راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب کسب‌وکار نوین مشاوره توسط انتشارات راه‌ پرداخت منتشر شد

انتشارات «راه پرداخت» به‌تازگی کتاب کسب‌وکار نوین مشاوره را با حمایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و اپلیکیشن تاپ منتشر کرده است. انتشارات اصلی این کتاب 11فصله وایلی و نویسنده آن الین بیک است و حالا توسط محمدرضا قلعه‌نوی و سعید چراغعلی به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب کسب‌وکار نوین مشاوره، نقشه راه عملی برای کارآفرینان مشتاق است و هرآنچه را که یک مشاور حرفه‌ای به آن نیاز دارد، در اختیار مخاطبش قرار می‌دهد. این کتاب، یک کتاب کاربردی است که دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای شروع و رشد یک کسب‌وکار مشاوره موفق را به اشتراک می‌گذارد.

کسب‌وکار نوین به مواردی مانند انتقال آرام شغلی و نحوه تعیین هزینه مشاوره و اینکه چگونه مشاوران به طور ناخواسته شهرت بدی پیدا می‌کنند، می‌پردازد. در واقع این کتاب همه‌ چیزهایی را که برای پیشرفت و شکوفایی در این زمینه رقابتی باید دانست، پوشش می‌دهد؛ مانند چگونگی دستیابی به موفقیت در اقتصاد گیگ. این کتاب تکنیک‌های قابل اعتمادی را برای به دست آوردن مشتریان بیان می‌کند. همچنین گزینه‌‌هایی را ارائه می‌دهد که به مخاطب کمک می‌کند زندگی و تجارت خود را متعادل نگه دارد.

این کتاب آموزش مواردی مانند اینکه برای نام‌گذاری کسب‌وکار، مدیریت مسائل مالی و ایجاد رابطه با مشتری چگونه خود را آماده کنیم، دربردارد و پاسخ به اینکه چگونه درآمد و تأثیر مخاطب فراتر از کاری انفرادی دیده شود، آن هم در روزهایی که راه‌اندازی یک کسب‌وکار مشاوره پر از پرسش است، در این کتاب پیدا می‌شود.

رضا قربانی در بخش یادداشت ناشر، کتاب کسب‌وکار نوین مشاوره را به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های مشاوره مدیریت معرفی کرده و نوشته است موضوع این کتاب بخش بزرگ‌تری از یک کل بزرگ‌تر است که ما نام اقتصاد گیگ را برایش انتخاب کرده‌ایم. اقتصاد گیگ از دنیایی صحبت می‌کند که به واسطه فناوری متحول شده و ما شاهد نوع دیگری از مدل کار کردن هستیم.

مترجم این کتاب هم گیگونومی را به‌عنوان کلیدواژه‌ای معرفی می‌کند که در آینده‌ای نزدیک به اکوسیستم جامع کسب‌وکارهای حقیقی تبدیل خواهد شد. کسب‌وکار نوین مشاوره با تأکید بر مواردی همچون تعریف مفهوم مشاوره، دیدگاه‌های موجود در این حوزه، استعدادها و انطباق‌ها با صنعت و اکوسیستم، درآمدها و هزینه و چالش‌های پیش‌ رو، حفظ و بقای کسب‌وکار و دغدغه‌های موجود در این مسیر و در مهم‌ترین و پراهمیت بخش خود با تکیه بر اصول اخلاقی و تأثیرگذار در این حوزه و شایستگی‌های مورد نیاز جهت افزایش موفقیت در حرفه مشاوره، سعی دارد مخاطب را به سمت ورود به این حوزه سوق دهد یا به او بگوید که شاید در حال حاضر زمان گام نهادن در این راه فرا نرسیده و باید با تأمل و تعقلی مناسب‌تر، در فرصتی مغتنم پا به عرصه گذاشت.

مجید هادی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به‌عنوان حامی کسب‌وکار نوین مشاوره درباره این کتاب این‌طور نوشته است: «خانم الین بیک تمام آنچه را لازم است برای آشنایی با دنیای امروز کسب‌وکار بدانیم در این کتاب عنوان کرده است. کوله‌بار تجربه‌ای هفتاد و چندساله از صنعت پررونق مشاوره در دهه‌های مختلف قرن بیستم و بیست‌ویکم او را در سال 2019 به نگارش کتابی پرمایه سوق داده است.»

او معتقد است،مهم‌ نیست شما به چه دلیل می‌خواهید کارآفرین شخصی شوید یا چرا کسب‌وکار خویش‌فرما و پر تب و تاب را به یک شغل کارمندی پشت میزی ترجیح می‌دهید؛ مهم این است که بدانید در عصر اقتصاد گیگ دیگر مفاهیمی از قبیل امنیت شغلی و ثبات کاری تعریفی مشابه گذشته ندارند و فضا برای تبدیل شدن به یک مشاور مستقل و آزادکار رو به رشد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.