راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقساط‌‌مارکت به‌دنبال فتح سه هزار شعبه فعال تا پایان سال

حمید سلطانی، درباره چگونگی فرایندهای جذب و معیار انتخاب پذیرنده‌ها در اقساط‌مارکت می‌گوید

اقساط‌‌مارکت با سابقه‌ای نزدیک به ۱۲ سال، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های خرید اقساطی در کشور، توانسته شبکه‌ای گسترده از فروشگاه‌ها را برای ارائه خدمات به بازنشستگان و اقشار مختلف جامعه فراهم کند. در حال حاضر با بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه فعال، این مجموعه در تلاش است تا واسطه‌ها را حذف کند و با کمترین قیمت کالاها را به دست مصرف‌کنندگان برساند. این پلتفرم که به دنبال افزایش تعداد پذیرنده‌ها و تقویت خدمات آنلاین خود است، معیارهایی برای انتخاب فروشگاه‌های همکار دارد تا با حداقل قیمت، محصولات مطلوبی را به مخاطبان خود ارائه دهد. در همین راستا، با حمید سلطانی، معاونت توسعه کسب‌وکار اقساط‌‌مارکت، درباره برنامه‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده این پلتفرم به گفت‌وگو پرداختیم.


حذف واسطه‌ها برای ارائه پایین‌ترین قیمت به مخاطبین


حمید سلطانی، معاونت توسعه کسب‌وکار اقساط‌‌مارکت با اشاره به دوبرابر شدن فروشگاه‌های فعال در این پلتفرم گفت: «در چند ماه گذشته که 1200 فروشگاه فعال را در اختیار داشتیم، اما طی سه ماه اخیر، این عدد دو برابر شد و اکنون بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه فعال در سراسر کشور داریم.»

سلطانی با تأکید بر استراتژی اقساط‌مارکت برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها توضیح داد: «پرسونای اصلی مشتریان ما بازنشستگان هستند، بنابراین تلاش کردیم با حذف واسطه‌ها، کالا را با حداقل قیمت به دست مصرف‌کننده برسانیم. در این راستا، تامین‌کنندگانی را انتخاب می‌کنیم که کالاها را بدون واسطه و با کمترین قیمت عرضه کنند. به‌عنوان مثال، در حوزه لوازم خانگی مستقیماً با برندهای اصلی همکاری داریم تا مشتریان بهترین قیمت ممکن را دریافت کنند. همچنین در بخش موبایل نیز مستقیما با تأمین‌کنندگان اصلی همکاری داریم تا واسطه‌ها را حذف کنیم.»


راه‌اندازی فروش آنلاین تا پایان آبان‌ماه


معاونت توسعه کسب‌وکار اقساط‌مارکت، توسعه بخش فروش آنلاین پرداخت و گفت: «خوشبختانه تا پایان آبان‌ماه، بخش فروش آنلاین را به صورت رسمی راه‌اندازی می‌کنیم. در این بخش، تأمین‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را روی پلتفرم ما عرضه کنند و همانند برنامه ترب، کاربران امکان مقایسه و انتخاب کالاها را از ارزان‌ترین تا گران‌ترین خواهند داشت.»


ورود اقساط‌مارکت به اصناف جدید


سلطانی  از طرح جدید برای ورود به بازار مبل نیز خبر داد و گفت: «خبر ویژه‌ای که داریم این است که هفته آینده، شعبه بازار مبل ایران را راه‌اندازی خواهیم کرد. با فروشگاه‌های معتبر بازار مبل یک، کاسپین، پاسارگاد و بازار ونوس همکاری داریم و بازنشستگان می‌توانند بدون پیش‌پرداخت و به‌صورت اقساطی، محصولات این فروشگاه‌ها را تهیه کنند. برای این منظور، غرفه‌هایی در بازار مبل داریم که مشتریان می‌توانند به آن‌ها مراجعه و از خدمات خرید اقساطی بهره‌مند شوند.»


فرایند جذب پذیرنده‌ها


معاونت توسعه کسب‌وکار اقساط‌مارکت درباره فرایند جذب پذیرنده‌های جدید در این پلتفرم توضیح داد: «جذب پذیرنده‌ها در اقساط‌مارکت به سه روش انجام می‌شود. روش اول این است که فروشگاه‌ها درخواست همکاری خود را در سایت ما ثبت می‌کنند؛ سپس همکاران فروش، پس از بررسی و اطمینان از عدم واسطه‌گری فروشگاه و اعتبار مجوزها، ضمانت‌های لازم را از آن‌ها دریافت کرده و قرارداد همکاری امضا می‌شود. روش دوم جذب، شامل دعوت از فروشگاه‌هایی با بیش از ۵۰۰ متر فضاست. از میان درخواست‌های دریافتی، پس از بررسی‌های لازم، بهترین درخواست‌ها از استان‌های هدف انتخاب می‌شوند و این فروشگاه‌ها حق امتیاز نمایندگی اقساط‌مارکت را دریافت می‌کنند. روش سوم نیز به همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقساط‌مارکت مربوط می‌شود؛ چرا که ما به عنوان عضو اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در فروشگاه‌هایمان امکان همکاری با تامین‌کنندگان متنوع را فراهم کرده‌ایم.»


همکاری‌های مشترک با دیجی‌پی و ازکی


سلطانی در ادامه به همکاری‌های استراتژیک با دیگر پلتفرم‌ها اشاره کرد و گفت: «همکاری مشترکی با دیجی‌پی و ازکی‌وام داریم که به زودی برای مشتریان جذاب خواهد شد. این همکاری‌ها اولین گام در مسیر ایجاد یک شبکه گسترده برای ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان است، تا در کنار بازیگران اصلی بازار، رضایت بیشتری برای مشتریان فراهم کنیم.»


مزایای خرید اقساطی و ارزش افزوده برای بازنشستگان


سلطانی با تأکید بر مزایای خرید اقساطی از اقساط‌مارکت، گفت: «با توجه به شرایط اقتصادی موجود، خرید محصولات، از کالاهای سوپرمارکتی تندگردش گرفته تا کالاهای مصرفی بادوام، دشوار شده است. خرید اقساطی برای مردم و به‌ویژه بازنشستگان که پرسونای اصلی ما هستند، جذابیت زیادی دارد. مزیتی که اقساط‌مارکت فراهم می‌کند، امکان خرید نقدی و پرداخت اقساطی است.»


عبور از چالش‌ها با تجربه‌ای ۱۲ ساله


معاونت توسعه کسب‌وکار اقساط‌مارکت درباره چالش‌های این مسیر توضیح داد: «با توجه به ۱۲ سال سابقه در حوزه فروش اقساطی، تمامی آزمون و خطاهای این حوزه را پشت سر گذاشته‌ایم. اکنون با نرخ نکول صفر فعالیت می‌کنیم که هم برای ما، هم تامین‌کنندگان و هم برای شرکای جدید جذابیت دارد. این اتفاق همان مزیت رقابتی است که با آن، توانسته‌ایم اعتماد بیشتری جلب کنیم و در هر شرایطی با تامین‌کنندگان کالا و مالی خود به خوبی ادامه دهیم.»


اهداف آینده؛ سه هزار شعبه فعال و رضایت مشتریان


سلطانی درباره اهداف آینده اقساط‌مارکت افزود: «تا پایان سال قصد داریم به ۳۰۰۰ شعبه فعال در سراسر کشور برسیم و تا پایان آبان‌ماه نیز به‌طور جدی از بستر آنلاین رونمایی خواهیم کرد. همچنین همکاری مشترکی با پلتفرم‌های دیجی‌پی و ازکی در دستور کار داریم و هدف نهایی ما دستیابی به رضایت بالای ۹۵ درصدی مشتریان و ورود به صنف‌های خاص، از جمله بازار مبل ایران است. هم‌اکنون بیش از ۶۰ فروشگاه فعال در بازار مبل یافت‌آباد داریم و با این روند، گسترش بیشتری خواهیم یافت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.