راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتهام ایالات متحده به کره‌ شمالی در ارتباط با دزدی رمزارزی

کسری حسنی / وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در روز پنجشنبه اعلام کرد که هکرهای کره شمالی را به سرقت صدها میلیون دلار از رمزارز از بازی آنلاین Axie Infinity متهم کرده است. Ronin که یک شبکه بلاکچین با امکان انتقال رمزارز به داخل و خارج از بازی است، نیز گفته است که مبلغی بالغ بر 615 میلیون دلار در 23 مارس به سرقت رفته است.

تا به این لحظه هیچکس اشاره مستقیمی به هک شدن نکرده است اما وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، یک آدرس رمزارزی را که مورد استفاده یک گروه هکر به نام لازاروس از کره شمالی را شناسایی کرده است. سخنگوی وزارت خزانه‌داری اعلام کرد: «ایالات متحده آگاه است که کره شمالی به فعالیت های غیرقانونی از جمله جرایم سایبری برای کسب درآمد درجهت برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک های بالستیک خود متکی است، زیرا تلاش می‌کند تحریم های قوی ایالات متحده و سازمان ملل را دور بزند.»

شرکت‌های تجزیه و تحلیل بلاکچین از جمله Chainalysis و Elliptic گفتند که این نامگذاری تایید می‌کند که کره شمالی پشت این نفوذ بوده است و یک فرد آشنا با این موضوع تایید کرد که هکرهای کره شمالی در چند هفته گذشته کانون تحقیقات شرکت امنیت سایبری بوده اند. CrowdStrike که توسط Sky Mavis برای بررسی این قانونشکنی استخدام شده بود نیز از اظهار نظر خودداری کرد. همچنین الکساندر لارسن، یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، سازنده Axie Infinity، از اظهار نظر خودداری کرد. در پستی در وبلاگ رسمی Ronin آمده است که FBI این هک را به گروه لازاروس نسبت داده است و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آدرس دریافت کننده وجوه دزدیده شده را تحریم کرده است.

ایالات متحده معتقد است که هکرهای لازاروس توسط اداره شناسایی و اطلاعات کره شمالی کنترل می‌شود. این اداره به دست داشتن در حملات باج افزار WannaCry، هک کردن بانک‌های بین‌المللی و حساب‌های مشتریان و حملات سایبری سال 2014 به Sony Pictures Entertainment متهم شده است. بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در روز چهارشنبه توسط رویترز بررسی شد، ایالات متحده، شورای امنیت سازمان ملل را درجهت قرار دادن گروه لازاروس در لیست سیاه و مسدود کردن دارایی آنها، تحت فشار گذاشته است.

هک و حملات سایبری مدتی است که دنیای رمزارزها را مورد آزار قرار داده‌اند و هک شدن Ronin یکی از بزرگترین سرقت‌های این زمینه به شمار می‌رود.

Sky Mavis اعلام کرده از ترکیبی از وجوه ترازنامه خود و 150 میلیون دلار جمع‌آوری شده از سرمایه‌گذاران از جمله بایننس برای بازپرداخت پول از دست رفته استفاده خواهد کرد. در وبلاگ رونین آمده است: «ما هنوز در حال انجام اقدامات امنیتی هستیم و انتظار داریم تا پایان ماه دوباره به روال قبلی برگردیم.» سخنگوی وزارت خزانه‌داری گفت که واشنگتن به دنبال انتشار دستورالعمل‌های امنیت سایبری رمزارزها برای کمک به محافظت در برابر سرقت ارزهای مجازی است.

منبع رویترز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.