پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
توسن محصول بهبود مدیریت وجوه دستگاههای خودپرداز را معرفی کرد
در اولین روز از یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین ونظامهای پرداخت توسن کارگاه بهبود تجربه کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی در دستگاههای خودپرداز را برگزار کرد.
در این کارگاه بیان شد که توسن به دلیل ریسکهایی که ازدیاد و یا کمبود وجوه در خودپردازها رقم میزنند، تصمیم گرفته است، برای مدیریت این وجوه محصولی مبتنی بر هوش مصنوعی راهاندازی کند.
سارا زال کارشناس تحلیل کسبوکار توسن، در ارائه خود به ویژگیهای بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخت و به آنها اشاره کرد. به گفته او، توصیه و مشاوره شخصی، نظارت مبانی بر هوش مصنوعی، شناساییkyc خودکار مشتریان، تشخیص و پیشگیری از تقلب، تجزیه و تحلیل بیشبینی برای بازاریابی، رباتهای کال سنتر، مدیریت ریسک و بهینهسازی، مدیریت فرایندهای بانکی، تعیین کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیریت منابع مالی و طراحیمحتواهای آموزشی در خصوص مدیریت مالی باتوجه به نیازهای فردی این ویژگیهارا در بر میگیرد.
او همچنین به موضوع تحولات هوش مصنوعی در بانکداری و نظامهای پرداخت صحبت و تاکید کرد آنروز که بانک شما، شمارا از اطرافیانتان بهتر بشناسد، دور نیست.
به گفته زال برای توسعه محصول با هوش مصنوعی این رویکردها کارساز هستند؛ امکان سنجی، انطباق محصولات موجود، حل مسئله با استفاده از شناخت نیازها و اولویتها.
زال ادامه داد: «پس از مشخص کردن حوزه مسئله، باید داده جمعآوری و الگوریتم مناسب انتخاب شود. سپس ث به موضوع لرنینگ پرداخته شود، ودر نهایت راهکار را استقرار کنیم. البته این مرحله نهایی نیست و باید پایش مدام رخ دهد.»
بنابرتوضیحات او، سپنتای هوشمند محصول توسن است که با استفاده از مهوش مصنوعی به مدیریت وجوه نقد میپردازد، مدیریت وجه نقد قابلیتهای زیر را در بر میگیرد؛
- قابلیتهای مدیریت وجه نقد
- هوشمندی مدل پیشبینی بر اساس تقویم ایرانی اسلامی میلادی و قابلیت بهروز رسانی آن
- پویایی انتخاب روش حل مسئله بر اساس دادههای هر ترمینال در هر زمان
- پیشبینی میزان تقاضای وجه نقد در هر ترمینال یا مجموعهای از ترمینالها در بازههای زمانی از روزهای آینده بهصورت پیش فرض و پویا
- قابلیت تشخیص ناهنجاری در تقاضای وجه نقد در دادههای قدیمی و استفاده از آن برای پیشبینی آینده
- قابلیت تشخیص تحول مفهومی در تقاضای وجه نقد از هر دستگاه خودپرداز و استفاده از آن برای آینده
- کارکرد جداگانه سرویس پیشبینی و یادگیری
- پایش ارزیابی و بهروز رسانی مدلهای هوشمند
او همچنین توضیح داد که رباتیک، پردازش زبان طبیعی، برنامهریزی و بهینهسازی، سیستمهای خبره، بینایی کامپیوتر و پردازش تصویر و یادگیری ماشین قابلیتهای هوش مصنوعی هستند.