راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره 64 هفته‌نامه کارنگ و رمزارز شماره 34 منتشر شد

جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از شهرام شکوری، مرد شماره یک طرفه‌نگار، منتشر شده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است. شکوری می‌گوید: «ما در ایران تمام هزینه‌ها را برای جذب و تطبیق یک فناوری یا شرکت انجام می‌دهیم، اما به‌محض اینکه به مرحله توسعه می‌رسیم، سودش نصیب جای دیگری به‌ جز کشور خودمان می‌شود.»

در صفحه زنان نوآور شماره شصت‌و‌چهارم کارنگ نیز گفت‌وگویی با نگار حسین‌زاده، خالق برند «انگار» داشتیم. برند انگار در اینستاگرام شکل‌ گرفته و رشد کرده است. او معتقد است شکل‌ گرفتن هویت برند با اینستاگرام، حس مجازی و غیرواقعی بودن می‌دهد. خالق برند انگار می‌گوید به‌واسطه طرح‌هایی مثل صیانت، هر لحظه ممکن است این‌ همه کسب‌وکار اینستاگرامی از بین برود.

در این شماره کارنگ گزارش‌های متعددی برای شما تهیه کرده‌ایم. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تحت عنوان «مصادیق تعارض منافع؛ تعارض منافع در نظام بانکی کشور»، تعارض منافع در ارتباط بانک مرکزی با بانک‌ها و شرکت‌های مربوط به حوزه پرداخت را بررسی کرده است. در گزارش دیگری هم نگاهی به قانون جهش تولید دانش‌بنیان داشته‌ایم و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کرده‌ایم. به گفته افشین کلاهی، اولین ضعف عمده، تعریف‌ نشدن نقش بخش خصوصی در این قانون است.

در شماره سی‌و‌چهارم ضمیمه هفتگی رمزارز، گفت‌وگوی مفصلی با مدیران امنیت، فنی و عملیات سه صرافی کوین‌نیک، رمزینکس و نوبیتکس در مورد هک رمزارزی و اولویت‌های امنیتی داشته‌ایم. پارسا شعبانی، مدیر تیم زیرساخت و امنیت هلدینگ نیک‌اندیش به کاربران توصیه می‌کند که حتماً اطلاعات حساب خود را در یک جای امن ذخیره کنند و به‌ هیچ‌ وجه سراغ سرمایه‌گذاری روی توکن‌های بدون پشتوانه نروند.

کارنگ و رمزارز را می‌توان به‌صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود و برای دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ از سایت فروشگاه راه‌پرداخت اقدام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.