پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
برخورد نزدیک با آینده
نشست خبری خدمات نوین بانکداری الکترونیکی بانک آینده با حضور خبرنگاران در هتل پارسیان اوین و در تاریخ هجدهم مردادماه برگزار شد. در این نشست که با میزبانی بانک آینده صورت گرفت، مهندس عبدالرضا شریفی حسینی، معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده توضیحاتی در خصوص نقش نظام بانکی کشور در توسعه زیرساخت و ایجاد آگاهی برای تجربه فناوری اطلاعات بهعنوان ابزاری در بهبود کیفیت زندگی مردم ایران پرداخت.
او با اشاره به رویکرد بانک آینده در توسعه محصولات بانکداری الکترونیکی، به نقش کاربردپذیری و شخصیسازی این دسته از محصولات اشاره کرد. وی در مورد مفهوم «برخورد نزدیک با آینده» به اهمیت همراهی با مشتریان و مخاطبان بانک در همه زمینهها و بهویژه در کنار مشتری برای درک نیازهای مرتبط با امور خدمات بانکداری ایشان بهعنوان رویکرد خاص بانک آینده اشاره کرد.
بانک آینده با «مجموعه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی»، نیاز او را شناسایی و راهحلی مناسب برای آن ارائه میدهد. راهحلی که با دید آیندهنگر این بانک توسعه مییابد. در این برخورد نزدیک، فاصله بانک با مشتری از میان میرود و درک بیشتری همراه با تعامل در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی توسط کاربر تجربه میشود و این همان برخورد نزدیک با آینده است. اینگونه و با تکیهبر مفهوم «برخورد نزدیک با آینده»، تجربه «نزدیک بودن»، محور یگانه و کلیدی در تعریف و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی معرفی میشود و مشتریان و مخاطبان در راستای تجربهای متفاوت، شخصی و متناسبسازی شده، خدمات بانکداری الکترونیکی بانک آینده را دریافت میکنند. برخی از این خدمات شامل «پیشخوان مجازی»،«پیشخوان تلفنی»، «سامانه هدف» و چندین برنامه کاربردی بانکداری همراه میباشند.
در «پیشخوان مجازی»، ارتباط نزدیک با آینده با ارائه خدمات تحویل در محل میسر میشود، در «پیشخوان تلفنی» برای اولین بار در کشور، خدمات بانکی به درخواستی با یک تلفن در محل مشتری تحویل میشود. در «سامانه هدف»، رویکرد «برخورد نزدیک» از جنس تعامل و درک نیازها و مراقبت و راهنمایی مشتری از نزدیک، است. شخصیسازی خدمات بانکداری الکترونیکی پیشنیازی لازم دارد که همان نزدیک بودن به فرهنگ و رفتار کاربر برای درک متقابل نیازها و ارائه راهحل مناسب برای وی است.
ارائه محصولاتی مانند «خودپرداز غیر نقد»، «سینما کارت» و کارت برگشت نقدی «ایران کارت» و همچنین توسعه شبکه خودپردازهای بانک از تجربههای موفق مشارکت و ارتباط با سازمانهای دیگر در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی بوده است.