پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
آمازون خودرو هم میفروشد
اسماعیل دلخموش / طبق آنچه شرکت فیات کرایسلر اعلام کرده است، این گروه خودروساز تعدادی از خودروهایش را از طریق همکاری با وبسایت آمازون به فروش میرساند.
البته این خدمات فیات و آمازون، صرفاً برای کاربران آمازون در ایتالیا از طریق وبسایت ایتالیایی آمازون در دسترس است. درعینحال فروش خودروها به سه مدل the Panda، the 500 و the 500L محدود است.
در این سیستم جدید خریدار به شکل آنلاین خودرو را خریداری میکند و پسازآن از طریق آمازون به یک فروشنده وصل میشود که بتواند تحویل نهایی خودرو را با او قطعی کند. به این شکل مشخص است که در این شیوه هم بههرحال نیاز است که به یک فروشنده مراجعه کنید اما بخش بزرگی از فرایند کاملاً آنلاین انجام میشود.
آمازون چند ماه پیش بخش خودرو را در سایت خود راهاندازی کرد تا درزمینهٔ بررسی و مقایسه خودروها به کاربران کمک کند.
این بخش که Amazon Vehicles نام دارد طیف گستردهای از خودروها، از خودروهای کروکی تا SUV ها و کامیونها را تحت پوشش قرار داده و درباره همه آنها اطلاعاتی در اختیار قرار میدهد. آمازون در زمان راهاندازی این بخش اعلام کرده بود که امیدوار است این بخش از سایتش باعث شکلگیری یک انجمن از افراد علاقهمند به خودرو شود. گرچه در این بخش از سایت قیمتهای پیشنهادی تولیدکنندههای خودروها ذکر شده است اما خود سایت آمازون در حال حاضر فروشنده این خودروها نیست؛ دست کم نه فعلاً.
رئیس بخش خودروی آمازون در گذشته اعلام کرده بود این شرکت قصد دارد مشتریانش را در طول یکی از حساسترین خریدهایشان یاری کند. در واقع آمازون با قرار دادن اطلاعات مهم و جامع در اختیار افراد میتواند باعث شود آنها در طول روند خرید خودرو که کالای نسبتاً گرانقیمتی است و خرید آن هم حساسیتهایی دارد بهترین اطلاعات و تجربیات را در اختیار داشته باشند.
در شرایط فعلی وجود چنین بخشی در وبسایت آمازون باعث میشود افراد علاقهمند وارد این قسمت شوند و گرچه نمیتوانند از این بخش خودرو خریداری کنند اما برخی از لوازم مربوط به خودروها را بخرند. البته مسئله مهمتر این است که وجود بخش خودرو میتواند مجموعهای از علاقهمندان این حوزه را گرد هم آورد و شرایط را برای ایجاد بخش فروش خودرو فراهم کند.
همکاریهای جدید آمازون با شرکتهایی مثل فیات هم نشان میدهد که احتمالاً آمازون هرروز به ایجاد بخشی که در آن به شکل کاملاً آنلاین طیف وسیعی از خودروها را بفروشد نزدیکتر میشود.
منبع: دیجیکالا مگ / Gizmodo