راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل رمیس: با حداکثر توان برای تداوم ارائه خدمات‌ و تجهیزات تلاش می‌کنیم / برای خدمات‌رسانی بهتر به زیرساخت اینترنت پایدار نیاز داریم

حسین اسلامی، مدیرعامل رمیس در گفت‌وگو با راه پرداخت با اشاره به کاهش پهنای باند و اختلال‌های اخیر اینترنت گفت: «ما شرایط جنگی را درک می‌کنیم و پشتیبان تصمیم‌هایی هستیم که از سوی مقامات رسمی کشور گرفته می‌شود، اما واقعیت این است که بسیاری از همکاران ما در رمیس در حال حاضر به‌صورت دورکار فعالیت می‌کنند و برای اتصال به شرکت نیازمند زیرساخت اینترنتی پایدار هستند. متأسفانه در ساعات مختلف روز و شب، اختلال در اتصال آنها به سیستم باعث شده امکان خدمت‌رسانی گاهی دچار مشکل شود. بنابراین، در حالی که همراهی و همکاری با مقامات تصمیم‌گیر را ضروری می‌دانیم، این وضعیت منجر به اختلال‌هایی در ارائه خدمات می‌شود.»

در رابطه با وضعیت سرمایه انسانی رمیس در این شرایط بحرانی، اسلامی توضیح داد: «سعی کرده‌ایم با اولویت اصلی سلامت جسمی و آرامش روانی برای همکارانمان تصمیم‌گیری کنیم. در کوتاه‌مدت، برای کسانی که تمایل به مرخصی و خروج از شهر داشتند، شرایط مرخصی فراهم شد. برای گروهی دیگر که ترجیح می‌دادند به‌صورت دورکار فعالیت کنند، زیرساخت‌های اتصال مهیا شد. همچنین تعداد محدودی از همکاران، به‌ویژه مدیران ارشد، به‌صورت حضوری در شرکت حضور دارند تا جلسات مختلف به ویژه جلسات و هماهنگی‌های با مشتریان را مدیریت کنند و البته برخی از همکاران ما در محل مشتریان مشغول خدمت‌رسانی در حوزه پشتیبانی مهندسی هستند. تلاش ما بر این است که ضمن حفظ آرامش روانی و سلامت جسمی کارکنان، فعالیت‌های شرکت متوقف نشود و زندگی کاری (در این شرایط خاص کشور) ادامه یابد تا مشتریان بتوانند با داشتن دغدغه کمتر در خصوص زیرساخت دیجیتال، روی کسب‌وکارشان تمرکز داشته باشند.»

او درباره احتمال واردآمدن آسیب به زیرساخت‌های حیاتی کشور نیز صحبت کرد و در این باره گفت: «رمیس به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده زیرساخت دیجیتال در کشور، خود را متعهد می‌داند که در شرایط حساس به همه مشتریان از جمله مجموعه‌های بانکی و پرداختی، اپراتورهای مخابراتی خود خدمت‌رسانی کند. این دوره بحرانی نیز خواهد گذشت و مهم است که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال در این مواقع ضمن تداوم خدمت‌رسانی محکم و استوار کنار هم بایستند. البته اگر در شبکه پرداخت یا زیرساخت اینترنتی کشور اختلالی جدی ایجاد شود، با توجه به وابستگی شدید حوزه خرید مایحتاج (چه الکترونیکی و چه حضوری) به شبکه پرداخت، پیشنهاد می‌کنم مردم همیشه برای یکی دو روز پیش روی خود، مقدار مناسبی پول نقد از طریق شعب یا خودپردازها تهیه کنند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند. به نظرم این مسئولیت بانک‌ها، شرکت‌های خدمات پرداخت و به ویژه بانک مرکزی است که در خصوص توزیع اسکناس بیشتر تصمیم جدی بگیرند.»

اسلامی در پایان به مدیران ارشد کسب‌وکارها در اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دیجیتال کشور توصیه کرد که در این شرایط خاص، همراهی با سرمایه‌های انسانی را در اولویت خود قرار دهند. او گفت: «مدیران باید نسبت به دغدغه‌های همکاران خود در این روزها حساس باشند و به جای فشارهای غیرضروری، تلاش کنند ضمن تداوم فعالیت کسب‌وکار، اولویت‌شان سلامت جسمی و آرامش روانی همکاران باشد. این روزها به‌جای همکاران، مدیران ارشد باید حضور پررنگ‌تری در محل کار داشته باشند تا امکان دورکاری یا شیفتی برای سایر نیروها فراهم شود و خدمات‌رسانی تداوم یابد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.