راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیوسک های خدمات الکترونیک شهروندی در200 نقطه از مشهد نصب می شود

نصب کیوسک های خدمات الکترونیک شهروندی در200 نقطه شهر، بهره‌ برداری از مسیر توسعه خط یک قطار شهری و کاهش میزان تماس های مزاحمی با آتش نشانی عناوین خبری حوزه شهری مشهد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از نصب و استقرار 200 عدد کیوسک اطلاع‌رسانی الکترونیک شهروندی در آینده ای نزدیک خبر داد.

علی آبسالان کرد: به محض تایید کمیته مکانیابی شهروندی عملیات اجرایی نصب و راه اندازی کیوسک های اطلاع رسانی الکترونیک شهروندی به تدریج، طی فرآیندی دو ساله از اواخر سال جاری آغازخواهد شد.

آبسالان ادامه داد: ابتدای این طرح با 200 نقطه خواهد بود و پیش‌بینی می شود در صورت موفقیت و استقبال زائران و مجاوران از طرح، این تعداد تا هزار دستگاه افزایش یابد.

وی در خصوص انواع خدمات قابل عرضه به شهروندان و زائران حضرت رضا (ع) اظهارداشت: در فاز نخست دو نوع خدمت شامل انواع خدمات بانکی از طریق خودپردازها و دیگری خدمات شارژ ” من کارت”، شارژ موبایل، پرداخت عوارض شهرداری، مسیریابی نقشه شهر و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات شهری مشهد، راهنمای زائران، رزرو بلیت اماکن گردشگری، بلیت اتوبوس، قطار، هواپیما و رزرو هتل و استفاده از درگاه شهرالکترونیک و نظایر آن ارائه می شود.

 

آبسالان همچنین افزود: کیوسک های خدمات الکترونیک شهروندی پتانسیل و ظرفیت افزایش انواع خدمات الکترونیک را دارند با استفاده از این کیوسک ها می توان خدماتی را که نیازی به اپراتور ندارد و به صورت کامل الکترونیک انجام می‌شود را به شهروندان و زائران ارائه کرد.

 

وی در ادامه به قابلیت های دیگر این کیوسک ها اشاره کرد و افزود: امکان افزودن خدمتی نظیر سفارش کالا به فروشگاه‌های الکترونیکی کالا، خدماتی که شهروند و یا زائر روزنامه،‌ کتاب و اقلام فرهنگی و یا خوراکی را با پرداخت الکترونیک از این کیوسک ها دریافت کند نیز وجود دارد.

 

بهره‌ برداری از مسیر توسعه خط یک قطار شهری مشهد

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد از بهره برداری مسیر توسعه خط یک قطار شهری تا فرودگاه در پایان سال 92 و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز خبر داد.

 

مسعود بیژنی با اشاره به این موضوع که مسیر 5 کیلومتری توسعه خط یک تا فرودگاه دارای 2ایستگاه به نام های پرواز و فرودگاه است تصریح کرد: با تکمیل مسیر توسعه خط یک طول این خط 24کیلومتر و تعداد ایستگاه های آن نیز 24ایستگاه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با انعقاد قرارداد جدید تامین 60دستگاه واگن دیگر برای خط یک قطار شهری مشهد خواهیم توانست سر فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه را همزمان با بهره برداری از مسیر توسعه خط یک به کمتر از سه دقیقه برسانیم.

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: مناقصه قطعه سوم مسیر از میدان پرواز تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد از اسفند ماه آغاز و تا نیمه دوم فروردین ماه سال آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

 

بیژنی همچنین تاکید کرد: تا پایان امسال مناقصه دو ایستگاه برگزار می شود و تمام فعالیت های اجرایی بخش های مختلف مسیر توسعه خط یک تا فرودگاه در سال 91آغاز می شود.

 

وی یادآور شد: پیش بینی می شود با سرعت بخشیدن به کار و انتخاب پیمانکاران با تجربه و قوی و همچنین تامین اعتبار به موقع تا پایان سال 92این مسیر نیز به بهره برداری برسد و مسافرانی که هم اکنون از خط یک در مسیر ایستگاه غدیر در خیابان فداییان اسلام تا وکیل آباد از قطار استفاده می کنند می‌توانند امتداد این مسیر را تا فرودگاه با قطار طی کنند.

 

کاهش میزان تماس های مزاحمی با آتش نشانی مشهد

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به شهروندان میزان تماس های مزاحمی با آتش نشانی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 

آتشپاد حسن جعفری افزود: در گذشته به طور میانگین روزانه چهار هزار و 500 تا 6 هزار تماس در سازمان آتش‌نشانی مشهد ثبت می شد که تنها پنج درصد آن مرتبط با سازمان بوده است.

 

جعفری ادامه داد: در حال حاضر میزان تماس های ثبت شده در سازمان آتش‌نشانی مشهد به سه هزار تماس در روز رسیده است که این نشان از کاهش تماس های مزاحمی دارد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز این مشکل وجود دارد به منظورجلوگیری از آن با کسانی که به صورت مزاحمی با سازمان تماس بگیرند برخورد قانونی می شود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: دیر رسیدن به محل حادثه به دلیل تلفن مزاحمی باعث بروز خسارت های بیشتر به شهروندان می شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مزاحمت های تلفنی اطلاع رسانی های خوبی صورت گرفته است گفت: با توجه به اینکه بالای 70درصد مزاحمت های تلفنی از طریق کودکان اتفاق می افتد خانواده اصلی ترین نهادی است که می تواند در کاهش این مشکل تاثیرگذار باشد.

 

کانال های سطح شهر مشهد سرپوشیده می شود

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با هدف رفع مشکل آب افتادگی معابر کانال های سطح شهر مشهد سرپوشیده می شود.

 

خلیل الله کاظمی افزود: در حال حاضرسیاست پوشش کانال ها با برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح شهر اجرا می شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به تجهیز شهرداری مشهد به خودروهای مکانیزه و شستشوی کانال ها و رفع پوشش کانال ها در معابر ایمنی سیاست های لازم در این حوزه اجرا شده است.

 

کاظمی تصریح کرد: در راستای رفع مشکل آب افتادگی در معابر و به منظور رفاه حال شهروندان، معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، به اجرای کانال سرپوشیده در محدوده بولوار پیروزی پرداخت.

 

وی گفت: این کانال از حد فاصل میدان سلمان فارسی تا چهار راه خاقانی ضلع شمالی و جنوبی بولوار پیروزی را شامل می شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری حدود 58 میلیون تومان هزینه شده است.

 

کاظمی بیانکرد: این پروژه از اواخر تابستان سال جاری آغاز و در مدت زمانی کمتر از 6 ماه مراحل اجرایی خود را تکمیل و در پایان دی ماه سال جاری به اتمام رسید.

 

تابلوهای راهنمای زائران تا 15 اسفندماه نصب می‌شود

 

شهردار منطقه 11 گفت: به منظور سهولت رفت و آمد زائران تابلوهای راهنما تا 15 اسفندماه در منطقه 11 نصب می‌شود.

 

حسین طاهری پور در جلسه استقبال از بهار این منطقه گفت: از اول اسفندماه مجوزی برای آسفالت شکافی و حفاری در منطقه داده نخواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین از یک اسفندماه تا 15 فروردین ماه در معابری که نیاز به مرمت دارد ترمیم و روکش آسفالت صورت خواهد گرفت.

 

طاهری پور اظهار کرد: نواقص جداول منطقه، شناسایی دیوارهای منطقه برای نقاشی دیواری و شناسایی مکان‌های مناسب برای کاشت گل و گیاه از جمله اقدامات مهم منطقه است که تا 15 اسفندماه انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.