راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیانیه رسمی مرکز داده هوشمند تبیان در خصوص بروز اختلال در بورس تهران

روز دوشنبه،3دی‌ماه ۱۴۰۳ خبرهایی مبنی بر بروز اختلال در بورس تهران منتشر شد که به دنبال آن، حامد سنجری، مدیر فناوری و اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، در این خصوص توضیح داد: «بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اختلال ایجادشده ارتباطی به سامانه‌ها و سیستم‌های کارگزاری‌ها نداشته است.»

سنجری تأکید کرد که برخی از کارگزاری‌ها از ساعت ۱۰:۰۵ تا ۱۰:۳۰ صبح روز دوشنبه با مشکل مواجه شدند. او در این باره گفت: «قطعی ۲۵ دقیقه‌ای سامانه آنلاین برخی از کارگزاری‌ها، مربوط به لینک شرکت زیرساخت مرکز داده تبیان بوده، که در حال حاضر مشکل برطرف شده است.»

در این راستا، مرکز داده هوشمند تبیان در خصوص اختلال خدمات اینترنتی بیانیه رسمی را منتشر و اعلام کرده است که به‌عنوان یکی از مراکز اصلی داده و هاب خدمات زیرساختی بازار سرمایه ایران، به شفافیت و پاسخگویی کامل متعهد است و توضیحات زیر را ارائه می‌کند:

«تیم فنی مرکز داده تبیان، که به‌صورت لحظه‌ای عملکرد سرویس‌ها را پایش می‌کند، بلافاصله پس از شناسایی این اختلال اقدام به رفع مشکل کرده است. بررسی‌ها نشان داد که برخلاف قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر که برای بسیاری از دیتاسنترها مشکل‌ساز شده بود، این بار هیچ مشکلی در تأمین برق، امنیت، یا تجهیزات مرکز داده تبیان وجود نداشته و علت اختلال صرفاً به قطع یک لینک اینترنت مربوط می‌شد که، این مشکل در کمتر از ۲۰ دقیقه برطرف شد و تمامی سرویس‌ها به حالت عادی بازگشتند.»

مرکز داده هوشمند تبیان توضیح داده است که به‌عنوان تنها مرکز داده در کشور که از دو مسیر اینترنت مستقل (شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی) استفاده می‌کند، توانسته اینترنت جایگزین را به‌سرعت برای مشتریان بازار سرمایه فعال کند و سرویس‌دهی ادامه پیدا کرد.

طبق اعلام این مرکز، از ساعت ۱۰:۳۵ صبح روز وقوع اختلال، تمامی خدمات به حالت عادی برگشته و زیرساخت‌ها نیز مورد بازبینی دقیق قرار گرفته‌اند و تاکنون هیچ اختلال دیگری گزارش نشده است.

مرکز داده تبیان همچنین اعلام کرده است که بررسی‌های تکمیلی برای یافتن جزئیات بیشتر علت این اختلال همچنان ادامه دارد و نتایج آن به‌زودی به اطلاع مشتریان خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.