راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسل جدید ارتباط با مشتریان در یک‌قدمی فین‌تک‌ها،‌ مؤسسات مالی و بانک‌ها؛ تاریخ عرضه «دانابات» اعلام شد

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت در تازه‌ترین گزارش خود، زمان انتشار چت‌بات «دانابات» را اعلام کرد. به گفته پارت، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد دانابات در اول آذرماه امسال به‌صورت عمومی عرضه می‌شود و امکان هوشمندسازی و اتوماسیون فرایند پاسخگویی به مشتریان را برای مؤسسات مالی و بانکی فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پارت، طی ماه‌های گذشته، مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت با اعلام خبر توسعه یک چت‌بات هوشمند و مبتنی بر زبان فارسی، توجه بسیاری از کسب‌وکارهای داخلی، خصوصاً مجموعه‌های بزرگی مانند بانک‌ها، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها و دیگر مجموعه‌های پرمخاطب را به خود جلب کرد.

بنا به اطلاعات منتشرشده، این چت‌بات هوشمند که دانابات نام دارد، باهدف هوشمندسازی و اتوماسیون فرایند پاسخگویی به سؤالات متداول مشتریان توسعه‌یافته و قصد دارد با کاهش ترافیک 75 درصدی سؤالات پرتکرار، نسل جدید ارتباط با مشتریان را برای کسب‌وکارهای داخلی به ارمغان بیاورد.

دانابات از به‌روزترین مدل بزرگ زبانی (LLM) اختصاصی مجموعه پارت برای یادگیری و شبیه‌سازی گفتگوها استفاده می‌کند. در آموزش LLM پارت، از داده‌های باکیفیت زبان فارسی با تنوع بالا استفاده‌شده و همین باعث می‌شود تا دانابات در مکالمه به زبان فارسی، عملکردی دقیق و باکیفیت از خود به نمایش بگذارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی دانابات که می‌تواند آن را در رده برترین چت‌بات‌های هوشمند جهانی در زبان فارسی قرار دهد، بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته «هوش مصنوعی مولد» (Generative AI) است. دانابات با استفاده از این فناوری، مفهوم پیام مخاطبان را درک می‌کند، سپس بر پایه اطلاعاتی که از پیش درباره کسب‌وکار شما آموخته، نحوه پاسخگویی اپراتور انسانی را شبیه‌سازی می‌کند و مانند یک کارشناس مجرب با کاربران به گفت‌وگو می‌نشیند.

تیم توسعه دانابات تلاش کرده‌ است تا صاحبان کسب‌وکار بدون نیاز به سخت‌افزار مجزا و نیروی انسانی متخصص، چت‌بات اختصاصی خود را پیاده‌سازی و مدیریت کنند و از همین رو، انتظار می‌رود که دانابات در زمان عرضه به یک پنل مدیریتی پیشرفته و کاربرپسند مجهز باشد.

عرضه چت‌بات هوشمند دانابات از اول آذرماه آغاز می‌شود. مؤسسات مالی، بانک‌ها و دیگر مجموعه‌های بزرگ‌مقیاس می‌توانند به استقبال هوشمندسازی مراکز پشتیبانی خود بروند. کارشناسان دانابات نیز آماده‌اند تا با ارائه اطلاعات تکمیلی، به آشنایی بیشتر کسب‌وکارها با این چت‌بات هوشمند کمک کنند.

چت‌بات هوشمند دانابات، بلافاصله پس از عرضه، فعالیت خود را در بسیاری از سازمان‌های مطرح کشور آغاز می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که در مدت‌زمان کوتاهی پس از عرضه، شاهد ارتقا عملکرد تیم پشتیبانی و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق حذف صف‌های انتظار در این مجموعه‌ها باشیم.

منبع پارت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.