پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سینما کارت طرح مشترک ارتباط فردا و سازمان سینمایی برای رونق سینما
کارشناسان چند سالی هست که از کاهش مخاطبان سینما میگویند و نسبت به روند رو به گسترش ریزش سینماروها میگویند. طرحهای مختلفی هم تاکنون اجرا شده که تقریبا هیچکدام تاثیر بلند مدتی نداشته است. یکی از طرحهای موقتی، طرح «سلام سینما» بود که سالنهای سینما به صورت رایگان به روی مردم باز شد و استقبال از سینماها، سالنها را به مرز انفجار کشاند.
اکنون از طرح دیگری رونمایی شده است. شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، بانک عامل، سازمان سینمایی و موسسه شهر محصول جدید خود، یعنی سینما کارت را معرفی کردند تا شاید مردم بیشتری به سراغ سینما بروند.
سینما کارت، کارت خرید بانکی است که برای خرید بلیت سینماهای طرف قرارداد با موسسه سینما شهر و از طریق دستگاههای کارتخوان بانک عامل نصب شده در سینماهای کشور طراحی شده است.
شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و سازمان سینمایی برای ارج نهادن به ارزش فرهنگ سینمایی و همچنین فرهنگ بانکداری و پرداخت الکترونیک، معادل 20 درصد مبلغ برای سینما کارت را به مشتری هدیه میدهند. امکان استفاده از این کارت در سایر دستگاههای کارتخوان امکانپذیر نیست.
مهندس سید حامد قنادپور، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، در این خصوص با اشاره به این که کارت سینما زمینه را فراهم کرده تا سازمانها همکاران خود را به استفاده از ابزار فرهنگی سینما تشویق کنند، گفت سینما کارت صرفا برای خرید بلیت سینما طراحی شده و این شرکت و سازمان سینمایی 20 درصد از مبلغ شارژ کارت را به عنوان هدیه تقبل خواهند کرد.
به گفته مهندس قنادپور، شهروندان میتوانند سینما کارت را از مراکز ارتباط فردا و باجههای مستقر در سینماهای کشور تهیه کنند و در آینده نیز کلیه سینماهای کشور به کارتخوانهای سینما کارت مجهز خواهد شد.
بانک عامل و شرکت ارتباط فردا در مدت اندک فعالیت خود تلاش کردهاند محصولات و خدمات نوآورانهای را به بازار بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران معرفی کنند. سینما کارت از آخرین دستاوردهای مشترک آنها با سازمان سینمایی است و شاید کلیدی باشد بر قفل بسته ریزش مخاطب در سینمای ایران.