راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قائم‌مقام وزیر صمت: مردم با پرداخت‌های ریال دیجیتال در مسیر توسعه فناوری گام برمی‌دارند

سیدمهدی فرحی، قائم‌مقام وزیر صمت ضمن حضور در غرفه ایران کیش و تفتا در نمایشگاه الکامپ از ریال دیجیتال بانک مرکزی در اپلیکیشن پات لایف بازدید کرد. در همین خصوص فرحی به روابط عمومی ایران کیش گفت: «ریال دیجیتال ایده بسیار خوبی است و گامی مؤثر در جهت حرکت به سمت توسعه فناوری‌های دیجیتال است. آنچه امروز شما با عنوان ریال دیجیتال و انتقال پول به این شکل در اپلیکیشن خود خلق کردید گوشه‌ای از ایده‌های مفید و عملی برای راحتی امور روزانه مردم و بخشی از خلاقیت جوانان ماست. ایده‌های خوب هم می‌توانند وارداتی باشند هم نوآورانه و برآمده از فکر جوانان که راهی برای مردم باز می‌کنند.»

به گزارش روابط عمومی ایران کیش، فرحی بااشاره به ریال دیجیتال گفت: «ریال دیجیتال جایگزین بسیار خوبی برای پرداخت‌های خرد و حذف پول فیزیکی است. به‌ویژه آنکه سریع قابل وصول و با امنیت کامل است.»

قائم‌مقام وزیر صمت در پاسخ به این سؤال که ریال دیجیتال چه زمانی می‌تواند در میان مردم جا باز کند گفت: «طی ده سال گذشته روند پرداخت‌ها کاملاً تغییریافته است از پول فیزیکی به عابربانک‌ها، سپس اپلیکیشن‌ها و کارت‌های اعتباری و امروز ریال دیجیتال بدل شده‌اند. مردم نشان دادند پیش‌تر با  این روند توسعه‌ای همراه شده‌اند و بنابراین با ریال دیجیتال نیز همراه خواهند شد هرچند که باید در زمینه فرهنگ‌سازی آن به طور ویژه ‌کار کرد.»

او تأکید کرد: «توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال به صورت نمایی بالا می‌رود. در کشور  ما نیز طی دو سه سال گذشته از حدود دو سه هزار کسب‌وکار دیجیتال به 207 هزار رسیدیم و این رشد، نمایی است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.