه رئیس‌کل بانک مرکزی و سه معاون فناوری اطلاعات داشت. این تنوع در دوره‌های اقتصادی کشور (قبل از برجام، حین برجام و بعد از برجام) تاثیرگذار بوده است. در این میان ما دوره‌‌های قبل از برجام و بعد از آن را شاهد بودیم.

میزگردی با حضور رضا باقری‌اصل و کیوان جامه‌بزرگ درباره ایده فناوری‌های مالی در دولت حسن روحانی / نفت؛ بلای جان فناوری

از برجام و سیاست خارجی در دولت ابتدایی حسن روحانی که بگذریم، یکی از حوزه‌های قابل دفاع دو دولت او حوزه ارتباطات و زیرساخت‌ها و به تبع آن فناوری بود. بگذریم از چندین مورد گل‌درشت که در برابر مقاومت‌های خارج از دولت شکل گرفت. در بحث عنایت به

ما چطور پیش رفتیم؟ / رؤسای سابق و کنونی مسترکارت اجرای روند استراتژیک جانشینی مدیرعامل را توضیح می‌دهند

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۶ / اولین‌بار همدیگر را آوریل ۲۰۰۹ ملاقات کردیم. مسترکارتدر بحبوحه بحران اقتصادی جهانی، به‌دنبال مدیرعامل جدید بود. یکی از ما (ریک) رئیس هیئت‌مدیره بود و پژوهش را هدایت می‌کرد؛ دیگری (اجی) مدیرعامل سیتی‌گروپ بود

هم‌نشینی هوشمندانه فناوری و کسب‌وکار / بررسی روند توسعه بانکداری دیجیتال در سیستم بانکی کشور

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۶ / بانکداری دیجیتال مفهومی جذاب، جدید و البته با ژستی امروزی در جریان بانکداری است. با این حال این مفهوم جدید و پرسروصدا هنوز تعریفی یکپارچه در بین فعالان حوزه بانکی به دست نیاورده و شاید همین موضوع باعث شده

اکنون؛ بهترین زمان برای بهره‌برداری از یک سامانه معاملاتی جدید

فرایند به‌کارگیری سامانه معاملات بومی، فرایندی چندین‌ماهه خواهد بود که این سامانه ضمن استقرار در محیط عملیاتی بتواند به سایر سامانه‌های موجود در بازار سرمایه کشور مانند سامانه‌های کارگزاری، سامانه‌های سفارش‌گیری برخط، سامانه پس از معاملات،…

نگاهی به عملکرد هشت‌ساله دولت روحانی در حوزه فناوری‌های مالی / هیچ قعر و قله‌ای در کار نیست

فین‌تک و پیشبرد اهداف آن در دولت یازدهم و دوازدهم بر اساس ظرفیت‌ها و نوع عملکرد هر حوزه متفاوت بوده و صدور حکم در این حوزه بسیار دشوار است. از میان همه حوزه‌های فین‌تکی در هشت سال گذشته، بنا بر شواهد و بررسی‌ها حوزه پرداخت بیشترین توسعه را…

مدیرعامل و قائم‌مقام هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات در گفت‌وگو با عصر تراکنش مطرح کردند: تلاش برای تغییر پارادایم بانکداری سنتی

بانک صادرات با 38 میلیون مشتری به‌دنبال تحول دیجیتال و اثرگذاری هرچه بیشتر در صنعت بانکداری است که هلدینگ صاد قرار است به‌عنوان بازوی تحول دیجیتال بانک صادرات، در راستای افزایش بهره‌وری، بالا بردن رضایت مشتریان، ارائه خدمات نوین و تعالی…