راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جذب ۷۷ میلیارد ریال با استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی ناواکو

مدیر تأمین مالی بانک مسکن در نشست مشترک شرکت فناوری اطلاعات ناواکو و صنایع غرب از جذب 77 میلیارد ریال از طریق ابزار تامین مالی جمعی خبرداد.

به گزارش راه پرداخت، نشست مشترک شرکت فناوری اطلاعات ناواکو (بانک مسکن) و صنایع غرب تحت عنوان پیوند صنعت و نوآوری در فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد معرفی خدمات قابل ارائه بانکی، مالی و فناوری است.

وحید گلی کانی، فرماندار شهرستان قدس در ابتدای این مراسم بیان کرد: «وضعیت صنعتی و تولیدی شهرستان قدس یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ماست. امیدواریم شاهد افزایش رونق و کاهش دغدغه‌های صنعت‌گران باشیم. ما اولین شهرستانی هستیم که پروانه صنفی را به پروانه صنعتی تبدیل کرده‌ایم.»

او افزود: «شهرستان قدس یکی از پررونق‌ترین شهرستان‌های کشور از لحاظ درآمد مالیاتی است. در صورتی که سرمایه بانک در بستر تولید به کار گرفته شود، واسط‌ها حذف و تولید در کشور تقویت می‌شود. اگر تولیدکننده فناوری‌های لازم را در اختیار داشته باشد؛ کیفیت محصولات و خدماتش بالا می‌رود که درنتیجه آن راندمان تولید کشور افزایش می‌یابد.»

فرماندار شهرستان قدس عنوان کرد: «شهرستان قدس قطب معادن کشور است و ۶۹ معدن شن و ماسه دارد.»


ارائه خدمات ویژه برای هر کسب‌وکار


در ادامه این رویداد علی کشاورز، معاون امور شعب و بازاریابی بانک مسکن گفت: «اقدامات انجام شده در شهرستان قدس بی‌نظیر است. بانک مسکن مانند بانک‌های دیگر خدمات عمومی دارد اما خدمات ویژه‌ای نیز ارائه می‌دهیم که از مزیت‌های رقابتی ماست.»

او ادامه داد: «شهرستان قدس پتانسیل بالایی دارد و اتفاقات خوبی می‌تواند در آن رقم بخورد. در صورتی که کسب‌وکارهای بزرگ و خرد توسعه یابند، نتایج خوبی حاصل می‌شود. سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار مقدس است.»

کشاورز در آخر قول جلسات تک به تک را با کسب‌وکارهای حاضر داد و عنوان کرد: «برای هر یک از کسب‌وکارها بسته خدماتی ویژه‌ای تدارک خواهیم دید.»


آشنایی با انواع روش‌های تأمین مالی


در ادامه این نشست مشترک مقدم، مدیر تامین مالی بانک مسکن به معرفی فاندوکراد، سکوی تامین مالی جمعی بانک مسکن پرداخت و بیان کرد: «تامین مالی جمعی فرصت مناسبی برای سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار است. روش‌های تامین مالی جمعی در جهان متنوع است که از این میان می‌توان به تامین مالی مبتنی بر اهدا، تامین مالی مبتنی بر پاداش، تامین مالی مبتنی بر بدهی و تامین مالی مبتنی بر سهم اشاره کرد.»

او افزود: «تامین مالی مبتنی بر بدهی رایج‌ترین نوع تامین مالی در کشور است. این ابزار تامین مالی مزیت‌های مختلفی برای سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار دارد. عدم پرداخت کارمزد، روند کاملا آنلاین، دریافت گواهی شراکت در طرح‌ها از فرابورس، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ خرد، دریافت سود مالیات، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارزیابی‌شده توسط متخصصان از مزایای این ابزار برای سرمایه‌گذار است.»

مقدم امکان جذب سرمایه مورد نظر در مدت کوتاه، هزینه قابل قبول مالیات، امکان تامین مالی پروژه‌های کوتاه مدت، بازگرداندن اصل سرمایه در انتهای دوره و برندینگ غیرمستقیم کسب‌وکار را از مزایای تامین مالی جمعی برای سرمایه‌پذیر دانست.

مدیر تامین مالی بانک مسکن بیان کرد: «رشد تامین مالی در ایران امیدوارکننده است. در سال ۹۳ حدود ۲۴ میلیارد ریال از طریق تامین مالی جمعی جذب شد که این آمار طی ۶ ماهه اول سال جاری به ۳۳۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است. تاکنون ۷۷ میلیارد ریال با استفاده از این ابزار جمع‌آوری شده است. همچنین تعداد طرح‌هایی که با استفاده از این ابزار جذب سرمایه کرده‌اند ۷۳۲ مورد بوده است.»


ارائه خدمات توکنایز به صنعت و تولید


 حسین بهادر بیگی، رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، به عنوان آخرین سخنران این نشست بیان کرد: «شرکت فناوری اطلاعات ناواکو علاوه بر فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ، در زمینه‌های نوین نیز فعالیت می‌کند. شرکت ناواکو در سه حوزه لبه دانش فناوری شامل توکنایز و بلاک‌چین، هوش مصنوعی و بازارگاه (زنجیره تأمین) به ارائه خدمات می‌پردازد. این شرکت علاوه بر پروژه توکنایز مسکن، آماده ارائه خدمات در زمینه توکنایز صنعت و تولید نیز هست».

 او افزود: «ناواکو با ارائه خدمات در بخش هوش مصنوعی، خود را از سایر شرکت‌های فناوری متمایز کرده است. همچنین، پلتفرم بازارگاه یا زنجیره تأمین این شرکت علاوه بر خدمت‌رسانی به حوزه مسکن ، این امکان را برای صنعتگران فراهم می‌کند که در این زنجیره اعتبار کسب کرده و از آن در صنعت خود بهره‌برداری کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.