راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با توکن‌سازی بخشی از مشکلات حوزه‌ انرژی ایران برطرف می‌شود

فرهاد اینالویی، معاون سابق فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین معتقد است توکن، می‌تواند به حل مسائلی همچون ناترازی در مصرف انرژی کمک کند

اجلاس دایا برای اولین بار قرار است که در تاریخ ۲۵ مرداد در شیراز برگزار شود. در این اجلاس قرار است که افراد مطرح از کسب‌وکارهای مختلف ضمن شرکت در آن به معرفی اقتصاد دیجیتال خصوصا اقتصاد توکن بپردازند. فرهاد اینالویی یکی از مهمانان این اجلاس است که قرار است درباره مدیریت مصرف انرژی با استفاده از توکن صحبت کند.

اینالویی در ابتدای صحبت‌هایش به دلایل اهمیت اقتصاد توکن و اجلاس دایا پرداخت و گفت: «هر برنامه‌ای که بتواند به عمومی شدن مفهوم اقتصاد دیجیتال کمک کند اثرگذار است و اقتصاد توکن نیز بخشی از آن است. اقتصاد توکن ظرفیت‌هایی ایجاد می‌کند که دارایی‌های غیرنقدی و سنتی را نقد کنیم. همچنین می‌توان از توکن‌ها برای وثیقه در پلتفرم‌های دیفای مانند معاملات اهرمی و مشتقه استفاده کرد و برعکس آن هم امکان‌پذیر است که دارایی‌های فیزیکی را به‌صورت توکن دربیاوریم و در قالب یک ETF به فروش برسانیم.»

او ادامه داد: «کاربردهای اقتصاد توکن کم نیست و می‌توانیم در یک صرافی غیرمتمرکز نیز برای نقدکردن یک موقعیت استفاده کنیم؛ بنابراین برای عمومی شدن این مفاهیم ارزشمند و کاربردی اقتصاد دیجیتال نیاز داریم مدام درباره این موضوعات صحبت کنیم و فکر می‌کنم اجلاس دایا برای جا انداختن این مفاهیم بین کسب‌وکارها و عموم مردم بسیار کمک‌کننده است. همچنین امیدوارم از این نوع سمینارها و برنامه‌ها بیشتر برگزار شود.»

اینالویی با اشاره به موضوع ارائه‌اش در اجلاس دایا بیان کرد: «قرار است در این اجلاس درباره استفاده از توکن در مدیریت مصرف انرژی؛ به‌ویژه انرژی برق صحبت کنم که در این روزهای گرم تابستان مهم‌تر هم شده است. غیر از کاربردهای اقتصاد توکن که قبل‌تر توضیح دادم، اقتصاد توکن در حوزه‌های دیگر ازجمله مدیریت انرژی نیز کاربردی است. یکی از مشکلاتی که این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم این است که تولید و مصرف انرژی با هم ناترازند و برق مراکز صنعتی و کارخانه‌ها قطع می‌شود و امکان محاسبه خسارات وارده هم ممکن نیست.»

او در پایان صحبت‌هایش گفت: «با توکن‌سازی بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود و می‌توانیم انرژی‌های تجدیدپذیر را با توکن وارد بازار کنیم و به خریدوفروش بپردازیم و در زمان مناسب از این انرژی‌ها استفاده کنیم. تمرکز من در بحث کاربرد توکن در مصرف انرژی است و سعی می‌کنم آن را برای افراد حاضر در این اجلاس و هر فردی که به نحوی محتوای این اجلاس را تماشا می‌کند، توضیح دهم.»

منبع رسانه رمزارز
نویسنده / مترجم نگار حاتمی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.