راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اهمیت ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار کریپتوی ایران

فراهم‌ساختن بستر ارائه خدمت به مشتریان حقوقی در افکس

صرافی افکس در کنار ارائه خدمات به مشتریان حقیقی، بستر لازم برای کاربران حقوقی را نیز فراهم کرده است. ثبت‌نام و فعالیت به‌صورت شخصیت حقوقی، این امکان را برای این دسته از کاربران فراهم می‌کند که به سرویس‌ها و مزیت‌های بیشتری دسترسی داشته باشند؛ زیرا، ورود به بازار کریپتو برای سازمان‌ها و نهادها یک امر مهم در دنیای امروز تلقی می‌شود. اما چرا ورود اشخاص حقوقی یا بهتر بگوییم سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار کریپتو اهمیت دارد و افکس در این راستا قدم برداشته است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است، سری به آمارها و اخبار بزنیم.


سرمایه‌گذاران سازمانی از تورنتو تا دبی


به گزارش روابط عمومی افکس، طبق نظرسنجی KPMG در کانادا و «انجمن کانادایی دارایی‌ها و استراتژی‌های جایگزین»، ۳۹ درصد از سرمایه‌گذاران سازمانی در سال ۲۰۲۳ با بازار کریپتو سروکار داشته‌اند؛ درحالی که این آمار در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۱ درصد بوده است.

طبق این نظرسنجی، ۳۳ درصد از سرمایه‌گذاران سازمانی در حال حاضر حداقل ۱۰ درصد از پرتفوی خودشان را به دارایی‌های کریپتویی اختصاص داده‌اند. در حالی که در دو سال قبل تنها ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاران چنین رویکردی داشتند.

اتفاق‌هایی نظیر تایید ETF بیت‌کوین توسط SEC، اعتماد را میان جامعه بیشتر کرده و دسترسی موسسات و نهادها را به کلاس دارایی‌های رمزنگاری‌شده تسهیل کرده است. این مساله در پاسخ موسسات نیز به چشم می‌خورد؛ به‌طوری که ۶۷ درصد از موسسات دلیل خود را برای استقبال از بازار کریپتو، بلوغ بازار و زیرساخت‌های لازم عنوان کرده‌اند.

طبق آخرین گزارش جغرافیای ارزهای دیجیتال که موسسه Chainalysis منتشر کرده است، بیشترین تراکنش رمزارزها و ارزهای دیجیتال در امارات متحده عربی مربوط به سرمایه‌گذاران سازمانی می‌شود. در این گزارش آمده است که ۶۴ درصد از موسسات قصد دارند در سه سال آینده تخصیص سرمایه به دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهند.


چرا افکس به فکر چنین مقوله‌ای افتاد؟


متنوع‌سازی سبد دارایی و سرمایه‌گذاری یکی از اصول اولیه در مباحث سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک است که سرمایه‌گذاران سازمانی و سبدگردانان باید نسبت به افراد حقوقی به آن بیشتر توجه کنند.

بازار کریپتو به‌عنوان یک بازار نوظهور به یکی از انتخاب‌ها برای گسترده‌تر کردن سبد و مدیریت ریسک آن‌ها تبدیل شده است. علاوه‌بر این، سود حاصل از تغییرات قیمتی، می‌تواند انگیزه‌ای برای تخصیص بخشی از سرمایه به چنین کلاسی از دارایی باشد. برای مثال اگر بیت کوین را به‌عنوان نماینده بازار کریپو در نظر بگیریم که تحرکات آن نشان‌دهنده تحرکات در بازار کریپتو است، در سال ۱۴۰۲ عملکرد شایانی به ثبت رسانده است. عملکرد بیت کوین و سایر دارایی‌ها در سال ۱۴۰۲ به شکل زیر بوده است:

هرچند زیرساخت‌های لازم و پیش‌شرط‌های مورد نیاز مانند قانون‌گذاری هنوز جای کار دارند، اما صرافی افکس با ۲۰ سال سابقه در بازار رمزارزها و ارزهای الکترونیکی برای خود این وظیفه را در نظر گرفته است که ابزار و زیرساخت‌های لازم را برای مشارکت بازیگران حقوقی در صنعت کریپتو فراهم کند.

صرافی افکس امکانات و ابزارهایی را در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی قرار می‌دهد که آن‌ها را در راه سودآوری و مدیریت هرچه بهتر سرمایه همراهی می‌کند. مهم‌ترین این ابزارها عبارت‌اند از:
●استفاده از API و برخورداری از کلیه امکانات افکس و مدیریت دارایی در پرتفوی شخصی
●خرید و فروش عمده با نرخ دلخواه و بدون کارمزد در بازار P2P
●استفاده از سرویس‌های بلاکچینی مانند ایجاد ولت، اسکن و فورواردینگ
●ارائه خدمات مشاوره و گزارش‌های روزانه
●داشبوردهای اختصاصی
●استفاده از سرویس وایت لیبل

سازمان‌هایی که علاقه دارند در این فضا فعالیت داشته باشند، می‌توانند به راحتی در صرافی افکس ثبت‌نام کنند و با ارائه مدارک مورد نظر و احراز هویت از مزایای نام‌برده بهره‌مند شوند. در ادامه مروری بر نحوه ثبت نام و احراز هویت خواهیم داشت.

6 steps creative business infographics design template

ثبت‌نام و احراز هویت اشخاص حقوقی در صرافی افکس


کاربران برای ثبت‌نام به‌عنوان شخص حقوقی، در افکس ابتدا باید وارد سایت Efex.pro شوند و ثبت نام خود را انجام دهند. تفاوت حساب حقوقی و حساب حقیقی در احراز هویت است.

در بخش احراز هویت از گزینه «اگر می خواهید برای ارتقا به حساب حقوقی درخواست دهید، اینجا را کلیک کنید» که در بالای صفحه قرار دارد، باید اقدام کرد.

در صفحه جدید بعد از افزودن «ایمیل» یا «تلفن همراه»، اطلاعات ثبتی شرکتتان را تکمیل کنید.

در گام بعد باید مدرک شناسایی را که همان کارت ملی مدیرعامل است، بارگذاری کرد. مرحله آخر نیز مربوط به تکمیل معرفی‌نامه و بارگذاری آن با سربرگ شرکت در سایت است.

هر مرحله توسط کارشناسان پشتیبانی بررسی می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هویت حقوقی درخواست‌کننده تایید می‌شود. فرآیند ثبت نام و احراز هویت اکانت‌های حقوقی کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد.

منبع افکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.