راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۲ روز در کنار چهره‌های شاخص اقتصاد نوآوری ایران؛ با سخنرانان رویداد بزرگ لندتک بیشتر آشنا شوید

بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد و کارشناسان اکوسیستم لندتک از سخنرانان رویداد لندتک ایران هستند.

به گزارش راه پرداخت، کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار ۱۷ و ۱۸ مردادماه رویداد بزرگ لندتک ایران را در سالن هزارنفره ضرغام برگزار می‌کند. این رویداد دو روزه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها بخش محتوایی است. در این بخش از رویداد بزرگ لندتک ایران بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان و مدیران ارشد کسب‌وکارهای فعال در حوزه مالی، بانکی و پرداخت ایران از دستاوردها، مسائل،‌ چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه می‌گویند.
بخش کنفرانس شامل ارائه‌، میزگرد و سخنرانی‌ می‌شود که شامل بیش از ۲۰ ساعت محتوای کارشناسی می‌شود. متخصصان و کارشناسانی که در این بخش حضور دارند از فعالان اکوسیستم لندتک و صنعت مالی ایران هستند، درواقع این افراد در خط مقدم چالش‌ها و مسائل این صنعت نوظهور فعالیت دارند و به همین دلیل می‌توانند به‌صورت تخصصی به موضوعات لندتکی بپردازند. در ادامه با سخنرانان رویداد بزرگ لندتک آشنا می‌شوید. در ادامه با برخی از این سخنرانان آشنا می‌شوید.


سخنرانان رویداد بزرگ لندتک ایران


حسین سلاح‌ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران است. فعال اقتصادی و مدیر اجرایی است که ریاست دوره دهم اتاق بازرگانی ایران را بر عهده داشت. 

فرشاد فاطمی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد شریف است. او سابقه همکاری با نهادهایی همچون مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، هلدینگ داروپخش و شرکت توانیر را در پیشینه حرفه‌ای خود دارد.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی است.او عضویت در هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش، معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش و عضویت در هیئت مدیره شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز را در کارنامه کاری خود دارد.

حمیدرضا مختاریان، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی است. او مدرس دوره‌های تخصصی امنیت، رمزنگاری اطلاعات، BIAN و زبان مدل‌سازی فرایند BPMN نیز است.

مرتضی ترک تبریزی، ترک تبریزی از سال ۱۳۹۸ نیز با صدور حکمی از سوی وزارت اقتصاد به عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت درآمد و در پروژه بانکداری متمرکز بانک تجارت نیز حضور داشت.

رحمان بابازاده، رئیس هیئت مدیره گروه مالی فارابی است. او فعالیت‌های بسیاری در حوزه سرمایه کشور داشته که از این میان می‌توان به راه‌اندازی شتاب‌دهنده فارابی در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه شهید بهشتی، راه‌اندازی زیبال که یکی از غول‌های پرداخت‌یاری ایران است تا راه‌اندازی پروژه نکسوکارت، تازه‌ترین کارتی که در سال ۱۴۰۲ رو کرده است، اشاره کرد.

رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران است. این صندوق یک شرکت سهامی خاص است که به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر از سال 1368 و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار و مجمع عمومی بانک‌ها شروع به کار کرد.

محمد خلج، در حال حاضر مدیرعامل اسنپ است. او ۱۴ سال در شرکت ایرانسل فعالیت داشته و آخرین عنوان شغلی‌اش در ایرانسل، «مدیر ارشد تجزیه و تحلیل مالی و توسعه تجاری» بوده است.

شهاب جوانمردی،  او از اول مهر ۱۳۸۶ مدیرعامل شرکت فناپ می‌شود و تا به امروز به‌عنوان مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ، مدیریت این هلدینگ بزرگ را برعهده دارد.

باقر صمدی، در حال حاضر مدیرعامل آپ است. او با بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت در حوزه ICT  کشور، مدیریت پروژه‌های متفاوتی در زمینه توسعه و رشد محصولات و خدمات مختلف مخابراتی، پلتفرم‌‌های دیجیتال در حوزه فناوری‌های مالی، سوپراپلیکیشن، محتوا، تلکوبانک و تحول دیجیتال را به عهده داشته است.

سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز است. این شرکت که از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی و تولیدی گلرنگ است که روی اُکالا، اُفود، الوپیک و…سرمایه‌گذاری داشته است.

سید ولی‌اله فاطمی اردکانی، موسس ققنوس است. فاطمی بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شرکت خصوصی ایران در زمینه فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران یعنی شرکت توسن است. او همچنین عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران نیز بود.

محمد نژاد صداقت، در حال حاضر مدیرعامل داتین است. فعالیت‌های او، داتین را وارد سایر بازارها کرد و در کنار کربنکینگ، راهکار سازمانی داتین نیز رشد و توسعه یافت. در حال حاضر، داتین با ۱۷۰۰ همکار، بازوی توسعه فناوری‌های حوزه مالی هلدینگ فناپ است.

محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب است. در کارنامه شغلی او عناوینی همچون مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت آويسا صنعت يكتا، قائم مقام مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت كارخانجات نساجی بروجرد و مديرعامل هلدينگ صنايع فولاد ميبد زرنديه اشاره کرد.

امین خادمی واحد، در حال حاضر مدیرعامل اقساط مارکت است؛ یک تعاونی رفاه بازنشستگان که فعالیت خود را از اوایل دهه ۱۳۹۰ آغاز کرده و با در نظر گرفتن جامعه هدف خود، به جای آنکه روی فضای دیجیتال متمرکز شود، تصمیم می‌گیرد خدماتش را در قالب همان مدل‌های سنتی ارائه دهد.

علیرضا شفیعی، در حال حاضر مدیرعامل کیپاست. شبکه پذیرندگی کیپا بیش از ۱۴ هزار نقطه فروش از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار، هفت، جانبو، هایپر فامیلی، بیمه‌های رازی، ملت و… در سراسر کشور دارد. 

آرش لرستانی، مدیرعامل آپسان است که بیش از ۱۵ سال سابقه مدیریتی در صنعت بانکی و پرداخت کشور را دارد. مدیرعامل فعلی آسان‌پرداخت توسن قبل‌تر معاونت بخش‌های نرم‌افزار، طراحی، نوآوری، محصول، عملیات و فناوری اطلاعات در شرکت به‌پرداخت ملت را به‌ عهده داشته است. 

مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فرداست. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است که در سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ در تبریز به دنیا آمده و در سن کم به‌دلیل شغل پدرش به تهران مهاجرت می‌کند و بعد از اتمام دوره کارشناسی‌اش در رشته مهندسی صنایع دانشگاه خواجه‌نصیر، وارد بازار کار و فعالیت در صنایعی مانند خودرو، نفت و گاز، آی‌تی،‌ تلکام و در نهایت مالی می‌شود.

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران است. او  از آن دست مدیران ایرانی است که در تمام مقاطع مسیر کاری‌اش دغدغه منابع انسانی و آموزش به معنای واقعی دیده می‌شود. شاید همین دغدغه بوده که باعث شده در همان اولین سال‌های شکل‌گیری رمیس، از ایده احسان پورمند برای تأسیس یک مرکز آموزش تخصصی نیز استقبال ‌کند؛ ایده‌ای که در نهایت به تأسیس مؤسسه آموزش عالی آزاد ارژنگ منجر می‌شود.

فرهاد اینالویی، او تا شهریور سال ۱۴۰۲ به‌عنوان معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین فعالیت کرده و در حال حاضر در سمت عضو هیئت‌مدیره شرکت جهان ارقام پارس مشغول است.

هومن امینی، در حال حاضر مدیرعامل دیجی‌پی است. او از همان ابتدا در حوزه نوآوری و استارتاپ در صنعت پرداخت فعالیت داشت. امینی پس از خلق برند دیجی‌پی و گره خوردن نام او با دیجی‌پی، به‌مرور به یک چهره شناخته‌شده تبدیل شد.

محمد آجدانی، در حال حاضر معاون بانکداری نوین داتین است. او در حوزه کیف پول آفلاین مبتنی بر کارت بلیت الکترونیک، کیف پول آفلاین مبتنی بر فناوری NFC تلفن‌همراه و سیم‌کارت فعالیت کرده است. همچنین در حوزه‌های کارت‌، اپلیکیشن ست، پلتفرم Open API ست‌پلاس و ارائه تسهیلات خرد غیرحضوری پادیز فعالیت داشته است.

فرزین فردیس، در حال حاضر مدیرعامل سرآواست. او دانش آموخته رشته مهندسی برق- مخابرات در مقطع کارشناسی از دانشگاه صنعتی شریف و MBA در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده مدیریت و اقتصاد صنعتی شریف است.

مجید شکوهی، در حال حاضر مدیرعامل شرکت سایبان‌پی است. او اوایل تابستان ۱۴۰۱ با علیرضا ارگی که شرکت سایبان‌پی را در سال ۱۴۰۰ تأسیس کرده بود، وارد شراکت شد.

سهراب ثامنی، در حال حاضر مدیرعامل زربان است. زربان یک پلتفرم خدمات مالی غیرامانی «بدون نیاز به اعتماد» اس‍ت. این پلتفرم از بخش‌های «سپرده‌ و وام‌»، «تبدیل»، «استخر نقدینگی» و یک «صندوق ایجاد موقعیت بدهی ریالی» که «زرگری» نام دارد تشکیل شده است.

مسعود شاهمرادی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار خانومی است. این فروشگاه آنلاین در زمینه محصولات زیبایی و مراقبت‌های پوستی فعالیت می‌کند و اولین و جامع‌ترین فروشگاه لوازم آرایشی، بهداشتی و عطری است. شاهمرادی به همراه همسرش سارا میرسالاری به‌عنوان هم‌‌بنیان‌‌گذاران این فروشگاه اینترنتی از سال ۱۳۹۳ برند خانومی را راه‌اندازی کرده‌اند.

محمدرضا جمالی، مدیرعامل نبض‌افزار است. مجموعه نبض افزار به‌عنوان یک واحد کسب‌وکار به پشتوانه توانمندی علمی و تجربیات کار‌شناسان ، در سال ۱۳۸۶ با حمایت مادی و معنوی شرکت توسن و دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

حامد قنادپور، او در حال حاضر مدیرعامل تارا است. از نکات مهم در زندگی شغلی قنادپور، بعد علمی و آکادمیک او است. او همواره در دوران کاری خود، به‌عنوان استاد در دانشگاه‌های معتبر تدریس می‌کرده و بسیاری از دانشجویان او در صنعت بانکی و پرداخت کشور نیز فعال هستند.

ناصر حکیمی، معاون سابق فناوری‌های نوین بانک مرکزی است. او مدیریت اداره نظام‌های پرداخت و مدیریت کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی را در کارنامه خود دارد.

نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران است. او هچنین هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا است. قاضی عضوی از شورای راهبردی انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم نیز بود.

وحید صیامی، پژوهشگر صنعت مالی است و  تاکنون کتاب‌هایی در این حوزه منتشر کرده است. صیامی علاوه بر پژوهش تجربیات اجرایی نیز دارد. او تاکنون در راه‌اندازی چندین شرکت نوپا درزمینه پرداخت الکترونیکی همکاری کرده است. همچنین سوابق مشاوره در چندین نهاد و شرکت ازجمله سازمان فناوری اطلاعات کشور، معاونت خزانه‌داری کل کشور و پژوهشکده پولی و بانکی در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

امیرحسین راد، در حال حاضر مدیرعامل نوبیتکس است. این کسب‌وکار رمزارزی با هدف رفع نیاز کاربران ایرانی برای مبادله دارایی‌های دیجیتال در تابستان ۱۳۹۶ شکل گرفت.

محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک سازمان نصر تهران است. او از سال ۱۳۸۹ با تجربه چند پروژه کوچک وارد صنعت فناوری اطلاعات شد و از سال ۱۳۹۱ با ورود به هلدینگ بهسازان فردا به‌طور جدی‌تر فضای حرفه‌ای کارشناسی و مدیریتی را آغاز کرد.

بابک مقدم،‌ از اسفند ۱۴۰۲ قائم مقام کیپاست. او پیش از این مدیرعامل اکسکوینو، مدیرعامل و بنیان‌گذار پلاک و مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا بوده است.

نگین دانشور در حال مدیرعامل تخفیفان است. او خواهر نازنین دانشور، بنیان‌گذار تخفیفان و نت‌برگ است.

آرین افشار، مدیرعامل سابق فینوواست. او حدود ۱۳ سال پیش با برنامه‌نویسی ios وارد حوزه آی‌تی شد و تاکنون با استارتاپ‌هایی مانند اسنپ، دیجی‌کالا، بامیلو، دیوار و … همکاری داشته است.

میثم خیرخواه در حال حاضر مدیرعامل سوشیانت است. این شرکت با هدف تولید سرویس‌های با ارزش‌افزوده منطبق با فناوری‌های روز و در حوزه تکنولوژی بازارهای مالی در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است.

مهرداد حداد، در حال حاضر مدیر امور فناوری‌های نوین بانک پاسارگاد است. بانک پاسارگاد از سال ۱۳۹۹ با رونمایی از پلتفرم پادیوم سرویس‌های بانکی موجود را در کنار سایر سرویس‌هایی که در حوزه‌های دیگر سرزمین هوشمند پاد ارائه شده، در اختیار متقاضیان قرار داده‌ است. ارائه سرویس‌های بانکی در بستر پلتفرم پادیوم در لایه‌های مختلف انجام می‌شود و برخی از سرویس‌ها به‌صورت عمومی‌تر ارائه می‌شوند.

مینا والی، نائب رئیس هیئت مدیره راه‌کار است.او از سال ١٣٨٣ خبرنگاری را شروع کرده و تجربه همکاری با روزنامه شریف، گروه مجلات همشهری، عصر ارتباط و مدیریت ارتباطات را دارد. والی در کنار فعالیت‌های اجرایی در راه‌کار به‌عنوان تحلیلگر فناوری و نویسنده کتاب نیز فعالیت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.