راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ثبت رکورد 19 میلیون دقیقه تماشای روزانه فیلم و سریال در گپ‌فیلم

پلتفرم گپ فیلم گزارش سال 1402 خود را که برای اولین بار به مرور فعالیت‌های این پلتفرم پخش فیلم و سریال می‌پردازد منتشر کرد

گپ‌فیلم به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو پخش آنلاین فیلم و سریال، در هفتمین سال فعالیت خود، به گزارش کاملی از عملکرد سال 1402 پرداخته است. این پلتفرم که از سال 1397 کار خود را در فضای VOD ایران آغاز کرده، تاکنون به بیش از 10 میلیون شماره تلفن در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و ۱۳ میلیون نصب داشته و جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان نسل جوان دارد. VOD‌ها (سکوی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) امکان تماشای فیلم و سریال‌ها را در زمان مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بسیاری از محدودیت‌های رسانه‌های سنتی را ندارد. در گزارش منتشر شده از گپ‌فیلم، آمار و ارقام جذابی درباره میزان تماشای محتوا، رشد کاربران و عملکرد دوبله‌ها و تولیدات ویدیویی، تحلیل رفتار کاربران ارائه شده است که در ادامه به آن پرداختیم.


رشد گپ‌فیلم از سال ۱۳۹۷ تاکنون


گپ‌فیلم از سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و طی این سال‌ها رشد خوبی را تجربه کرده است. این پلتفرم از تعداد اولیه ۱۴۶ هزار کاربر به 13 میلیون نصب و ۱۰ میلیون شماره ریجستر شده رسیده است. با نگاهی به آمار سال‌های گذشته، میزان رشد گپ‌فیلم هر سال قابل‌توجه بوده؛ از یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۷ میلیون در سال ۱۴۰۱ و امروز با بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال در سال ۱۴۰۲ این رشد ادامه یافته است.


رکورد‌های تماشای محتوا و سلیقه‌های کاربران


بر اساس این گزارش، هر کاربر به‌طور میانگین ۵۳ دقیقه از روز خود را در گپ‌فیلم سپری می‌کند. در سال ۱۴۰۲ این پلتفرم رکورد روزانه تماشای فیلم و سریال به‌مدت ۱۹ میلیون دقیقه را ثبت کرده است؛ رقمی که معادل تماشای ۲۱۱ هزار بازی فوتبال در یک روز است. همچنین نسل Z بیشترین مخاطبان گپ‌فیلم را تشکیل می‌دهند که ۶۲ درصد کاربران را آقایان و ۳۸ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.


دسترسی و نحوه استفاده از گپ‌فیلم


کاربران می‌توانند به دو روش از گپ‌فیلم استفاده کنند: ۱) خرید اشتراک برای تماشای فیلم‌ها با اینترنت تعرفه داخلی، و ۲) دسترسی با اینترنت تمام ‌بها که نیازی به خرید اشتراک ندارد و با استفاده از اینترنت اپراتورهای تلفن همراه انجام می‌شود. در حال حاضر، حدود ۹۰ درصد از کاربران گپ‌فیلم از طریق سه اپراتور اصلی ایرانسل، همراه‌اول و رایتل به این پلتفرم دسترسی دارند.


13 میلیون نصب و 10 میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده


این پلتفرم بیش از 13 میلیون بار نصب شده که شامل 5 میلیون نصب از گوگل‌پلی، 3 میلیون از کافه‌بازار، 3 میلیون از مایکت و 2 میلیون نصب مستقیم بوده است. تعداد کاربران گپ‌فیلم از 146 هزار نفر در سال 1397 به بیش از 10 میلیون کاربر ثبت نامی و 13 میلیون نصب تا سال 1402 رسیده است؛ علاوه بر این، میلیون‌ها کاربر به‌صورت مهمان از این پلتفرم استفاده می‌کنند.


شهرهای پیشرو و آمار استثنایی در میان کاربران


در میان شهرهای ایران، تهران بیشترین کاربران فعال را دارد، اما کاربران اصفهانی به نسبت جمعیت، پیشتاز هستند. همچنین بیشترین تماشای گپ‌فیلم به ازای هر کاربر متعلق به شهر شیراز است. گپ‌فیلم از نظر کاربران ایرانی در استورهای مختلف نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته و امتیازهای بالایی دریافت کرده است؛ از جمله امتیاز ۴ در گوگل‌پلی، امتیاز ۴.۲ در کافه‌بازار و ۴.۴ در مایکت.


25درصد کاربران از طریق تلویزیون گپ فیلم را تماشا می‌کنند


۵۵ درصد کاربران گپ‌فیلم از اپلیکیشن و ۲۰ درصد از وب‌سایت استفاده می‌کنند و جالب اینکه ۸۰ درصد کاربران از طریق تلفن همراه و تنها ۲۰ درصد از طریق لپ‌تاپ به این پلتفرم متصل می‌شوند. همچنین ۲۵ درصد از کاربران گپ فیلم از طریق تلویزیون گپ فیلم را دنبال می‌کنند.


تنوع محتوا و دوبله‌ها؛ 60 هزار اپیزود و بیش از 25 هزار دوبله


این پلتفرم با 60 هزار اپیزود محتوا و 25 هزار اپیزود دوبله شده در سال 1402، میزبان تعداد قابل توجهی از دوبله و تنوع محتوا است ؛ به‌طوری که برای تماشای تمامی این محتواها حدود 21 سال زمان لازم است.


کاربرها با چه اینترنتی به گپ‌فیلم دسترسی دارند؟


با توجه به اینکه استفاده از گپ‌فیلم بدون نیاز به تهیه اشتراک و به‌صورت تمام بها با اینترنت اپراتورهای تلفن همراه امکان‌پذیر است، 90 درصد مخاطبان، کاربر سه اپراتور اصلی ( ایرانسل، همراه‌اول و رایتل) تلفن همراه کشور هستند.


ساعت‌های اوج تماشا؛ شب‌هنگام و آخر هفته‌ها


بیشترین ساعات تماشا مربوط به آخر هفته‌ها و ساعات بین 11 تا 12 شب است، در حالی که در روزهای عادی از ساعت 10 شب تا 1 بامداد بیشترین ترافیک را دارد.


همکاری با سایت‌های تخفیفی و باشگاه‌های مشتریان


گپ‌فیلم در سال 1402 با سایت‌های تخفیفی و باشگاه‌های مشتریان همچون اسنپ، دیجی‌کالا، موپن، بانک تجارت، بانک ایران زمین، کانال تخفیف، کارگزاری بیدار، برق من، اسنپ کیچن (Snapp kitchen)، بانک شهر، کارگزاری آتی‌ساز، سوپر اپ سان، ازکی، بانک سینا و دیچی‌پون همکاری داشته و به کاربران امکان دسترسی به کدهای تخفیف ویژه برای خرید اشتراک و دسترسی به محتوای این پلتفرم را ارائه داده است.


همکاران تجاری گپ‌فیلم


این پلتفرم با همراهی اپلیکیشن‌های مختلفی همچون سروش‌پلاس، آپ، بادصبا، مایکت، نت‌باکس، سام الکترونیک، آخرین خبر، done و جعبه‌ابزار توانسته خدمات خود را گسترده‌تر کند و دسترسی به محتوای آنلاین را برای کاربران تسهیل کند.


تعامل کاربران با پلتفرم و جستجوهای پرتعداد


در سال گذشته، دکمه تماشا در گپ‌فیلم بیش از ۴۰۰ میلیون بار کلیک شده و بیش از ۲۶۰ میلیون کلمه کلیدی توسط کاربران جستجو شده است. همچنین این پلتفرم شاهد ۵۳۰ هزار نظر ثبت‌شده از سوی کاربران بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.