راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور هوش مصنوعی «دانابات» در کنار کسب‌وکارهای پرمشتری بخش مالی، بانکی و فین‌تک

با عرضه چت‌بات هوشمند «دانابات»، مؤسسات مالی، بانکی و فین‌تک از این پس می‌توانند پاسخ‌دهی 24 ساعته به سؤالات پرتکرار مشتریان را به هوش مصنوعی بسپارند و بار کاری تیم پشتیبانی خود را کاهش دهند.

به گزارش روابط عمومی پارت، معضل ترافیک پیام‌ها و درخواست پشتیبانی در خارج از ساعات اداری، اخیراً گریبان‌گیر بسیاری از کسب‌وکارهای داخلی، خصوصاً مؤسسات بزرگ‌مقیاس مالی و بانکی بوده است. تلاش برای بهبود فرایندهای پاسخگویی به سؤالات مشتریان به دلایلی مانند ناکارآمدی چت‌بات‌های سنتی، عدم پشتیبانی سرویس‌های هوشمند خارجی از زبان فارسی، چالش‌های پرداخت ارزی و مواردی از این دست، نتایج مطلوبی به دنبال نداشته و باعث شده کسب‌وکارها نتوانند آنطور که باید، از روش‌های نوین بهبود فرایندها با هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

عرضه چت‌بات هوشمند دانابات توسط مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت طی روزهای گذشته، توانسته این معادله را به نفع کسب‌وکارهای داخلی تغییر دهد و فرصت استفاده از خدمات حرفه‌ای هوش مصنوعی را برای شرکت‌های ایرانی به ارمغان آورد. این چت‌بات هوشمند با استفاده از مدل‌های‌ بزرگ زبانی (LLM)، نحوه پاسخگویی اپراتورها را یاد می‌گیرد و مانند یک کارشناس مجرب و کارآزموده با مشتریان به گفت‌وگو می‌پردازد. مدل زبانی به‌کاررفته در این چت‌بات با حجم زیادی از داده‌های فارسی توسعه یافته و به همین دلیل، در مقایسه با سایر مدل‌های زبان فارسی در دنیا، با کیفیت‌ترین مدل شناخته می‌شود و از همین رو، عملکردی دقیق و روان در پاسخگویی دارد. این هسته هوشمند، تمام اطلاعاتی را که برای پاسخگویی دقیق به سؤالات کاربران نیاز دارد، در قالب فایل word یا PDF از شما دریافت می‌کند و طبق خط‌مشی سازمان، به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد.

پنل مدیریتی اختصاصی که این چت‌بات در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، امکان بارگذاری فایل سؤالات پرتکرار و خط‌مشی‌ها را به مدیران می‌دهد و با به‌روزرسانی این داده‌ها، عملکرد چت‌بات به طور مستمر بهبود می‌یابد. دانابات برای پاسخ به پرسش مشتریان، تنها به داده‌هایی که از جانب سازمان خود دریافت کرده تکیه می‌کند تا گفت‌وگویی خارج از موضوع کسب‌وکار شکل نگیرد و امکان هرگونه خطا در پاسخگویی به حداقل برسد.

دانابات با استفاده از این قابلیت یادگیری و پتانسیل‌های دیگر فناوری AI، مانند هوش مصنوعی مولد (Generative AI)، گفتگویی مؤثر و نتیجه‌بخش را با مشتریان شکل می‌دهد. این چت‌بات هوشمند علاوه‌بر پاسخ‌دهی آنی به‌تمامی سؤالات، می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را در لحظه پردازش کند و بر اساس آن به استنتاجی دقیق برسد. در نتیجه، تنها به پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده اکتفا نمی‌کند و منابع مختلف کسب‌وکار مشتری را برای ارائه بهترین جواب به سؤالات متداول مشتریان واکاوی می‌کند. از آنجایی که بیش از ۷۵ درصد پرسش‌های مطرح شده از بخش پشتیبانی را این سؤالات پرتکرار تشکیل می‌دهند، سپردن آنها به چت‌بات هوشمند دانابات، بار کاری کارشناسان را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها به همراه دارد.

پس از اتمام مکالمات، کار دانابات به انتها نمی‌رسد و مواردی مانند سابقه گفت‌وگوی چت‌بات با کاربر، موضوع سؤالات، میزان رضایت مشتریان از مکالمه انجام شده و… به طور کامل در داشبورد آنالیز آماری دانابات ذخیره و تحلیل می‌شود. این داشبورد حرفه‌ای، امکان نظارت کلی و جزئی‌نگرانه را در اختیار مدیر پنل قرار می‌دهد و با ارسال گزارش‌های لحظه‌ای و به‌روز، اطلاعات ارزشمندی را برای ارتقا جنبه‌های مختلف کسب‌وکار به سازمان ارائه می‌کند.

از زمان عرضه چت‌بات‌های هوشمند تاکنون، کسب‌وکارهای متعددی در سراسر جهان از جمله بانک‌ها، مؤسسات مالی، کارگزاری‌های بورس، فعالان حوزه فین‌تک و دیگر کسب‌وکارهای بزرگ به استفاده از این چت‌بات‌ها روی آورده‌اند. حال با عرضه دانابات، نوبت به کسب‌وکارهای فارسی‌زبان رسیده تا با هوشمندسازی مراکز پشتیبانی خود، هم‌پای جدیدترین فناوری روز دنیا حرکت کنند و از مزایای فناوری هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

دانابات در قالب یک سرویس آماده عرضه شده و برای پیاده‌سازی به نیروی انسانی متخصص، نرم‌افزار مجزا و سخت‌افزارهای گران‌قیمت نیاز ندارد. کارشناسان دانابات نیز از مرحله مشاوره تا پیاده‌سازی و پشتیبانی چت‌بات در کنار مجموعه‌ شما هستند و با ارائه راهکارهای کاربردی، مسیر هوشمندسازی کسب‌وکارتان را هموار می‌کنند.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با دانابات و دریافت مشاوره رایگان برای استفاده از این چت‌بات هوشمند، با کارشناسان دانابات در ارتباط باشند.

منبع پارت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.