پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
حسین حیدر، رئیس هیئتمدیره تکنولایف: نگذارید اعتماد مردم به تجارت الکترونیک شفاف از دست برود
حسین حیدر، رئیس هیئتمدیره تکنولایف، معتقد است مسدود کردن درگاه پرداخت یک پلتفرم، حتی در مدتزمانی کوتاه، میتواند ضرر مالی جبرانناپذیری در پی داشته باشد و پیامد آن شامل سازمان، فروشندگان و سرمایه انسانی آن سازمان است.
به گزارش روابط عمومی تکنولایف، حسین حیدربا اشاره به موضوع تعلیق شدن اینماد دیجیکالا و بسته شدن درگاه پرداخت آن، بابیان اینکه متأسفانه بارها در شرایط و موقعیتهای متفاوت، ثابتشده، دیوار کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال کوتاهتر از هر دیواری در این جامعه است، تأکید کرد: «این مدل رفتار با کسبوکارهایی که در رأس آنان اغلب افرادی نخبه، کارآفرین و یا سرمایهگذارانی قرار دارند که امید به ساختن آینده دیجیتال و ایجاد تحول دارند، در ادامه قطعاً چیزی جز عدم اطمینان و اعتماد این افراد به همراه نخواهد داشت.»
او ادامه داد: «این نوع مواجهه با کسبوکارهایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند، نهتنها بخش مهم و بزرگی از اکوسیستم فناوری را به خطر میاندازد که درنهایت چیزی جز ناامیدی و یاس و صدالبته درخطر قرار دادن بخش مهمی از سرمایه مادی و معنوی افراد فعال در این حوزه را در پی نخواهد داشت.»
رئیس هیئتمدیره تکنولایف با اشاره به اینکه دغدغه اصلی و اساسی ما بهعنوان بخشی از اقتصاد دیجیتال موضوع کالای قاچاق است، گفت: «ما با شفافیت پیش میرویم و میتوانیم جریانساز مسیر درست باشیم اما متأسفانه عدم شفافیت در برخورد با قوانین قاچاق، سایه بزرگی بر مسیر ما کسبوکارهای آنلاین انداخته که باعث شده ما بیشتر در معرض آسیب باشیم.»
حیدر بابیان اینکه مهمترین برداشت من از اتفاق رخداده برای دیجیکالا، ورود یک ضربه بزرگ و شوکه کننده به پیکره تجارت الکترونیک آنلاین است، تصریح کرد: «پیامی که برای کسبوکارهای آنلاین دارد این است که درگاه پرداخت یک کسبوکار بسته میشود و شاید فردا همین موضوع یا موضوعاتی ازایندست، دامن سایر کسبوکارها را هم بگیرد.»
او با تأکید بر اینکه مسدود کردن درگاه پرداخت یک پلتفرم، حتی در مدتزمانی کوتاه، میتواند ضرر مالی جبرانناپذیری در پی داشته باشد و پیامد آن شامل سازمان، فروشندگان و سرمایه انسانی آن سازمان است، اظهار کرد: «در مسیری که اعتماد مردم در سالهای اخیر نسبت به تجارت الکترونیک به نسبت بیشتر شده چنین موضوعاتی میتواند اعتماد شکلگرفته را دستخوش تغییر قرار دهد و اعتماد و اطمینان افراد کمتر شود؛ لازم به ذکر است که هدف هیچ کسبوکار فعالی در حوزه تجارت الکترونیک، از دست دادن اعتماد مردم نیست.»