راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روایت چابک تجارت از بهبود خدمات مشتریان بانک تجارت در الکامپ ۲۷

شرکت چابک تجارت یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ تفتا و بانک  تجارت است که باهدف ایجاد زیرساخت برای باشگاه مشتریان بانک تجارت و بهبود تعاملات بین بانک و مشتریان خودکار خود را آغاز کرد و حالا مدیریت تعاملات بیش از ۹ میلیون مشتری را بر عهده دارد. چابک تجارت همچنین تمامی مراکز پشتیبانی و تماس بانک تجارت اعم از مراکز تماس بانکی خرده‌فروشی و شرکتی را مدیریت کرده و مسئولیت طیف وسیعی از خدمات بازاریابی بخش بانکی از جمله خدمات شعب را بر عهده دارد. بهزاد عمرانی، مدیرعامل چابک تجارت در گفت‌و‌گو با راه پرداخت از عملکرد این شرکت در یک سال اخیر و برنامه‌هایشان در الکامپ ۲۷ سخن گفت.


حرکت به‌سوی تحلیل مبتنی بر هوشمندسازی در مراکز تماس


به گفته بهزاد عمرانی در فاصله برگزاری نمایشگاه الکامپ سال گذشته و امسال، این شرکت توانسته در باشگاه مشتریان، مشتریان ارزنده و اصناف را تکامل ببخشد. باشگاه مشتریان از سال گذشته تاکنون در یک دگرگونی در عرصه خدمات به مشتریان، توانسته است با جذب و پرستاری از اصناف و مشتریان باارزش، به موفقیت‌های خوبی دست یابد. این موضوع نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر چابک تجارت است که در راستای بهبود صورت‌گرفته است.

عمرانی با اشاره به پروژه مشتری یار توضیح داد: «در پروژه مشتری یار، تعداد مشتری‌یارها از ۵۳ نفر به ۲۰۰ نفر ارتقاء پیدا کرد. خدمات مشتری‌یارها جهت معرفی محصولات و خدمات بانکی به مشتریان در شعبات مربوطه آن‌قدر مؤثر بوده که کارفرما درخواست افزایش ۳۰۰ درصدی نیروی انسانی و توسعه آن در کل کشور را داده است. تمرکز ارائه خدمات مراکز پاسخگویی و تغییرات ساختاری در مناطق محروم (کم‌بضاعت نسبت به پایتخت) موجب رویکرد پاسخگویی با نسبت ۶۰ به ۴۰  (استان گلستان نسبت به استان تهران) شده است. ضمناً ساختار مدون کنترل کیفی تماس‌ها و حرکت به‌سوی تحلیل مبتنی بر هوشمندسازی نیز در مراکز تماس صورت پذیرفته است.»

او ادامه داد: «در بخش امداد شعب به‌عنوان پاسخگوی نیازها و مشکلات فنی کارمندان شعب بانک تجارت، کارکنان چابک تجارت با تعهد و کارآمدی، تمامی وظایف را از همکاران بانکی تحویل گرفته‌اند و همکاران بانک تجارت به محل خدمت خود بازگشته‌اند. این امر، همراه با بهبود آموزش و جایگزینی نیروهای بانک با نیروهای شرکت چابک تجارت، به حفظ کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی منجر شده است.»

او همچنین گفت: «رضایتمندی در پشتیبانی سامانه فرا به‌عنوان سامانه ویژه مشتریان ارزنده حقوقی جهت تعاملات بانکداری اینترنتی در حوزه بانکداری تجاری موجب ترغیب بانکداری شرکتی و محول‌کردن پشتیبانی سامانه جدید ایما به چابک تجارت آسیا شده است. البته فعلاً این سامانه در مرحله تست قرار دارد و اطلاعات بیشتر آن متعاقباً اعلام خواهد شد.»


تمرکز چابک تجارت بر یادگیری و کسب تجربه است


مدیرعامل چابک تجارت با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ گفت: «بیش از همه مایلیم تا از نمایشگاه یاد بگیریم و سعی کنیم چگونگی بهره‌برداری از این نمونه رویدادها را بیاموزیم. در آستانه برگزاری نمایشگاه الکامپ، شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات با برنامه‌ریزی‌های دقیق، خود را برای بهره‌برداری حداکثری از این رویداد بزرگ آماده می‌کنند. امسال، تمرکز اصلی شرکت چابک تجارت بر یادگیری و کسب تجربه از این نمایشگاه است تا بتواند از فرصت‌های آن به نحو احسن استفاده کند. باتوجه‌به اهمیت این رویداد، شرکت‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی محصولات و خدمات جدید، و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و سایر فعالان صنعت می‌شود. هدف از این برنامه‌ها، افزایش دانش و مهارت‌های لازم برای بهره‌برداری بهینه از فناوری‌های نوین و ایجاد ارتباطات مؤثر تجاری است.»

او ادامه داد: «نمایشگاه الکامپ به‌عنوان یکی از رویدادهای تکنولوژی در منطقه، فرصتی استثنایی برای شرکت‌ها فراهم می‌آورد تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و با آخرین ترندها و نوآوری‌های صنعت آشنا شوند. این نمایشگاه، محلی برای تبادل ایده‌ها و تجربیات و همچنین کشف فرصت‌های جدید کسب‌وکار است. با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری نمایشگاه، شرکت‌ها و بازدیدکنندگان با اشتیاق منتظر هستند تا از این پلتفرم برای رشد و توسعه خود بهره‌برداری کنند. انتظار می‌رود که این دوره از نمایشگاه، بیش‌ازپیش مورد استقبال قرار گیرد و تأثیرات مثبتی بر صنعت فناوری اطلاعات بگذارد.»


فرصتی برای عرضه مستقیم خدمات و توانمندی‌های شرکت‌


عمرانی با اشاره به تأثیر چنین رویدادهایی در بهبود وضعیت اکوسیستم فین‌تک و بانکداری دیجیتال کشور گفت: ‌ «نمایشگاه‌ها بی‌شک نقشی کلیدی در تقویت و پیشبرد اکوسیستم فین‌تک و بانکداری دیجیتال دارند. آنها به‌عنوان ابزاری برای نوآوری، زمینه‌ساز ایجاد و توسعه اکوسیستم‌های نوآورانه در کشور هستند. ما از این فرصت‌ها برای شناخت رقبا و آشنایی با محصولات و خدمات جدید استفاده می‌کنیم. حضور در نمایشگاه‌ها فرصتی استثنایی برای عرضه مستقیم خدمات و توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم می‌آورد. این محیط یکپارچه با حضور سایر متقاضیان و متخصصین، موجب تبادل اطلاعات و شناسایی نیازهای مشتریان می‌شود. در نهایت، این ارتباطات به سفارشی‌سازی و توسعه خدمات منجر می‌شود که برای هر دو طرف سودمند است. ما امیدواریم که با حضور در نمایشگاه الکامپ، بتوانیم دانش خود را افزایش دهیم، با آخرین دستاوردها و روندهای فناوری آشنا شویم و همکاری‌های جدیدی را آغاز کنیم. هدف ما از حضور در این رویداد، تقویت جایگاه خود در صنعت و ایجاد ارتباطات مؤثر با سایر بازیگران این حوزه است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.